تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر است؟

تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کانادا یکی از بهترین مقاصد دنیا برای مهاجرت تحصیلی است. برخی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دنیا در این کشور قرار دارد. از طرفی هزینه‌های تحصیل در کانادا بسیار معقول است. اما مهاجرت تحصیلی به کانادا هزینه‌هایی دارد. علاوه بر هزینه‌های سفر و اخذ ویزا یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا تمکن مالی است؟ اما تمکن مالی چیست و تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی یکی از مدارک لازم از بانک است تا نشان دهد شما توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود و همراهانتان و همچنین توانایی پرداخت شهریه دانشگاه را دارید. برای اثبات تمکن مالی باید یکی از مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامه تمکن مالی ۴ ماه اخیر از بانک
  • مدارک دارایی ها و املاک متقاضی و همسر او در صورت تاهل
  • نامه تمکن مالی توسط اسپانسرشیپ
  • داشتن وام دانشجویی یا بورسیه از کانادا
  • داشتن چک قابل تبدیل به دلار کانادا
  • و …

تمکن مالی کانادا چقدر است؟

در سال ۲۰۲۱ تمکن مالی موردنیاز برای کانادا به جز استان کبک به صورت زیر است:

هزینه زندگی دانشجو در کانادا حدود ۱۰۰۰۰ دلار است. هزینه زندگی اولین همراه دانشجو  ۴۰۰۰ دلار و دومین عضو ۳۰۰۰ دلار است. پس مجموعا دانشجو با ۲ همراه باید حداقل ۱۷۰۰۰ دلار تمکن مالی داشته باشد. البته دانشجو باید یک سال شهریه دانشگاه را نیز بپردازد یا پول برای پرداخت آن را علاوه بر تمکن مالی در حساب خود داشته باشد. شهریه دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته متفاوت خواهد بود.

در سال ۲۰۲۱ تمکن مالی موردنیاز برای کانادا برای استان کبک به صورت زیر است:

۱۱ هزار دلار تمکن مالی مورد نیاز برای دانشجو، تمکن مالی برای اولین همراه اگر بالای ۱۸ سال سن داشته باشد حدود ۵۱۰۰ دلار و برای زیر ۱۸ سال حدود ۳۸۰۰ دلار است. تمکن مالی برای همراه دوم و بیشتر نیز حدود ۵۱۲۵ دلار در صورتی که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و ۱۹۰۰ دلار در صورتی که زیر ۱۸ سال سن داشته باشند خواهد بود.

چطور تمکن مالی و هزینه های زندگی در کانادا را تهیه کنیم؟

تمکن مالی یکی از شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی است و بهتر است از ۶ ماه قبل از اخذ ویزا تمکن مالی را داشته باشید یعنی اگر نیاز است مبلغ موردنیاز را در حساب خود بگذارید.

بسیاری از افراد استرس هزینه‌های زندگی در کانادا را دارند. به همین دلیل با وجود تمکن مالی نگران هستند نتوانند از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا برآیند. باید گفت تمکن مالی موردنیاز تا حد زیادی هزینه‌های زندگی در کانادا را پوشش می‌دهد. البته همه چیز به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. اما اگر نگران هزینه‌های زندگی در کانادا هستید باید بگوییم شما می‌توانید هنگام تحصیل کار دانشجویی نیز داشته باشید یا اگر دانشجویی پرتلاشی هستید اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی کنید. به علاوه اگر همراه داشته باشید که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند می‌توانند در کانادا کار تمام وقت داشته باشند. اما بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی تا چه حد هزینه‌های زندگی در کانادا را پوشش می‌دهند؟

بورسیه تحصیلی

در مقاله بورسیه تحصیلی کانادا می‌خوانیم: بورسیه، کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برتر است. در بیشتر مواقع نیازی به بازپرداخت بورسیه وجود ندارد. ممکن است دانشگاه هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نکرده یا درصدی از هزینه‌های تحصیل را کاهش دهد. بورسیه اصولا توسط دانشگاه‌ها، دولت‌ها و نیکوکاران برای دانشجویانی که معدل بالا یا رزومه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، درنظر گرفته می‌شود. در اینصورت افرادی که شایستگی بالایی برای ادامه تحصیل دارند به علت مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز نمی‌مانند. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال وام‌های تحصیلی نیز می‌توانند نوعی بورسیه محسوب شوند.

با این اوصاف بورسیه فقط می‌تواند هزینه‌های تحصیل را پوشش دهد و ممکن است فقط بخشی از این هزینه‌ها را پوشش دهد. در هر صورت قبل از اخذ بورسیه و برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید تمکن مالی لازم را داشته باشید.

کار دانشجویی

در مقاله کار دانشجویی در کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: میزان درآمد دریافتی به نوع کار و شهری که در آن مشغول به کار هستید بستگی دارد، چون میزان هزینه‌ها و درآمد در شهرهای کانادا با یکدیگر تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال درآمد افراد در شهر آلبرتا به مراتب بیشتر از شهرهایی چون کبک و نیوفاندلند است.
اما به طور میانگین میزان حقوق دریافتی هر دانشجو در کشور کانادا، به ازای هر ساعت کار ۱۲ الی ۱۶ دلار است. البته از این میزان حقوق دریافتی، حدود ۹ درصد مالیات استان و ۱۵ درصد مالیات کشوری کسر خواهد شد. در این کشور معمولا حقوق افراد را یا به صورت ماهانه یا به صورت سالانه تسویه می‌کنند. اما به دلیل اینکه دانشجویان ممکن است شغل پاره وقت داشته باشند معمولا با آن‌ها به صورت هفتگی یا ماهانه تسویه می‌کنند به صورت کلی کار دانشجویی می‌تواند کمک خرج مناسبی برای دانشجو باشد.

کلام آخر

برای اطلاع از تمامی شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا از جمله میزان تمکن مالی و نحوه اثبات آن می‌توانید از مشاوران سایت Canapply.ir کمک بگیرید. کن اپلای به شما کمک می‌کند تا تمام مراحل را به درستی طی کنید و بدون هیچ مشکلی ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود