با برج دومینو آشنا شوید؛ بنایی حیرت انگیز دارای زمین گلف، هتل شش ستاره و استخر بی‌انتها

با برج دومینو آشنا شوید؛ بنایی حیرت انگیز دارای زمین گلف، هتل شش ستاره و استخر بی‌انتها

برج دومینو واقع در زنگبار اقامتگاهی تفریحی است که همین طور که از اسمش برمی‌آید، به یک دومینو عظیم‌الجثه شباهت دارد و در حقیقت در طراحی‌اش از این بازی الهام گرفته شده است.

به گزارش دیلی میل، ژان-پل کاسیا، بنیانگذار و مدیر طراحی در شرکت معماری XCassia می‌گوید که طراحی اولیه این برج اولین بار در پاریس در سال ۲۰۰۹ «هنگامی که من، پدر مرحومم و دو پسرم در حال بازی دومینو بودیم» انجام شد.

وی اضافه می‌کند: «بیش از یک دهه رویای ساخت این پروژه را داشتم. نظم ذاتی ریاضی‌وارش، هندسه‌ی موجود در طبیعتش، خطوط و تناسب خالصش که تداعی‌گر رشد، پیشرفت و آزادی است، چیزی را به وجود آورده که هر کسی به راحتی می‌تواند آن را به خاطر بسپارد.»

برج دومینو

برج دومینو در جزیره‌ای ساخت دست انسان در مساحتی معادل ۳۷۰ هزار متر مربع ساخته و توسط یک پل به ساحل غربی زنگبار متصل خواهد شد و ویژگی‌ها و تسهیلات فوق‌العاده‌ای را در دل خود خواهد داشت.

XCassia گفته که در قسمت پایینی این بنا، یک بندرگاه مخصوص قایق‌های تفریحی، یک آکواریوم، یک نمایشگاه و غرفه فرهنگی و یک ساختمان برای کنفرانس‌های بین‌المللی با ضرفیت ۱۰۰۰ نفر وجود خواهد داشت. همچنین، در بخش بیرونی مارپیچ، ترکیبی از سوپرمارکت، اغذیه فروشی و بار، کلوپ قایق‌های تفریحی، یک استخر بی‌انتها و سینما ساخته خواهد شد.

برج دومینو

در بخشی از این مجتمع که «تفرجگاه جزیره‌ی دومینو زنگبار» نام دارد و دسترسی به آن از طریق هلیکوپتر، قایق و یا پل امکان‌پذیر است، ۱۰۴ ویلای اختصاصی، ۴ محل فرود بالگرد و اسکله وجود دارد که اقامتگاه‌ها را به «یک سازه‌ی فانوس دریایی شکل که به عنوان یک راهنمای بصری برای وسایط نقلیه عمل می‌کند» متصل می‌سازد.

در این اقامتگاه همچنین یک زمین گلف به همراه باشگاه و یک کلیسای کوچک مخصوص مراسم عروسی وجود خواهد داشت که از طریق پل روی آب قابل دسترسی خواهد بود. این برج چندین استخر، سونا و جکوزی، یک هتل پنج و شش ستاره، آسانسورهای پانورامایی و سکوی مرتفع بازدید نیز خواهد داشت.

برج دومینو

این پروژه در ابتدا برای خلیج ها لونگ در ویتنام برنامه‌ریزی شده بود اما سال قبل به زنگبارِ تانزانیا تغییر مکان یافت. حامیان این پروژه، شرکت‌های تانزانیایی AICL Group و Crowland Management Ltd هستند.

ساخت برج دومینو زنگبار قرار است تا ۶ ماه آینده آغاز شود و ارتفاع آن هنوز فاش نشده است.

بیشتر بخوانید:

برج کج ابوظبی؛ شاهکار معماری که قواعد طبیعی را به سخره گرفته

نگاهی به شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت‌ در دنیا

برج جمیره؛ برج غول پیکر جدید دُبی با ۵۵۰ متر ارتفاع که در سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد

منبع: Daily Mail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • امیر آذر ۱۹, ۱۴۰۰

    زنگبارم پیشرفت کرد اما ما …!!!

  • محمد آذر ۲۱, ۱۴۰۰

    مام یه برج کج داریم به نام میلاد که رفته رفته کج میشه خیلیم بهش مینازیم ?خدایا حکمتتو شکر

  • MeysamR2 آذر ۲۳, ۱۴۰۰

    پول داشته باش بشین رو تخت شاهی پول داشته باش ویلا بساز تو باغ چایی