رویکرد چند رشته ای برای درمان سرطان پروستات

رویکرد چند رشته ای برای درمان سرطان پروستات

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روش های درمانی که طی سال‌ها توسعه یافته و بهبود یافته است. این روش‌های درمانی به بیماران کمک می کند تا راحت تر از شر سرطان پروستات ، یکی از بیماری های شایع مردان ، خلاص شوند. روش‌های مورد استفاده در کلینیک اورولوژی بیمارستان آجی بادم شعبه مسلک برای درمان سرطان پروستات دارای اهمیت بسیار بالایی است.

تشخیص زودهنگام بیماری پروستات، میزان موفقیت در درمان این سرطان را افزایش می دهد. مشکلات پروستاتی که در مردان بالای ۵۰ سال شایع است، گاهی اوقات ممکن است منجر به بیماری سرطان شود. با این حال، معاینات پزشکی معمول و تجزیه و تحلیل PSA، تشخیص زودهنگام سرطان را امکان پذیر می کند.

مرکز جراحی رباتیک که یکی از خدمات کلینیک اورولوژی بیمارستان آجی بادم شعبه مسلک است با أبا در نظر گرفتن رویکردهای چندرشته‌ای برای سرطان پروستات، به بیماران کمک می کند تا دوباره سلامتی خود را به‌دست آورند. این مرکز با رشته های متعددی از جمله آزمایشگاه‌های مجهز، بخش رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای، جراحی و پرتودرمانی همکاری می کند.

پروفسور علیرضا کورال متخصص اورولوژی، از بیمارستان آجی بادم شعبه مسلک، با بیان این موضوع که این مرکز، با داشتن تجربه بیش از ۲۵۰۰ بیمار تا به امروز ، فعالیت گسترده‌ای را در زمینه بهبود سرطان دارد.

پروفسور کورال همچنین می‌گوید که همه بیماران قبل از مرخص شدن، شماره تلفن پزشکان و پرستاران را می‌توانند دریافت ‌کنند. بنابراین، آنها در شزایط ضروری به راحتی با ما در تماس خواهند بود. علاوه بر این، تمامی اطلاعات بیماران در سیستم بیمارستان ثبت شده و بیماران مادام العمر مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

هدف تشخیص زودهنگام است

سرطان پروستات یک بیماری قابل درمان است. در این رابطه، اهمیت داروهای جدید و شیوه‌های درمانی که به طور پیوسته توسعه یافته اند را نمی‌توان انکار کرد. با این حال باید در نظر داشت که هدف اصلی تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه است.

در اکثر موارد جنبه ژنتیکی بیماری به عامل اصلی تبدیل می شود. به عنوان مثال، اگر فردی دارای سابقه سرطان پروستات در پدر یا سایر اعضای خانواده خود باشد، نیاز به دقت بیشتر و انجام غربالگری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در صورت داشتن سابقه خانوادگی مثبت، آزمایش سالانه اورولوژی و آزمایش PSA باید در سنین اولیه و یا حداکثر در سنین ۴۵ تا ۵۰ سالگی انجام شوند.

پروفسور کورال با تأکید بر اینکه استفاده از این آزمایش به عنوان روش غربالگری میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات را در سه دهه گذشته در ایالات متحده کاهش داده، ادامه می دهد: “در سال‌های اخیر اطلاعات زیادی مبنی بر اهمیت آزمایش PSA و مزایای آن بدست آمده است. به عنوان مثال ، قرائت‌های ProPSA و Phi باید بررسی شوند. همچنین MRI پروستات، که می بایست با وضوح بالا از غده پروستات گرفته شود، می تواند مشکوک بودن سرطان پروستات را در ۸۰ درصد از بیماران آشکار کند.

داده های MRI در ترکیب با جواب آزمایش PSA به منظور تصمیم گیری در مورد بیوپسی ارزیابی می‌شود. تشخیص نهایی سرطان پروستات نیاز به بیوپسی دارد. در گذشته، بافت‌ها به طور تصادفی بیوپسی می‌شدند. اگرچه روش بیوپسی همجوشی پس از معرفی فناوری MRI مورد استفاده قرار گرفت‌، اما این روش نیز ناکافی بود.

هنگامی که یک تومور تهاجمی، با اندازه ۵ تا ۶ میلی متر بیوپسی می‌شود، ممکن است سوزن به درستی در توده وارد نشود، بنابراین احتمال دارد که تقریباً در ۳۰ درصد موارد سرطان تشخیص نادرست داده شود. با این حال، تصاویر اسکن MRI در دستگاه خاصی بارگذاری می‌شود که در بیمارستان آجی بادم شغبه مسلک برای اولین بار در ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد و ناحیه مشکوک با سونوگرافی ترانس رکتال در آن واحد تراز می شود. بنابراین، مناطق مشکوک را می توان با انحراف میلی متری بیوپسی کرد. این روش بیوپسی MRI-Ultrasound Fusion که مزیت عمده ای برای تشخیص زودهنگام دارد ، به ما کمک می کند تا از بیوپسی های مکرر که در گذشته وجود داشت جلوگیری کنیم.

جراحی رباتیک میزان عوارض را کاهش می دهد

سیستم جراحی رباتیک داوینچی برای درمان جراحی سرطان پروستات استفاده می شود. پروفسور کورال که پایه گذار این نوع عمل در کشور ترکیه از سال ۲۰۰۵ است افزود: “بدون شک ، جراحی با کمک تکنولوژی روباتیک داوینچی در این دوره پیشرفت بسیاری کرده است. از آن‌جا که ما در حین انجام این جراحی در تلاش برای توسعه تکنیک های صحیح نیز هستیم، اکثر عوارض جراحی سرطان پروستات دیگر وجود ندارد. به عنوان مثال، شایع ترین مشکل بعد از عمل، بی اختیاری ادرار بود. ما یک تکنیک ویژه برای دوختن مجاری ادراری و مثانه ایجاد کردیم تا از این عارضه جلوگیری شود. پیشرفت‌های مشابه در حفظ عملکرد جنسی نیز صدق می کند. هر جراح از تکنیک منحصر به فردی استفاده می‌کند. در حال حاضر، نتایج جراحی با کمک دستگاه رباتیک مرکز ما قابل مقایسه با مراکز پیشرو در جهان بوده و همچنین کنترل سرطان وابسته به موفقیت در جراحی است.

این مرکز به چه شکلی اداره می‌شود؟

جراحان و رادیولوژیست‌ها به طور مشترک در کلینیک اورولوژی بیمارستان آجی بادم شعبه مسلک کار می کنند. این تیم بارها و بارها تصاویر را برای انتخاب بیمارانی که کاندیدای بهینه برای نمونه برداری هستند بررسی می کند. در مرحله بعد ، بیماران به بیوپسی فیوژن MRI-Ultrasound ارجاع داده می شوند. پروفسور علیرضا کورال با بیان اینکه اسکن PET Gallium-68 PSMA پیشرو در مرحله بندی سرطان پروستات است ، می گوید: “در گذشته اعتقاد بر آن بود که در موارد سرطان پروستات پیشرفته خطر گسترش بیماری به غدد لنفاوی بسیار بالا است.گرچه می توانستیم با انجام توموگرافی کامپیوتری از غدد لنفاوی عکسبرداری کرده و توسط سینتگرافی استخوانها را ارزیابی کرد ، اما باز برای تشخیص درست کافی نبودند. اما امروزه با وجود Gallium-68 PSMA انجام تشخیص درست سهولت یافته است. ماده رادیواکتیو  Gallium-68 PSMA  به غشای سلول های توموری در پروستات متصل می شود. در صورت وجود سرطان جدی در داخل پروستات ، نه تنها می توانیم تومور را ارزیابی کنیم ، بلکه می بینیم که آیا به غدد لنفاوی یا استخوان ها سرایت کرده است یا خیر.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما ، روی: www.acibadem.ir کلیک کنید

دیجیاتو
بدون نظر

ورود