هنگامِ تماشای این شهرها پلک‌زدن یادتان می‌رود

هنگامِ تماشای این شهرها پلک‌زدن یادتان می‌رود

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر و طبیعت‌گردی برای بعضی‌ها ازجمله روتین‌های هرساله یا هر به چند ماهه‌شان محسوب می‌شود. برای بعضی دیگر کمپینگ در دل پارک‌های شهری و تخمه‌شکستن هم به‌نوعی سفر به‌حساب می‌آید.

اما اگر گردشگر حرفه‌ای باشید یا بهتر بگوییم، در انتخاب مقصد سفر کمی سخت‌پسند‌تر از سایرین تصمیم بگیرید، ماجرای انتخاب مقصد سفر جذاب‌تر می‌شود!

راستش را بخواهید این مقاله برای عشاق گردشگری تدارک دیده شده‌است نه هر گروه از سفردوستانِ محترمی که ادعای گردشگری دارند. درنتیجه اگر شما هم دنبال انتخاب و تجربه مقاصد خاص برای سفر در ایران هستید یا به‌جای سکونت در هتل‌های معمولی، گزینه‌های اجاره کلبه جنگلی و یا اجاره ویلاهای هیجان‌انگیز در شمال را ترجیح می‌دهید، تا انتها با ما همراه باشید.

دیوار چین در شمال ایران؛ اینجا مارسرخی است که نیش نمی‌زند

اهالی گرگان می‌گویند اسمش مارسرخ است، دیوار چین را می‌گویم! موضوع کمی پیچیده شد.

اگر تا به امروز فکر می‌کردید که طولانی‌ترین اثر معماری تاریخ دیوار چین است، درست فکر می‌کردید! اما با این تبصره که در ایران خودمان هم دومین اثر مرتفع دنیا وجود دارد که معمولا ازسمت گردشگران نادیده گرفته می‌شود. این دیوار دفاعی بین منطقه‌ای، در گرگان از کنار دریای مازندران شروع می‌شود و تا شمال شرق کلاله امتداد دارد.

یعنی تصور کنید که از دریای خزر تا کوه‌های گلیداغ دیواری به طول ۲۰۰کیلومتر خودنمایی می‌کند. از ویژگی‌های جذاب ظاهری‌اش وجود آجرهای سرخ در نمای دیوار است که همین باعث می‌شود بومی‌های گرگان عنوان”مارسرخ” را به این دیوار بدهند.

جالب است بدانید که این دیوار هم مانند دیوار چین رویکردی کاملا نظامی داشته‌است و برای دفاع از گرگانِ زیبا در سال‌های دور به وجود آمده‌است.

مارسرخ بازمانده دوره ساسانیان است؛ اما این‌روزها باوجود تخریب قسمت‌هایی از دیوار به‌دلیل بالا‌آمدن سطح آب مازندران نسبت به سال‌های قبل، هنوز هم زیبا و پابرجا است. بااین‌حال ساسانیان استادِ خلق‌کردنِ کابردی‌ترین عجایبِ ایران هستند! مثلا همین مارسرخ روزی روزگاری بزرگ‌ترین خط دفاعی دربرابر حملات سربازان روم شرقی بود.

شگفت‌انگیزیِ دیوار مارسرخ به‌قدری زیاد است که یک عکاس معروف آمریکایی سالهاپیش، قاب‌های جالب‌توجهی از این مکان ثبت کرد و همین عکس‌ها شروع شهرتِ این اثر باصلابت تاریخی در تمام جهان شد.

اگر مسافر گرگان هستید درکنار اجاره ویلا در شمال یا کلبه جنگلی، تماشای دریا و خرید از فروشگاه‌های مختلف و چشیدن مشهورترین سوغات‌های شهر، بازدید از دیوار چین، آن‌هم ورژنِ شمالی را از قلم نیندازید!

رامسر؛ یک شهر و هزار تعریف

در سفر به مازندران حتی اگر بارِ هزاروچندم‌تان هم باشد سرگیجه می‌گیرید از تماشای این‌همه زیبایی! بنابراین بهتراست که از قبل شهر و منطقه دلخواه‌تان برای گشت‌وگذار را انتخاب کنید.

رامسر، عروس شهرهای ایران است و به همین خاطر امکان ندارد مسیرتان به شمال بیفتد ولی وسوسه اقامت در ویلا رامسر ذهن‌تان را قلقلک ندهد!

درحقیقت کل پروسه اجاره ویلا در شمال یک طرف و اجاره کلبه جنگلی یا ویلای رامسر هم یک طرف! البته جدای از بحث اقامت، رامسر خاص‌ترین جاهای دیدنیِ شمال را دارد؛ اگر مسافر شمال هستید، فهرست زیر به صورت صددرصد تضمینی، حیرت‌زده‌تان می‌کند.

روستای جواهرده؛ شاهکار طبیعت در دامنه‌های البرز

روستای جواهردهِ رامسر را ندیده عاشق می‌شوید! این منطقه سراسر سرسبز از سه طرف در آغوش کوه‌ها قرار گرفته‌است و همچنین فاصله چندانی تا دریا ندارد. می‌توانید در هرفصلی از سال میهمان جواهرده باشید و از آب و هوای بی‌نظیرش لذت ببرید. درمسیر رسیدن به جواهرده می‌توانید از بازار رامسر هم دیدن کنید که هم چشم‌های‌تان در سفر نوازش شوند، هم جیب‌های‌تان!

جنگل دالخانی؛ جایی برای بوسیدنِ ابرها

فقط یک طبیعت‌گردِ واقعی می‌داند سفر به شمال، بدون قدم‌گذاشتن در دالان بهشت رامسر قطعا چیزی کم دارد! جنگل دالخانی آغشته به حضور مرطوب مه و سبزیِ درختانِ سربه فلک‌کشیده است.

در هیچ جای دیگر ابرها تا به این اندازه برای بوسیدن گونه‌های مسافران سر خم نمی‌کنند! دالخانی نورچشم مازندران و رامسر است؛ جایی که نه‌تنها در ایران بلکه در چشم تمام جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌تواند یکی از خاص‌ترین لحظه‌های سفر را برای مسافران رقم بزند.

اقامتی متفاوت از جنس چوب و جنگل در کلبه شمالی

اگر اهل سفر باشید، حتما می‌دانید که سفرِ شمال است و لذتِ اجاره کلبه جنگلی! البته گزینه‌های اجاره ویلا در شمال و ویلا رامسر هم همیشه از محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند.

باتوجه به تمایل خودتان می‌توانید هر کدام از این گزینه‌هارا نهایی کنید اما خوب است یادآوری کنیم میهمان هرکجای ایران که باشید، اجاره ویلا و اقامت در هتل از همیشگی‌ترین انتخاب‌ها هستند که خلاصی از شر آن‌ها معنا ندارد!

البته اجاره ویلا در شمال هنوز هم که هنوز است طرفداران خاص خودش را دارد که به شرط انتخاب ویلای درجه‌یک و معتبر، یکی از بهترین تصمیم‌ها است. اما اگر دل‌تان دوری از فضای مدرن شهر را می‌خواهد و به دنبال تجربه‌های کمی جدیدتر هستید، اجاره کلبه جنگلی در دل طبیعت بکر شمال پیشنهاد ما به شما است.

لذت خوابیدن در دل جنگل؛ احساس هیجان و ترس و شجاعتی که در شما بیدار می‌شود، توامان با لذت بیداری با نفس خوش پرندگان و صدای پچ‌پچ‌های یواشکی‌ آن‌ها از ماندگارترین اتفاقات سفر به شمال است که هرگز فراموش‌تان نمی‌شود.

بدون نظر

ورود