قدرت‌نمایی پوتین در رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن

قدرت‌نمایی پوتین در رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن

روز گذشته ولادیمیر پوتین قدرت نظامی روسیه را در دریای سیاه در نزدیکی اوکراین در حالی به رخ جهانیان کشید که ده ها کشتی جنگی کرملین نیز ناوچه های جنگی چین را در نزدیکی ژاپن همراهی می کردند. به گزارش دیلی میل، بیش از ۴۰ ناو، ۳۰ هواپیمای نظامی و ۲۰ بالگرد در این مانور در کریمه که شامل شلیک موشک، بمباران تمرینی و پیاده کردن قوای آبی خاکی می شد، شرکت کردند.

رزمایش مشترک روسیه و چین
کشتی ها و هواپیماهای جنگی اتحاد Aukus در حال عبور از خلیج بنگال هستند.

در میان کشتی هایی که در این رزمایش شرکت کرده بودند، ناو سرفرماندهیِ Moskva هم دیده می شد. جنگنده های Su-30SM و Su-24M و بمب‌افکن های Su-34 حین پروازهای عملیاتی در ارتفاع کم و فوق کم در خارج از محدوده ی تشخیص رادارها و سامانه های موشکی زمین به هوا به اهداف یورش بردند.

نفربر پیشرفته BTR-82A در حین رزمایش نظامی در کریمه در روز دوشنبه

این نمایش نیروهای نظامی در حالی صورت می گیرد که تنش های ناشی از امتحان موشک جدید فراصوت چین که قدرت های جهانی را انگشت به دهان گذاشته، رو به فزونی است؛ موشکی که فناوری اش آن را قادر کرده که عملاً هر هدفی را در هر نقطه از جهان مورد اصابت قرار دهد.

قایق سریع راپتور در حین عملیات آبی خاکی در دریای سیاه

از طرف دیگر امریکا، انگلیس و استرالیا نیز برای ایجاد موزانه ای در برابر قدرت چین، ماه پیش اتحاد Aukus را ایجاد کردند. در هفته ای که گذشت این سه کشور در خلیج بنگال در جنوب دریای چین قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

رزمایش مشترک روسیه و چین
کریِرهای آبی خاکی PTS-3 بخشی از ناوگان روسیه در رزمایش دریای سیاه بودند

پس از این که چین موشک فراصوت جدیدش را در ماه اوت امتحان کرد، واشنگتن در روز دوشنبه گفت که «حواسش هست». کارشناسان می گویند این موشک نشان داد که زرادخانه پکن از آن چیزی که پیش از این تصور می شد پیشرفته تر است.

رزمایش مشترک روسیه و چین
بالگردهای Mi-8AMTSh و Mi-28N در حین عملیات آبی خاکی

همچنین در فیلم هایی جداگانه از دریای ژاپن، ۱۰ کشتی نیروی دریایی چین و روسیه در حال حرکت از میان تنگه باریک ۱۹ کیلومتری بین سرزمین اصلی ژاپن و جزیره ی شمالی هوکایدو دیده شدند. در طول مراحل عملی این مانور، نیروها از طریق آتش توپخانه مین های ماکت غوطه ور در آب را مورد هدف قرار دادند.

کشتی بزرگ Saratov حین عملیات آبی خاکی در دریای سیاه

اگرچه این تنگه جزو آب های بین المللی است به این معنی که چین یا روسیه با حضور در آن قانونی را نشکسته اند، اما این ناحیه اغلب منشأ تنش بین پکن، توکیو و مسکو است.

کشتی ها و هواپیماهای ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و انگلستان در خلیج بنگال

با تیره شدن روابط این دو کشور با غرب، مسکو و پکن به تحکیم بیش از پیشِ روابط شان پرداخته اند. مانور دریایی فوق الذکر بین ۱۴ و ۱۷ اکتبر در دریای ژاپن برگزار شد.

رزمایش مشترک روسیه و چین
هواپیمای پیشرفته USAF E-2D بر فراز خلیج بنگال

رزمایش مشترک روسیه و چین به طور سالانه برگزار می شود اما در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع ویروس کرونا لغو شده بود.

بیشتر بخوانید:

خرس بیدار می شود؛ استفاده از بزرگ ترین هاورکرافت جهان در مانور نظامی روسیه

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود