خمیر پیتزا و سس پیتزا را خودتان در خانه درست کنید

خمیر پیتزا و سس پیتزا را خودتان در خانه درست کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیتزا یکی از محبوب ترین و جذاب ترین غذاهای فست فودی سراسر جهان به شمار می رود. این غذا را به روش های مختلفی تهیه می کنند. اما اصالت آن به کشور ایتالیا بر می گردد. البته این بدان معنی نیست که بهترین پیتزاها را فقط می توانید در ایتالیا پیدا کنید. در کشورهای مختلف دنیا پیتزا را به سبک خودشان درست می کند.

در ایران نیز زمانی که تازه رستوران ها شروع به درست کردن پیتزا کرده بودند، بیشتر به سبک پیتزاهای آمریکایی نزدیک بود. همان‌طور که حتماً می دانید پیتزای ایتالیایی خمیری بسیار نازک دارد که روی آن پنیر و مخلفات پیتزا قرار می گیرد. اما خمیر پیتزای آمریکایی کمی کلفت تر و مخلفات آن نیز بیشتر است. شاید سخت ترین قسمت تهیه پیتزا در خانه درست کردن خمیر آن باشد. در ادامه قصد داریم طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی و همچنین سس پیتزا را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

در دوران همه گیری ویروس کرونا شاید بسیاری از افراد ترجیح بدهند که دیگر در رستوران ها غذا نخورند. اما دلشان یک پیتزای خوب بخواهد. با درست کردن خمیر پیتزا در خانه می توانید به راحتی هر پیتزایی که دوست دارید را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی پیچیدگی خاصی ندارد. فقط ممکن است کمی برای درست کردن آن زمان احتیاج داشته باشید تا کاملاً آماده شود. در ادامه مواد اولیه خمیر پیتزا برای دو نفر ذکر شده است.

مواد اولیه برای تهیه خمیر پیتزا خانگی

  • آب ولرم یک پیمانه و نیم یا حدود ۳۰۰ میلی‌لیتر
  • خمیرمایه ۲ قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار لازم
  • آرد سه پیمانه و نیم یا حدود ۴۵۰ گرم

مراحل تهیه خمیر پیتزای خانگی

اولین مرحله درست کردن یه خمیر پیتزای خانگی حل کردن خمیر مایه در آب است. باید خمیر مایه را درون آب حل کنید و ۲ الی ۵ دقیقه به آن‌ها زمان دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.

آرد را الک می کنیم. سپس نمک، آب و خمیر مایه را به آرد اضافه کنید. بهتر است که وسط آرد را گود کرده و آب و خمیر مایع را به آرامش درون آن بریزید و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. حال خمیر را به ‌مدت ۵ دقیقه ورز بدهید تا یک گلوله خمیری یکدست و کمی چسبناک حاصل شود. توجه داشته باشید که در این مرحله به خوبی خمیر را ورز دهید. همچنین می توانید از یک همزن با دور متوسط کمک بگیرید.

نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که نباید خمیر را با نوک انگشتان ورز داد. این کار باعث می شود که به آرد بیشتری احتیاج پیدا کنید.

نکتۀ قابل ذکر دیگر آن است که اگر خمیر خیلی چسبناک است و به دست می چسبد به آن کمی آرد اضافه کنید. البته این نکته را از یاد نبرید که در اضافه کردن آرد زیاده روی نکنید تا خمیر از کیفیت خوبی در هنگام پخت برخوردار باشد.

خمیر پیتزای فوری

زمانی که تا این مرحله پیش رفتید و خمیر را آماده کردید می توانید آن را بلافاصله استفاده کنید. اما این کار باعث می شود تا خمیر پف نکند و نتیجۀ نهایی خمیری نازک و ترد باشد. اگر اجازه دهید که بین ۲ الی ۳ ساعت، خمیر به اصطلاح استراحت کند تبدیل به یک خمیر پف کرده و کمی کلفت تر می شود. لازم به ذکر است که خمیر نازک برای پیتزایی ایتالیایی مناسب تر است.

خمیر پف کرده

همان‌طور که گفته شد برای تهیه خمیر پف کرده باید موادی که آماده سازی کردید را تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. برای این کار خمیر اولیه را درون یک کاسه قرار دهید و دیواره ها و کف کاسه را با روغن زیتون چرب کنید. سپس روی آن را سلفون بکشید. پس از ۳ ساعت خمیر پیتزا آماده است.

پهن کردن خمیر

مواد اولیه گفته شده برای درست کردن دو پیتزا مناسب است. پس از آماده شدن خمیر نوبت به پهن کردن آن می رسد. بنابراین خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس اگر حالت چسبندگی خیلی زیادی دارد به آن مقداری آرد اضافه کنید. سپس مجدد نیم ساعت به آن استراحت دهید و آن را با استفاده از وردنه در اندازۀ دلخواه پهن کنید. البته اندازۀ استاندارد آن دایره ای ۳۰ سانتی‌متری است. برای درست کردن پیتزای ایتالیایی بهتر است خمیر نازک تری داشته باشید و اگر طرفدار پیتزاهای آمریکایی هستید ضخامت خمیر باید اندکی بیشتر باشد.

طرز تهیه سس پیتزا

سس پیتزا همانند خمیر آن جز مهم ترین بخش های یک پیتزای جذاب و خوشمزه است. سس پیتزا انواع مختلفی دارد که البته تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در ادامه طرز تهیه انواع سس پیتزا خانگی را آموزش داده ایم. اگر برای اولین بار است که قصد دارید پیتزای خانگی درست کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. برخی به جای این سس از سس کچاپ استفاده می کنند. البته طرز تهیه سس کچاپ شباهت زیادی به این سس مخصوص دارد. اما قطعاً طعمی که این سس به پیتزا می بخشد با سس کچاپ قابل قیاس نیست.

مواد اولیه برای تهیه سس ساده

  • گوجه فرنگی متوسط ۶ عدد
  • سیر یک قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • ریحان تازه یک قاشق چای‌خوری
  • آویشن ۱ قاشق غذاخوری
  • پونه خشک نصف قاشق چای‌خوری
  • شکر نصف قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه سس پیتزای خانگی

برای درست کردن سس پیتزا ابتدا باید سیرها را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس گوجه فرنگی ها را رنده کنید. در ادامه ریحان ها را به خوبی بشویید و آن ها را با استفاده از یک دستمال خشک کنید. حال باید ریحان ها را در اندازه های خیلی ریز خرد کنید. یک تابه روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن زیتون درون آن بریزید. پس از آنکه روغن کمی گرم شد، سیرهای خرد شده را درون روغن زیتون تفت دهید تا کمی نرم شود.

در مرحلۀ بعدی باید گوجه ها و مقداری کمی سس گوجه را درون تابه بریزید و همه را با هم تفت دهید. سپس آویشن، ریحان و باقی مواد اولیه را به این ترکیب اضافه کنید. در آخر باید اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه همه مواد با هم بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

مواد اولیه برای تهیه سس مخصوص

  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • ریحان خشک ۱ قاشق چای‌خوری
  • دانه رازینه ۱ قاشق چای‌خوری
  • برگ بو ۱ برگ کوچک
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • پنیز پارمسان رنده شده ۲ قاشق غذاخوری
  • کرفس خرد شده یک چهارم فنجان
  • پیاز خرد شده نصف فنجان
  • رب گوچه فرنگی ۱۸۰ گرم
  • قند نصف قاشق چای‌خوری
  • سس گوجه فرنگی ۲۳۰ گرم
  • پونه کوهی خشک شده ۱ قاشق چای‌خوری
  • سیر یک عدد متوسط
  • نمک نصف قاشق چای‌خوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مخصوص

یکی از سس های جذاب پیتزا سس مخصوص یا Ultimate است. این سس بسیار خوش عطر و بو است و می تواند لذت خوردن پیتزا را چند برابر کند. درست کردن این سس به زمان زیادی احتیاج ندارد و به راحتی می توانید آن را در خانه درست کنید.

برای درست کردن سس مخصوص پیتزا ابتدا باید پیاز، کرفس و سیر را در ماهی‌تابه با استفاده از کره و روغن زیتون سرخ کنید. سرخ کردن باید به اندازه‌ای ادامه پیدا کند که این مواد نرم شوند. سپس سس و رب گوجه فرنگی را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت ترکیبی یکدست در آیند.

ترکیب سس و رب گوجه فرنگی را درون قابلمه بریزید و پیاز، سیر و کرفس را به آن اضافه کنید. در حالی که ترکیب را هم می‌زنید نمک، پنیر پارمسان، فلفل سیاه، دانه رازیانه، ریحان، قند، برگ بو و پونه کوهی را به آن اضافه کنید.

حالا باید اجازه دهید تا سس مخصوص ما با حرارت کم به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بجوشد و غلیظ تر شود. توجه داشته باشید زمانی که سس پیتزای شما آماده شد، برگ بو را از درون سس خارج کنید.

سفارش آنلاین غذا

با پیشرفت تکنولوژی بیشتر کارهای روزمره به شکل چشمگیری آسان شده است. یکی از این کارها سفارش غذا است. شما می توانید به جای درست کردن پیتزا در منزل یک پیتزای جذاب و خوشمزه را به راحتی و به صورت آنلاین سفارش دهید. یکی از رستوران هایی که در شهر تهران انواع مختلف پیتزا را با خمیرهای متفاوت سرو می کند، مجموعه باگت است.

پیتزاهای متفاوت این مجموعه باعث شده تا طرفداران پیتزاهای متفاوت پس از مراجعه به شعب مختلف این مجموعه با رضایت کامل از آن خارج شوند. این رستوران شعبه های مختلفی در تهران دارد که می توانید به آن‌ها مراجعه کنید.. همچنین می توانید غذای خود را به صورت آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن اسنپ فود از مجموعه باگت سفارش دهید.

با استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن اختصاصی اسنپ فود پس از ثبت نام، در بین رستوران های اطراف جستجو کنید و اگر رستوران باگت را یافتید غذای خود را سفارش دهید. البته باید بدانید که با استفاده از اپلیکیشن اسنپ فود علاوه بر باگت می توانید از بسیاری از رستوران‌های با کیفیت دیگر نیز غذا سفارش دهید و پس از ثبت سفارش در کمتر از نیم ساعت غذای خود را تحویل بگیرید.

بدون نظر

ورود