هر آنچه که باید در مورد ۹ شخصیت اصلی سریال House Of The Dragon بدانید

هر آنچه که باید در مورد ۹ شخصیت اصلی سریال House Of The Dragon بدانید

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است که روایت برخی از شخصیت ای اصلی سریال را به تصویر می کشند- از جمله تعداد زیادی از شخصیت های معروف خاندان تارگرین- سریالی که بر اساس دنیای رمان Ice and Fire نوشته جرج آر آر مارتین ساخته می شود. اگر چه سریال بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید اما وستروس در شبکه HBO همچنان ادامه خواهد داشت، شبکه ای که برنامه های زیادی برای گسترش این دنیا دارد. در حالی که یکی از سریال های پیش درآمد که بر اساس The Long Night ساخته می شد، تنها بعد از فیلمبرداری اپیزود آزمایشی لغو شد، اسپین آف های بسیار دیگری در حال توسعه قرار دارند.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

اولین و مهم ترین آن ها سریال House Of The Dragon یا خاندان اژدها است که که توسط مارتین و رایان کوندال ساخته شده و کوندال در کنار میگل ساپوشنیک از کارگردانان اصلی سریال Game of Thrones نقش شورانرهای سریال با نیز برعهده خواهند داشت. برخی دیگر از افراد اصلی دخیل در ساخت این سریال ماندگار نیز در ساخت این اسپین آف حضور خواهند داشت، از جمله رامین جوادی آهنگساز سریال اورجینال. اما در حالی که عناصر بسیار آشنایی در این سریال وجود دارد، مانند دسیسه چینی های سیاسی، نبردهای حماسی، اژدهایان و البته رابطه با محارم، سریال پیش درآمدی خاندان اژدها گروه جدیدی از شخصیت ها را نیز معرفی خواهد کرد. داستان سریال House of the Dragon در حدود سیصد سال پیش از اتفاقات سریال بازی تاج و تخت رخ می دهد.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

این دوره بسیار متفاوت از دوران وستروسی است که در سریال اصلی دیدیم؛ در حالی که در سریال Game of Thrones، شخصیت دنریس تارگرین تقریباً تنها عضو زنده این خاندان است، در سریال خاندان اژدها، این خاندان در اوج قدرت خود قرار دارد. این سریال به طور کلی به دوران موسوم به رقص اژدهایان می پردازد که به درگیری های داخلی این خاندان برای رسیدن به قدرت می پردازد، دورانی که شخصیت های جذاب بسیاری دارد.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

پدی کانسیداین در نقش ویسریس تارگرین اول

علاقمندان به سریال Game of Thrones با شاهان و ملکه های مختلف بیگانه نیستند و به همین دلیل اگر شخصیت اصلی House of the Dragon دستکم برای فصل اول، پادشاه اصلی خاندان تارگرین یعنی ویسریس تارگرین اول باشد کاملاً منطقی است. نوه جاهریس تارگرین اول نه تنها باید جانشین پادشاه اول شود بلکه استانداردهای او را نیز داشته باشد. از آنجایی که جاهریس یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین شاهان تاریخ وستروس است، رسیدن به جایگاهی مشابه او چندان کار ساده ای نیست، اگر چه ویسریس برای موفق شدن تلاش زیادی انجام می دهد. ویسریس توسط شورای اعظم که در سریال اصلی نیز با آن آشنا شدیم به عنوان پادشاه جدید انتخاب شده است. شورای اعظم همان شورایی بود که در پایان سریال Game of Thrones شخصیت برن را به عنوان فرمانروای جدید وستروس انتخاب کرد، اگر چه شورای سریال House of the Dragon شورایی بسیار مهم تر و بزرگ تر است.

همچنین اژدهای او نیز چهره ای آشنا خواهد بود زیرا ویسریس آخرین اژدهاسواری است که به بالریون ترسناک سوار می شود، اژدهایی که جمجمه او در سرداب های رد کیپ به نمایش گذاشته شده است. برخلاف بسیاری از پادشاهان تارگرینی که در سریال بازی تاج و تخت به آن ها اشاره شد، ویسریس یک مرد صلح طلب است که از کشمکش بیزار است و دوره زمامداری او دوره ای آرام و همراه با آبادانی است. اما کارهای او به ماجرای موسوم به رقص اژدهایان پس از مرگش منجر می شود. نقش ویسریس را پدی کانسیداین بازیگر کهنه کار بریتانیایی بازی می کند که در فیلم ها و سریال های شناخته شده ای مانند Dead Man’s Shoes, Hot Fuzz, Journeyman و The Outsider ایفای نقش کرده است. در اولین تریلر از سریال House of the Dragon به ندرت شخصیت او را می بینیم اما در یک لحظه او دیده می شود که روی تخت آهنین نشسته است. در دست او شمشیری است که ظاهراً شمشیر موسوم به بلکفایر است، یک شمشیر ساخته شده از فولاد والیرینی که تاریخچه طولانی دارد.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

اِما دوآکری در نقش راینیرا تارگرین

راینیرا به عنوان اولین فرزند سالم و بزرگ ترین فرزند ویسریس، بعد از مرگ دومین پسر ویسریس به نام بیلون که همراه با مادرش در هنگام تولد درگذشت، به طور رسمی به عنوان جانشین او انتخاب می شود. در آن دوران چنین کاری غیرمعمول بود، کاری که تا حدود زیادی برای آزار دادن کسانی که مرگ بیلون را مسخره کرده بودند انجام شد و در نهایت اولین ملکه حاکم بر وستروس را به جای گذاشت. راینیرا بخش زیادی از کودکی خود را در حال آماده شدن برای جانشینی پدر گذراند و حتی بعد از ازدواج مجدد پدرش نیز جایگاه خود را به عنوان جانشین پدرش حفظ کرد. ویسریس بعد از مرگ همسر اولش با آلیسنت هایتاور ازدواج کرده و از او صاحب چند پسر دیگر نیز شد. بعد از کسب عنوان پرنسس دراگون استون در سن ۱۶ سالگی، راینیرا با لینور والاریون ازدواج کرد که ماحصل آن سه فرزند بود، ازدواجی که مانند بسیاری از دیگر ازدواج ها در وستروس، بیشتر یک حرکت سیاسی و تاکتیکی بود تا نتیجه عشق دو طرف به هم.

بعد از کشته شدن لینور، راینیرا با عمویش دیمون تارگرین ازدواج می کند، کسی که بعد از مرگ ویسریس در ادعای راینیرا برای تصاحب آیرون ثرون به او کمک کرد هر چند برادر ناتنی راینیرا با نام ایگان نیز ادعای جانشینی پدر را داشت. این درگیری های بین خانوادگی به ماجرای رقص اژدهایان منجر می شود، جنگ داخلی بین تارگرین ها که باعث تقسیم شدن وستروس به دو گروه سبزها (ایگان) و سیاه ها (راینیرا) می شود و در نهایت با تاجگذاری راینیرا به عنوان ملکه به پایان می رسد. راینیرا زنی بسیار زیبا اما یکدنده و بداخلاق بود که بعد از زایمان هایش دچار اضافه وزن زیادی شده بود، موضوعی که باعث شده بود بیش از پیش از زن جدید ویسریس به نام آلیسنت متنفر باشد. در House of the Dragon، نقش راینیرا را اِما دوآکری بازی می کند که به خاطر نقش آسترید در Truth Seekers شناخته می شود.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

الیویا کوک در نقش آلیسنت هایتاور

آلیسنت هایتاور، زن دوم شاه ویسریس تارگرین اول، در واقع دختر اوتو، دست راست پادشاه است. آلیسنت که پیش از مرگ جاهاریس از نزدیکان او به شمار می رفت، در دوران پادشاهی ویسریس یکی از چهره های برجسته کینگز لندینگ بوده و زمانی که شرایط برای ازدواج مجدد پادشاه فراهم شد، ویسریس او را به عنوان عروس جدید خود معرفی کرد اگر چه شورای کوچک به او توصیه کرده بود چنین کاری نکند. بین آلیسنت و راینیرا یک رقابت شدید شکل می گیرد در حالی که هر دو به جانشینی پادشاه چشم دارند. این دشمنی زمانی بیشتر می شود که راینیرا همچنین جانشین پادشاه باقی می ماند، علیرغم اینکه آلیسنت چندین پسر برای ویسریس به دنیا می آورد. همچنین این آلیسنت است که الهام بخش شکل گیری دو دسته موسوم به سبزها و سیاه ها می شود.

در جریان یک تورنمنت ورزشی، او لباس هایی به رنگ سبز می پوشد درحالی که پرنسس راینیرا همان لباس های سنتی قرمز و سیاه خاندان تارگرین را می پوشد که به شکل گیری این دو رنگ متعارض منجر می شود.آلیسنت یک زن باهوش و دسیسه چینی زیرک بود که از دوران کودکی نظاره گر درگیری های سیاسی پادشاهی بوده و بعد از مرگ ویسریس و در حالی که راینیرا در دراگون استون بود، به سرعت پسرش، ایگان، را جانشین پادشاه اعلام کرد. در سریال House of the Dragon نقش آلیسنت هایتاور را الیویا کوک بازی می کند که با بازی در نقش اما در سریال Bates Motel به شهرت رسید و از آن زمان در بلاک باسترهایی مانند Ready Player One و فیلم تحسین شده Sound of Metal بازی کرده است.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین

شاهزاده دیمون تارگرین برادر کوچکتر ویسریس است که یک شخصیت پیچیده دارد. در حالی که دیمون در شورای اعظم از ادعای برادرش برای قرار گرفتن روی آیرون ثرون حمایت می کند، این کار را به خاطر جاه طلبی های خود انجام می دهد، با این امید که در صورتی که ویسریس فرزند پسری نداشته باشد، جانشین برادر خواهد شد. دیمون و ویسریس رابطه بسیار دشواری دارند که رقابت گذشته با دست راست پادشاه، اوتو هایتاور، نیز کمکی به آن نمی کند. دیمون یکی از بزرگ ترین جنگجویان دوره خود است، مردی بسیار سرسخت، دغل و بداخلاق. برای مدتی، دیمون به عنوان پادشاه خودخوانده منطقه استپ استونز و دریای باریک حکمرانی می کند اما در نهایت ردای پادشاهی را کنار گذشته و به جبهه برادرش می پیوندد و جایگاهی در شورای کوچک بدست می آورد.

این تغییرات نیز دوام چندانی ندارند بعد از آنکه شایعات مربوط به رابطه جنسی دیمون با پرنسس راینیرا پیش از تولد ۱۶ سالگی او باعث می شود که پادشاه او را تبعید کند. این ماجرا همچنان ادامه داشته تا اینکه دیمون در نهایت توجه مثبت برادرش را جلب کرده و بار دیگر به کینگز لندینگ باز می گردد. او در ادامه با راینیرا ازدواج می کند هرچند این کار بدون اطلاع ویسریس انجام می شود. بعد از مرگ پادشاه، دیمون راینیرا را ملکه اعلام می کند و در جنگی که پس از آن در می گیرد در خط مقدم نبرد حضور می یابد. در سریال House of the Dragon، نقش دیمون تارگرین را مت اسمیت بازی می کند که به خاطر بازی در نقش یازدهمین دکتر در سریال Doctor Who را بازی می کرد. از دیگر نقش های مشهور اسمیت می توان به نقش شاهزاده فیلیپ در سریال تحسین شده The Crown اشاره کرد.

ریس ایفانز در نقش اوتو هایتاور

مهم ترین نقش اوتو هایتاور، پدر آلیسنت، خدمت به پادشاه به عنوان دست راست وی است، جایگاهی که در دوران پادشاهی جاهریس اول نیز داشته و بعد از به قدرت رسیدن ویسریس نیز آن را حفظ کرد. بزرگ خاندان هایتاور اهل اولدتاون، یک مرد بسیار باهوش و مغرور است که اغلب سعی دارد از جایگاهش به عنوان دست راست پادشاه برای تحت تاثیر قرار دادن وی و رسیدن به مقاصد خود استفاده کند، به ویژه وقتی پای شاهزاده دیمون در میان باشد. این رفتار در نهایت باعث می شود اوتو هایتاور جایگاه دست راست پادشاه را از دست بدهد و بعد از تلاش های مکررش برای اینکه پسر آلیسنت به جای راینیرا به مقام جانشینی پادشاه برسد، ویسریس او را از مقامش خلع کرده و به اولدتاون باز می گرداند. اما بعد از مرگ جانشین او، اوتو بار دیگر به مقام دست راست پادشاه می رسد. بدنبال مرگ پادشاه ویسریس، اوتو و آلیسنت نقش اصلی رادر اعلام ایگان به عنوان پادشاه جدید دارند. نقش اوتو هایتاور را در این سریال ریس ایفانز بازی می کند که سابقه بازی در Notting Hill, The Amazing Spider-Man و Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 را در کارنامه دارد.

 استیو توسانت در نقش کورلیس ولاریون

کورلیس ولاریون که به خاطر داشتن یک کشتی به نام مار دریایی به همین نام شهرت پیدا کرده است، رهبر خاندان والریون است که همانند خاندان تارگرین، ریشه ای والیرینی دارند. کورلیس که یک دریانورد بسیار باهوش و شناخته شده است بسیار به ماجراجویی علاقه داشته و به سرزمین ها و آب های دورتر از وستروس نیز سفر کرده بود که از همین راه توانسته بود ثروت قابل توجهی بیندوزد. علاوه بر این ها، ظاهراً کورلیس در روی زمین نیز نقشه های بسیاری داشت، از جمله ازدواج با پرنسس رینیس تارگرین، دختر ایمون و نوه شاه جاهریس. کورلیس بعد از ازدواج با رینیس بارها نادیده گرفته شد: رینیس به عنوان ملکه نادیده گرفته شد، پسرشان لینور نیز در ماجرای جانشینی پادشاه و به نفع ویسریس نادیده گرفته شد و وقتی ویسریس دوباره ازدواج کرد، آلیسنت هایتاور را به جای دختر آن ها، لیانا، به عنوان همسر انتخاب کرد.

این اتفاقات باعث شد تا کورلیس خشمگین با دیمون تارگرین همراه شود و به او در بدست آوردن تاج و تخت استپ استون کمک نماید. با این وجود یکی از نوادگان او در نهایت با یکی از تارگرین ها ازدواج می کند، آنجا که لینور بعدها با پرنسس راینیرا ازدواج کرده و قبل از مرگش از او صاحب چند فرزند شود. در ماجرای رقص اژدهایان، کورلیس از راینیرا حمایت کرده و نقش دست راست ملکه را بدست می آورد اما در ادامه به خاطر ایگان دوم به ملکه خیانت می کند. استیو توسانت که در سریال های تلویزیونی متعددی مانند Doctor Who, Skins و It’s A Sin و همچنین فیلم Judge Dredd در سال ۱۹۹۵ بازی کرده است، نقش کورلیس ولاریون را بازی می کند.

ایو بست در نقش رینیس ولاریون

در سریال House of the Dragon، در کنار کورلیس پرنسس رینیس ولاریون قرار دارد که با ملکه ای که هیچوقت نبود نیز شناخته می شود، زیرا ظاهراٌ او نفر بعدی در صف جانشینی پدرش ایمون قرار داشت، کسی که خود فرزند جاهریس بود. با ترکیب چشم های ارغوانی تارگرین ها و موهای مشکی برثیون ها (مادر رینیس جوسلین برثیون بوده است)، رینیس زنی بسیار زیبا بوده و کسی که هوش بسیار بالایی داشته است. او توسط شاه جاهریس در صف جانشینی نادیده گرفته می شود، کسی که پس از مرگ ایمون، جانشین جدید را تعیین کرد و به جای رینیس، پسر دومش بیلون را به جانشینی خود منصوب کرد، تصمیمی که به خشم رینیس و شوهرش کورلیس منتهی شد و همانطور که گفته شد، این خشم فرو خورده  در دهه های پیش رو نیز ادامه یافت. در جریان رقص اژدهایان، رینیس نیز مانند کورلیس به سیاه پوش ها و راینیرا وفادار ماند و تا پیش از مرگش در شورای کوچک او خدمت می کرد. نقش رینیس را در سریال House of the Dragon، ایو بست بازی می کند که به خاطر نقش دکتر النور اوهارا در Nurse Jackie شناخته می شود.

سونویا میزونو در نقش میساریا

بانو میساریا با ایفای نقشی شبیه واریس در سریال بازی تاج و تخت، از لیس آمده و نقش معشوقه دیمون تارگرین را بازی می کند که با لشکر جاسوسان خود اطلاعاتی را از سراسر نقاط کینگز لندینگ در اختیار دیمون می گذارد تا وی از آن ها برای نقشه هایش استفاده نماید. در کنار این نقش، میساریا از دیرباز معشوقه دیمون بوده و یکبار نیز از او باردار شده است، اما بعد از اینکه شاه ویسریس خشگمین شده و دستور بازگرداندن او به لیس را داد، بچه درون شکمش را از دست می دهد. هر دوی این نقش ها بعد از ازدواج ویسریس با راینیرا و رسیدن او به جایگاه ملکه ادامه داشته و این بار اطلاعات را به فرمانروای جدید وستروس منتقل می کرد. سونویا میزونو که از دیرباز با الکس گارلند همکاری داشته و سابقه بازی در Ex Machina, Annihilation و Devs را دارد، نقش میساریا را در سریال House of the Dragon بازی می کند.

سریال بسیار مورد انتظار House Of The Dragon که پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است دارای بازیگرانی بسیار شناخته شده و با استعداد است

فابین فرانکل در نقش کریستون کول

دیگر شخصیت مهم سریال House of the Dragon در هنگام نوشتن این مقاله، کریستون کول است که نقش او را فابین فرانکل بازی می کند که پیش از این نقش فابین در Last Christmas و دومینیک رنلیو در The Serpent را بازی کرده است. کریستون به عنوان یکی از بهترین شوالیه های وستروس، در نهایت به جایگاه فرمانده کل محافظان شاه ویسریس اول می رسد و حتی در برخی تورنمنت ها نیز دیمون تارگرین را شکست می دهد. بعدها، شایعاتی در مورد رابطه نامشروع بین کریستون و راینیرا می پیچد اگر چه همانند ادعاها در مورد رابطه بین پرنسس و هاروین استرانگ، هیچ مدرکی دال بر وجود آن ها وجود ندارد. اما چیزی که تایید می شود این است که اتفاقی باعث بروز درگیری بین کریستون و راینیرا شده است. در عروسی راینیرا با لینور والاریون، کریستون از جانب آلیسنت هایتاور مبارزه می کند و از آن زمان به بعد به او وفادار می ماند. در ماجرای رقص اژدهایان نیز کریستون همانند آلیسنت و اوتو از ایگان برای رسیدن به تاج و تخت حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اولین تریلر سریال House of the Dragon منتشر شد + ویدیو

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود