خوشگذرانی طالبان تفنگ به دست در قایق های پدالی

خوشگذرانی طالبان تفنگ به دست در قایق های پدالی

اخیراً سربازان تفنگ به دست طالبان در حال خوشگذرانی و استفاده از قایق پدالی بر روی دریاچه‌ای در افغانستان دیده شده‌اند. این گروه مسلح در حالی دیده شده‌اند که در پارک ملی بند امیر نزدیک ولایت بامیان سوار بر قایق‌های پدالی قو به تفریح می‌پرداخته‌اند.

به گزارش Mirror، سربازان اسلحه‌هایشان را ـ شامل تفنگ و آر پی جی ـ در قایق‌ها همراه داشتند. این صحنه‌ی عجیب، جدیدترین صحنه‌ی عکاسی‌شده از وضعیت سورئال موجود است. این اولین مورد از خوشگذرانی طالبان در تفرجگاه‌های عمومی نیست. در ابتدای این ماه نیز سربازان طالبان در حال بازی با ماشین‌های برقی در افغانستانی دیده شده بودند که پس از خروج نیروهای امریکایی و انگلیسی، آن را به کنترل خود درآوردند.

در ابتدای هفته طالبان اعلام کرد که دختران حق ورود به پایه متوسطه را در افغانستان نخواهند داشت و تنها پسران و معلمان مرد می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند.

خوشگذرانی طالبان

این گروه پس از تصرف افغانستان در ماه گذشته اعلام کرده بود که به حقوق زنان احترام خواهد گذاشت اما هنوز چیزی از آن زمان نگذشته که حرف‌هایشان را زیر پا گذاشته‌اند.

هم اکنون سواد در بین زنان افغانستان ۳۰ درصد است، چیزی حدود ۲ برابر سال ۲۰۰۱. صندوق کودکان ملل متحد که با نام یونیسف شناخته می‌شود، اظهار داشت: «لازم است که تمامی دختران، من جمله دختران بزرگ‌تر بتوانند بدون هیچ گونه معطلی به تحصیل‌شان ادامه دهند. برای این کار نیاز است تا آموزگاران زن به تدریس‌شان ادامه دهند.»

به نظر می‌رسد که طالبان وزارت امور زنان را نیز با اداره‌ای که وظیفه‌اش اجرای آموزه‌های سختگیرانه‌ی اسلامی است، جایگزین کرده است. روز جمعه تابلوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر در محل وزارت امور زنان در کابل نصب شد.

خوشگذرانی طالبان

زنان افغان در حالی در شبکه‌های اجتماعی مشغول اعتراض به طالبان هستند که این گروه اعلام نکرده که آیا وزارت جدیدی برای زنان افتتاح خواهد کرد یا نه.

Mirror روز دوشنبه گزارشی منتشر کرد و گفت که طالبان از جاسوسان سایبری چینی خواسته‌اند تا برای تجسس از شهروندان افغانستانی به منظور جلوگیری از وقوع شورش به آن‌ها کمک کنند. پکن نیز خبره‌ترین کارشناسان ارتباطات خود را به کابل فرستاده تا به طالبان شیوه‌ی جلوگیری از تماس‌های تلفنی، رصد اینترنت و نیز شبکه‌های اجتماعی را نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

طالبان شایعه مرگ ملا عبدالغنی برادر را رد کرد + فایل صوتی

منبع: Mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود