در اتاق فرار ترسناک چه اتفاقاتی می افتد؟

در اتاق فرار ترسناک چه اتفاقاتی می افتد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اتاق فرار ترسناک، به‌عنوان پرطرف‌دارترین ژانر اسکیپ روم در ایران، روزانه بازیکنان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اما اغلب این بازیکنان در تجربۀ اول خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که تا حدود زیادی بر لذت بازی تأثیرگذار است. در این مقاله قرار است نکاتی را بررسی کنیم که به شما کمک می‌کنند در کنار حس ترس و هیجان، حرفه‌ای‌تر بازی کنید و از وقوع اتفاقات غیرمترقبه جلوگیری کنید.

اجازه ندهید ترس کنترل اوضاع را به دست بگیرد!

ترس‌های لحظه‌ای و غیرمنتظرۀ اتاق فرار ترسناک، برای افزایش لذت و هیجان در بازی گنجانده می‌شوند. پس اجازه ندهید این حس ترس و انتظار حوادث غیرمنتظره، ذهن‌تان را پر کند. خیلی از بازیکن‌ها بعد از اولین اتفاق ترسناک بازی، مدام منتظر اتفاق بعدی هستند و با نگاه به اطراف، می‌خواهند خودشان را آمادۀ ورود اکتور کنند.

این را به یاد داشته باشید که شما هنوز باید بر معماها متمرکز شوید و از تمام مهارت‌های حل مسئله‌ی خود استفاده کنید. قرار نیست مدام چشمتان را ببندید که مبادا با موجود ترسناک بازی مواجه شوید. یا مدام پشت اعضای گروه پنهان شوید. لذت اصلی اتاق فرار ترسناک، حس کردن سناریو و درگیرشدن در حل معماهاست. این لذت را از خود دریغ نکنید.

یکبار ببین، صدبار ببین!

اتفاقات ترسناک همیشه برای بار اول واقعاً ترسناک‌اند. دفعه‌ی دوم از میزان ترس آن‌ها کاسته می‌شود و برای بارهای دیگر، خیلی قابل‌تحمل‌تر می‌شوند. چراکه دیگر می‌دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد. می‌دانید اکتور بازی چگونه به نظر می‌رسند و می‌توانید وقتی سراغتان آمد، خودتان را آماده کنید.

پس پیشنهاد می‌کنیم اولین باری که قرار است در اسکیپ روم بترسید، خونسردی خود را حفظ کنید! وقتی آن حس شگفتی را تجربه کردید، لحظاتی بعد خبری از آن آدم قبل نیست و حتی ممکن است خواستار تکرار ترس باشید و در مقطعی بتوانید به‌تنهایی با آن روبرو شوید. در لحظات پایانی بازی، از هر ترس جدیدی که سر راه شما ظاهر می‌شود لذت خواهید برد!

هرچه تعداد بیشتر، بهتر!

زمانی که برای رزرو اتاق فرار در حال بالاپایین کردن لیست هستید، می‌بینید که برای هر بازی یک تعداد توصیه‌شده برای گروه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید، به حداکثر آن تعداد افراد نزدیک شوید و دوستان بیشتری را برای بازی با خود ببرید.

چیزی که در کنار دو نفر ممکن است وحشتناک به نظر برسد، با یک گروه چهار یا پنج‌نفره قابل‌تحمل‌تر خواهد شد. رفتن به اتاق فرار ترسناک با گروه‌های بزرگ‌تر، به این معنی است که شما با احتمال کمتری تنها خواهید شد. اگرچه ممکن است طی بازی مجبور شوید به‌تنهایی به اتاق‌های قبلی بازگردید یا به‌اصطلاح بک بزنید. اما در باقی مواقع در کنار دوستانتان خواهید بود و نگرانی‌تان کمتر خواهد شد.

البته تجربه نشان داده است که گروه‌های بزرگ‌تر یک امتیاز اضافی به نام رهبر دارند. رهبرها معمولاً روح شجاع‌تری دارند. ازاین‌رو مایل به تجربۀ مأموریت‌های ترسناک‌تر هستند. بنابراین، برای به‌حداقل‌رساندن شدت ترس اتاق فرار، سعی کنید چند دوست اضافی همراه خود بیاورید!

البته این خیلی مهم است که هم‌تیمی‌های مناسب را به اسکیپ روم ترسناک بیاورید. اگر همۀ افراد ترسو باشند و قرار باشد کل ۶۰ دقیقه را صرف فریاد و زاری کنند، چه کسی قرار است معماها را حل کند؟!

شما می‌توانید در هر زمان بازی را ترک کنید.

اتاق فرار ترسناک ممکن است ایده‌های دیوانه‌واری داشته باشد. ممکن است شما خبرنگارانی باشید که به یک شکنجه‌گاه سرد و تاریک رفته‌اند و باید با زندانبانان بی‌رحم مواجه شوند. یا ممکن است وارد خانه‌ای جن‌زده شده باشید و هر لحظه امکان حملۀ یک موجود وحشتناک وجود داشته باشد.

این سبک بازی در اغلب موارد با ژانرهایی مانند اکشن، هیجان‌انگیز و روان‌شناختی ترکیب می‌شود. ازاین‌رو می‌توانند از نظر روحی و روانی روی شما تأثیر بگذارند و دلهره و هیجان زیادی را به شما تزریق کنند.

همواره به‌خاطر داشته باشید که ایمنی بالاترین اولویت صاحبان اسکیپ روم و راهنماهای بازی است. به همین دلیل، ارتباط شما با گیم‌مستر در هر لحظه از بازی حفظ می‌شود و درهایی که به آن‌ها وارد می‌شوید، همواره قابلیت خروج دارند. یعنی هروقت احساس کردید که حال و احوالتان واقعاً خوب نیست، می‌توانید بازی را ترک کنید.

بازگشت به لابی برای استراحت و نفس تازه کردن اصلاً شرم‌آور نیست. البته در اکثر موارد کار به اینجاها نمی‌کشد. چون برای اکثر مردم، فقط دانستن اینکه همیشه راهی برای خروج دارند، به آن‌ها شجاعت کافی برای بازی را می‌دهد.

هیچ‌چیز به شما آسیب نخواهد زد.

بله. هیچ‌کس و هیچ‌چیز هرگز در اتاق فرار قرار نیست به شما آسیب بزند. حتی در مواردی که اکتور بازی به تعامل با بازیکن می‌پردازد و ممکن است او را به مکان‌هایی خاص در اتاق ببرد، فقط و فقط قصد ترساندن او را دارد و هیچ آسیبی به بازیکن نخواهد رسید. چراکه هدف از بازی اتاق فرار این است که در عین سرگرمی، با کمک ذهن خود از چالش‌های فکری بگذرید و لحظاتی عالی داشته باشید. پس مطمئن باشید که کسی قصد صدمه زدن به شما را ندارد.

همه چیز در ذهن شماست!

حتماً داستان‌های بچگی را به‌خاطر دارید. خیلی وقت‌ها ممکن بود داستان شنگول و منگول نیز برای ما ترسناک باشند. اما چیزی که ما را آرام می‌کرد، این فکر بود که ما در خانۀ خود هستیم و قرار نیست سروکلۀ گرگ توی زندگی واقعی‌مان پیدا شود.

بازی اسکیپ روم نیز تقریباً به همین شکل است. با این تفاوت که شما در یک شبیه‌سازی فیزیکی فوق‌العاده شبیه به زندگی هستید. یعنی اینجا هم همه چیز غیرواقعی است. پس قرار نیست خیلی به ذهن‌تان فشار بیاورید. اتاق‌های فرار با معماها، رمزها، سرنخ‌ها و چالش‌های فیزیکی مختلف طراحی می‌شوند تا مهارت‌های بدنی و فکری شما را تقویت کنند.

به این معنی که عنصر ترس فقط یک چاشنی است که قرار است این تجربه را هیجان‌انگیزتر و به‌یادماندنی‌تر کند. پس دوباره تکرار می‌کنیم، همیشه به یاد داشته باشید که شما کاملاً ایمن هستید و موجودات وحشتناک و شبح‌هایی که در کمین شما هستند، چیزی بیشتر از بازیگر نیستند!

قبل از رزرو بازی خودتان را آماده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از رزرو یک اتاق فرار ترسناک، همۀ جوانب را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که قرار است با هم‌تیمی‌های خود در فضاهای بستۀ متعدد قرار بگیرید و کلی جیغ‌وداد کنید. پس بهتر است تیم خود را از بین دوستان صمیمی انتخاب کنید. نه افرادی که با آن‌ها رودربایستی دارید. این موضوع در لذت بازی تأثیر زیادی دارد.

این را نیز در نظر بگیرید که اغلب اتاق‌های ترسناک پر از گذرگاه‌های تاریک هستند و اگر افراد حاضر در تیم شرایط پزشکی خاصی داشته باشند، ممکن است تحت تأثیر ترس از تاریکی یا احساس کلاستروفوبیا قرار گیرند. قبل از رزرو، برای اطمینان از همۀ این‌ها وقت زیادی دارید. اگر مشکلات جدی در زمینۀ اضطراب و ترس دارید، مشکلات قلبی دارید یا باردار هستید، ما بازی‌های ترسناک را توصیه نمی‌کنیم.

با اکتورها کاری نداشته باشید!

در اتاق فرار ترسناک لحظات زیادی وجود دارد که ممکن است ترس شما به حداکثر میزان خود برسد و کنترل خود را از دست دهید. ما مواردی را شنیده‌ایم که بازیکنان آن‌قدر ترسیده‌اند که به اکتورها حمله کرده‌اند. یا سعی کرده‌اند با آن‌ها مقابله کنند!

در اتاق فرار نباید به‌هیچ‌وجه با اکتور مبارزه کنید یا شیئی به سمت او پرت کنید. همان‌طور که گفتیم، آن‌ها فقط بازیگرانی هستند که قرار است تجربۀ بازی را واقعی‌تر و همه‌جانبه‌تر کنند. پس آرامش خود را حفظ کنید و خصوصاً در تاریکی، بی‌دلیل حرکت نکنید تا آسیبی به شما، اکتور و دکور بازی نرسد.

منتظر معماهای خیلی سخت نباشید.

افراد وقتی می‌ترسند و مضطرب هستند، تمرکز کمتری دارند. یعنی مغز در بهترین حالت خود عمل نمی‌کند. خوشبختانه اکثر طراحان اتاق فرار به این موضوع واقف هستند و ما در اتاق‌های ترسناک، معماهایی روان‌تر می‌بینیم. ازاین‌رو اگر به‌خوبی همفکری کنید و همگی در حل معماها مشارکت داشته باشید، خیلی درگیر معماها نخواهید شد و می‌توانید از پس بازی بربیایید.

لباس و کفش راحت بپوشید.

گاهی اوقات اسکیپ روم های ترسناک ممکن است نیاز به خزیدن و یا دویدن داشته باشند. بنابراین بهتر است لباسی بپوشید که اگر کمی کثیف شد، ناراحت نشوید و این موضوع حواستان را پرت نکند. این موضوع در مورد کفش شما نیز صدق می‌کند. بهتر است راحت باشد و خاکی شدن یا خم شدن آن، خاطرتان را مکدر نکند!

به سرنخ‌های پنهان توجه کنید.

نه‌تنها در ژانر ترسناک، به‌طورکلی در بازی اسکیپ روم، نورپردازی، صداها یا حرکات بازیگران ممکن است شما را در مسیر درست هدایت کنند. بازیگران ممکن است اشیاء ارزشمندی را به شما ارائه دهند یا نکات مهم کلامی را ارائه دهند. بنابراین اگرچه التهاب و ترس بازی بالاست، اما شما همچنان تمرکز خود را حفظ کنید و سعی کنید حواستان به همۀ جزئیات باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به نکاتی اشاره کنیم که به شما در تجربۀ اتاق فرار ترسناک کمک زیادی می‌کنند. دیدیم که تعداد بیشتر و افراد مناسب، نقش مهمی در تجربۀ بازی دارد. همچنین گفتیم که اگر اجازه ندهید ترس کنترل اوضاع را به دست بگیرد و تمرکز خود را حفظ کنید، علاوه بر اینکه مانند حرفه‌ای‌ها به نظر می‌رسید، بیشترین لذت را از بازی خواهید برد.

دیجیاتو
۱۶ نظر

ورود

  • مهشید مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    عاشق اتاق فرارم حیف اکیپ ثابت نداریم?

  • taha مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    ما حالا یه اکیپ ایم ولی نمیدونم تو کرونا کجا بازه که بریم ?

    • علیرضا مهر ۱۹, ۱۴۰۰

      سلام دوستانی که تمایل دارن اتاق فرار برن با شماره زیر تماس بگیرن
      ۰۹۳۸۲۶۰۹۹۳۳
      اتاق فرار مخفیگاه

  • مهدی مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    کسی میدونه این اتاق ترسناک کجاست؟

  • ): مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    ):

  • محمد مهر ۲۰, ۱۴۰۰

    لامصبا این اکتور ها چنان توی اتاق اول میترسونن که خیس میکنیم خودتو??اینو اضافه کنید:لطفاً لباس اضافی برای خود بردارید چون لازمتون میشه???

  • وحید مهر ۲۰, ۱۴۰۰

    ای کاش اتاق فرار های ایران هم اینقدر کیفیت خوبی داشتند که برای تبلیغشون تصاویر واقعی همونها رو می گذاشتید نه تصاویر اتاق فرارهای خارجی رو.
    سه تصویر این پست به ترتیب مربوط به اتاق فرار House of Horror در Brentwood انگلستان، اتاق فرار Run Away در رم ایتالیا و اتاق فرار Zoe در هتل کازینوی Bally’s در لاس وگاس آمریکا هستند.

    • اسکیپ زوم مهر ۲۸, ۱۴۰۰

      خوشبختانه جدیداً اسکیپ روم های بسیار باکیفیتی در کشور خودمون هم راه اندازی شدن، اما عکسبرداری از فضای داخل اتاق فرارها به خاطر موضوع اسپویل شدن ممنوعه

  • سوگل مهر ۲۱, ۱۴۰۰

    شما تو اصفهان کدوم اتاق را پیشنهاد میکنید که اسون باشه

    • اسکیپ زوم مهر ۲۸, ۱۴۰۰

      اتاق فرار «اره» و «مردگان» پیشنهاد می کنیم که می تونید از سایت اسکیپ زوم رزرو کنید.

  • مژگان منفرد آذر ۱۶, ۱۴۰۱

    واسه رزرو اتاق فرار به همون سایت اسکیپ زوم سر بزنید همه اتاق فرارهای تهران و بقیه شهرها رو داره . از روی کامنت هر بازی و داستانش می شه متوجه شد کدوم اسکیپ روم بهتره

  • Kaveh king بهمن ۱۴, ۱۴۰۱

    لاشخور دختره ??

  • غزل اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲

    در صورتی که در انتخاب بهترین اتاق فرار تهران، اصفهان ، مشهد، قم و سایر شهرها مردد هستید، می تونید با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۷۹۰۰ تماس بگیرید و راهنمایی تخصصی دریافت کنید .