اهدای ۹ اثر از پابلو پیکاسو توسط دخترش به دولت فرانسه برای تسویه مالیات بر ارث

اهدای ۹ اثر از پابلو پیکاسو توسط دخترش به دولت فرانسه برای تسویه مالیات بر ارث

فرانسه ۹ اثر هنری اثر پابلو پیکاسو را به عنوان بخشی از یک توافق بین دخترش، مایا روییس پیکاسو و دولت فرانسه دریافت کرد. به گزارش Art News، روز دوشنبه، برونو لو مِر، وزیر اقتصاد دولت فرانسه در حین کنفرانسی خبری در موزه‌ی پیکاسو در پاریس اظهار داشت که این آثار هنری ـ متشکل از ۶ نقاشی، ۲ مجسمه و ۱ دفتر طراحی ـ توسط مایا روییس پیکاسو به منظور تسویه حساب مالیات بر ارث به دولت اهدا شده‌اند.

لو مِر در توئیتر نوشت: «این برای کشور ما افتخار است که پذیرای این آثار هنری جدید از پیکاسو باشیم. آن‌ها میراث فرهنگی ما را عمق و غنا خواهند بخشید.» در این کنفرانس خبری، لومِر یکی از این آثار را به حضار نشان داد؛ نقاشی‌ای کشیده شده در سال ۱۹۳۸ با نام «کودکی با آب‌نبات که زیر صندلی نشسته است».

پابلو پیکاسو
مایا و نقاشی «کودکی با آب‌نبات که زیر صندلی نشسته است»

طبق گفته‌ی الیویه ویدمایر-پیکاسو، نوه‌ی این هنرمند فقید، این نقاشی مادر وی، مایا را نشان می‌دهد. ویدمایر-پیکاسو همراه با خواهرش، دیانا و مادرشان مایا در مراسم حضور داشت. قدیمی‌ترین اثر مجموعه پرتره‌ای از پدر پیکاسو با نام «دُن خوزه روییس» است که در سال ۱۸۹۵ نقاشی شده است.

شهروندان فرانسوی از سال ۱۹۶۸ به این سو اجازه یافته‌اند که بدهی‌هایی نظیر این را با اهدای آثار هنری، کتاب و سایر اجناس دارای ارزش ملی تسویه کنند. ارزش کلی ۹ اثر این مجموعه اعلام نشده است.

به گفته‌ی روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه، این آثار اهدایی در سال ۲۰۲۲ به بخش مجموعه‌های ملی در موزه‌ی پیکاسو واقع در پاریس اضافه خواهند شد. خانم باشلو در این کنفرانس خبری اضافه کرد که این آثار در بهار ۲۰۲۲ به صورت یک مجموعه در انظار عموم قرار خواهند گرفت.

پابلو پیکاسو
پابلو پیکاسو و «کودکی با آب‌نبات که زیر صندلی نشسته است»

باشلو با «رویداد کم‌نظیر» نامیدن این اهدا گفت: «من با وجد و سرور اینجا آمده‌ام تا در تجلیل اضافه شدن این آثار به مجموعه‌ی آثار ملی شرکت داشته باشم.»

پابلو پیکاسو در ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ در شهر مالاگا واقع در جنوب اسپانیا به دنیا آمد ولی بیشتر عمر خود را در فرانسه سپری کرد. وی آثار متعددی در زمینه‌ های گوناگون از جمله نقاشی، پیکرتراشی،گراور و… از خود به جا گذاشته است. پیکاسو یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان قرن ۲۰ به حساب می‌ آمد. از معروف‌ ترین نقاشی‌ های پیکاسو می‌ توان به «گِرنیکا» و «دوشیزگان آوینیون» اشاره کرد.

پیکاسو در ۸ آوریل ۱۹۷۳ در سن ۹۱ سالگی در شهر موژن واقع در جنوب فرانسه درگذشت.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به «گرنیکا»: شاهکار کوبیسم «پابلو پیکاسو»

مادر ایتالیایی با بلیت بخت آزمایی برنده تابلو نقاشی میلیون دلاری پابلو پیکاسو شد

بازسازی بسیار خلاقانه آثار پابلو پیکاسو به صورت سه بعدی

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود