گزینش های عجیب در روزنامه همشهری: «از چرایی ریش نداشتن تا نرفتن به نماز جمعه»

گزینش های عجیب در روزنامه همشهری: «از چرایی ریش نداشتن تا نرفتن به نماز جمعه»

چند روزی است که خبر می رسد بعد از ایجاد تغییرات در مدیریت روزنامه همشهری پس از تغییر شهردار، گزینش های بی سابقه ای در این روزنامه صورت گرفته است. بر اساس این ادعاها، از کارکنان این روزنامه که برخی از آن ها سال هاست در این روزنامه کار می کنند سوالاتی در مورد اینکه چرا ازدواج نکرده اند، چرا نماز جمعه نمی روند، چرا در انتخابات خاصی رأی نداده اند و چرا بچه دار نمی شوند پرسیده شده است. در واکنش به این موضوع، پژمان موسوی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران گفته است: «مدیریت جدید روزنامه‌ی همشهری، برای تبدیل وضعیتِ تعدادی از خبرنگاران حرفه‌ای و با سابقه‌ی خود، گزینشی ترتیب داده با بی‌ربط‌ترین پرسش‌های ممکن. پرسش‌هایی که معنایی جز تجسس در زندگیِ شخصیِ آن‌ها ندارد و فرسنگ‌ها از کارِ رسانه‌ای دور است. امیدوارم یکی پیدا شود و در این باره توضیح دهد».

چند روزی است که خبر می رسد بعد از ایجاد تغییرات در مدیریت روزنامه همشهری پس از تغییر شهردار، گزینش های بی سابقه ای در آن صورت گرفته است.

روزنامه همدلی نیز مدعی شده که با یکی از کارمندان روزنامه همشهری که نخواسته نامش فاش شود مصاحبه کرده و او نیز به شکل تلویحی گزینش های جدید در این روزنامه را تایید کرده است. روزنامه همدلی به نقل از این روزنامه نگار در همشهری گفته است: «این‌که کسی در مصاحبه یا گزینش شرکت کند به صراحت اعلام نشده، اما همه می‌دانند که این گزینش یک قانون نانوشته است و اگر کسی در جلسه گزینش شرکت نکند، برای او گران تمام می‌شود. البته برای کسانی هم که در مصاحبه شرکت کنند مشکل پیش می‌آید. ردی که با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد، به یکی از خبرنگاران گفته بود از نظر من تو اخراجی! با وجود این‌که ظاهرا مصاحبه کننده، از طرف خودش حرف زده بود، اما چنین حرفی از زبانش خارج شده بود. ظاهرا آن خبرنگار در برابر سوالاتی که پرسیده بودند جواب‌های مطلوبی نداده بود؛ مثلا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نکرده بود، عکس کارت ملی‌اش بدون ریش بوده، در انتخابات رای نداده بود و گفته که مرجع تقلید ندارد».

چند روزی است که خبر می رسد بعد از ایجاد تغییرات در مدیریت روزنامه همشهری پس از تغییر شهردار، گزینش های بی سابقه ای در آن صورت گرفته است.

این روزنامه در ادامه از این روزنامه نگار نقل می کند: «سوال‌های دیگری که پرسیده بودند این بود که پدر و مادرت کجا هستند؟ گذرنامه ات را نشان بده که آخرین سفر خارجی‌ات را ببینیم. دندان‌هایت مال خودت است یا لمینت کردی؟ چرا شلوار جین پوشیدی؟ حساب توئیتر داری یا نه؟ در توئیتر چه کسانی را دنبال می‌کنی؟ عکس‌های گالری گوشی‌ات را نشان بده».

این فرد مورد ادعا می گوید که گزینش های جدید در همشهری تنها با هدف امضای قرارداد موقت صورت گرفته است: «همه این کار‌ها به خاطر این است که فقط با ما قرارداد بنویسند نه آن‌که ما را نیروی رسمی کنند. توضیح‌شان این است که همشهری قبلا زیر نظر شهرداری نبود، اما الان باید با قوانین شهرداری اداره شود. در صورتی که وقتی روزنامه همشهری دچار کمبود بودجه می‌شود و نمی‌تواند حقوق کارکنانش را سر موقع پرداخت کند می‌گویند روزنامه از شهرداری جداست. پرسنل شهرداری مزایای زیادی دارند که ما آن‌ها را نداریم. اما در چنین مواقعی می‌گویند روزنامه زیر نظر شهرداری است. این که می‌گویند همه ارگان‌های دولتی در ایران گزینش دارند درست است که بعضی از آن‌ها عقیدتی است. اما ما تا آخر اسفند قرارداد داریم. چرا باید وسط قراردادمان چنین کاری انجام شود؟ کدام نهاد نیرو‌های قراردادی‌اش را وسط قرارداد کوتاه مدت گزینش می‌کند؟ جز این است که می‌خواهند به این بهانه تعدادی را از کار بیکار کنند و نیرو‌های اصطلاحا خودی را وارد همشهری کنند؟».

چند روزی است که خبر می رسد بعد از ایجاد تغییرات در مدیریت روزنامه همشهری پس از تغییر شهردار، گزینش های بی سابقه ای در آن صورت گرفته است.

این روزنامه نگار در ادامه تصریح کرده است: «ما بار‌ها اعتراض کرده‌ایم و گفته‌ایم که سوالاتی که پرسیده می‌شود توهین به شأن و منزلت یک انسان است، به جای این سوالات در مورد حرفه و توانایی‌های ما سوال بپرسید، اما هیچ فایده‌ای نداشته است. حالا که بالاخره طرف قرارداد ما خود روزنامه همشهری شده با ما چنین رفتاری می‌کنند. این‌که می‌گویند این کار‌ها با هدف رسمی شدن نیروهاست حرف درستی نیست. کسی که چنین حرفی را می‌خواند یا می‌شنود می‌گوید حالا که می‌خواهند تو را نیروی رسمی کنند به چهار تا سوال هم جواب بده؛ در صورتی که هیچ کس حتی در گزینش رسمی هم حق ندارد بپرسد دندان‌هایت لمینت است یا نه؟»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود