تأثیر تصویر بدن بر زندگی جنسی شما ؛ در رابطه جنسی زیبا و جذاب دیده می شوم یا نه؟

تأثیر تصویر بدن بر زندگی جنسی شما ؛ در رابطه جنسی زیبا و جذاب دیده می شوم یا نه؟

تصویر بدن واقعاً می تواند ذهن ما را درگیر کند. نوع نگاه زنان به بدنشان ممکن است تأثیر زیادی بر احساس میل جنسی و توانایی آنها برای برانگیختن و تحریک جنسی داشته باشد. مردان هم ممکن است از احساس خودآگاهی بدن رنج ببرند ، اما اغلب به اندازه زنان در عملکرد جنسی آنها دخالت نمی کند.

در حقیقت ، طبق تحقیقات (و همانطور که شما نیز ممکن است در عمل مشاهده کرده باشید) ، در کنار ناراحتی از انجام رابطه جنسی ، تصویر بدنی منفی یکی از بزرگترین اختلالات لذت جنسی ، میل و پاسخ دهی زنان است.

دو نوع مسایل مربوط به تصویر بدن وجود دارد که از نظر جنسی بر یک زن تأثیر می گذارد – اینکه او در مورد خودش چگونه فکر می کند و این که شریک زندگی اش در مورد بدن او چه فکر می کند و او را چطور می بیند. آیا از نظر همسرش جذاب و زیباست یا نه؟!

خانم ها خود را چگونه می بینند؟

اگر زنی احساس کند بدنش جذاب نیست ، این احساس او منجر به کاهش عزت نفس جنسی و در نهایت منجر به اجتناب از فعالیت جنسی می شود. هنگامی که یک حوزه از چرخه جنسی قطع می شود ، اغلب چندین حوزه از چرخه جنسی مختل خواهد شد – میل ، برانگیختگی و ارگاسم. هرچه بیشتر زنان به بدن خود به شکل انتقادی نگاه کند ، اضطراب بیشتری نسبت به دیده شدن و لمس شدن در او احساس می شود – و کمتر قادر خواهد بود خود را در لحظه غرق کند و برانگیخته شود. نگرانی های خاص در مورد بدن او ، مانند نگرانی در مورد اندازه اعضای بدن یا وزن او (شایع ترین قانون اندازه گیری زنان) قوی ترین پیش بینی کننده مشکلات ارگاسم هستند.

خانم‌ ها فکر می کند همسرشان چگونه او را می بینند؟

اگر زنی فکر کند که همسرش او را جذاب می داند ، عملکرد جنسی او بالاتر و بهتر خواهد بود. با این حال ، اگر او بدون در نظر گرفتن این حقیقت، معتقد باشد که دیگران بدن او را از نگاه منفی می بینند ، میل او و همچنین توانایی برانگیختن او مختل می شود. به عنوان مثال ، در یائسگی ، در حالی که هورمون ها بخشی از توضیح از دست دادن میل جنسی هستند ، احساس مطلوبیت زن نیز ممکن است یک عامل فزاینده دیگر باشد. زنان مسن از عدم جلب توجه مردان شکایت دارند و اغلب از نظر جذابیت احساس ناراحتی کرده و در نتیجه میل جنسی آنها کاهش می یابد. این احساس منجر به تحریک ذهنی آنها خواهد شد. به گفته یکی از محققان، رضایت جنسی از نظر زنان یعنی ارگاسم.

با تصویر منفی بدنمان چه کنیم!؟

برای رسیدگی به مشکلات مربوط به تصویر بدن و بازگشت به مسیر خوب جنسی ، موارد زیر را می توانید امتحان کنید:

شریک زندگی خود را باور کنید!

 بسیاری از مردان می گویند که خسته و ناامید شده اند زیرا همسر خود را بی نهایت جذاب و زیبا می دانند اما با این حال خانم ها در مورد بدن خود چنین نظری ندارند. بنابراین، مرد خود را رد می کنند.

صحبت های منفی خود را قبل و در طول رابطه جنسی کاهش دهید.

تمرین کنید که هنگام پیش بینی لحظات جنسی ، از صدای انتقادی درون خود آگاه شوید. وقتی این افکار را می شنوید ، به خود یادآوری کنید که از لذت جنسی برخوردار هستید و رابطه جنسی باعث نزدیکی و پیوند بیشتر با شریک زندگی شما می شود.

تمرکز حواس را تمرین کنید.

آگاهی ذهنی موجودی بدون قضاوت است. هر روز چند دقیقه تمرین کنید که در زمان حال حضور داشته باشید ؛ افکار خود را بدون پذیرفتن آنها به عنوان حقیقت ، مشاهده کنید. به خود اجازه ندهید احساس یا فکر را قضاوت کنید ، فقط بگذارید در ذهن شما رخنه کند و درباره آن کنجکاو باشید. وقتی افکار و احساسات خود را زیر سوال می بریم ، می آموزیم که آنها فقط افکار و احساسات ما هستند –  یعنی در واقعیت ملموسی وجود ندارند.

مقداری تمرینات کگل انجام دهید

از فشار تمرین کگل بهره ببرید تا ذهن خود را از سرگردانی منفی منحرف کرده و وارد بدن خود شوید. اغلب ، سختیِ فشار آوردن به کف لگن به اندازه ای است که ذهن شما را از داشتن بسیاری از افکار دیگر منصرف می کند.

نفس کشیدن را به خاطر بسپارید

 تمرین کنید که هنگام رابطه جنسی نفس بکشید. دو نفس عمیق بکشید. به جای افکار منفی ، یک یا دو ثانیه روی آن احساس تمرکز کنید. مدیتیشن روزانه می تواند به شما کمک کند تا شرایط کمتر استرس زایی داشته باشید.

روی همسر خود تمرکز کنید.

توجه کنید که چطور بدن شما بدن همسرتان را تحریک می کند. تماشا کنید که چطور او بیشتر و بیشتر برانگیخته می شود و به لذت بردن او از بودن با شما توجه داشته باشید. شواهد فیزیکی را تأیید کنید تا مطمئن شوید که او شما را مطلوب و خواستنی می داند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

اشتباهات در رابطه جنسی ! با این گاف‌های خجالت‌آور و لحظات ناخوشایند چه کنیم؟

۱۵ فایده اعجاب انگیز رابطه جنسی در زیبایی همسران

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان ؛ هشدارها و زنگ خطرها را بشناسید!

فنگ شویی اتاق خواب ؛ نکاتی مهم برای ایجاد جو رمانتیک و تاثیر مثبت در رابطه جنسی

بهترین زمان برای رابطه جنسی چه وقت است؟ صبح یا شب ؟

حفظ رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی ؛ چه کار کنیم با افزایش سن از شوق نیفتیم ؟

رابطه جنسی و بیماری : این ۱۶ بیماری‌ و مشکل جسمی مخرب رابطه جنسی اند

بهداشت بعد از رابطه جنسی ؛ بعد از نزدیکی، کدام کارها را باید (و نباید) انجام دهید؟

اگر زنان رابطه جنسی خوب می‌خواهند، باید خوب بخوابند!

علت دردناک بودن رابطه جنسی در زنان و مردان چیست؟

چرا در ازدواج های طولانی مدتی رابطه جنسی کمرنگ می شود؟

منبع: webmd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود