فوت و فن رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

فوت و فن رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرایط زندگی دوسال گذشته در پاندمیک و بسته بودن طولانی مدت سالن های زیبایی باعث شد که خیلی از خانم‌ها و آقایان بسیاری از کارهای زیبایی مانند کوتاهی و رنگ کردن مو را به طور تجربی آزمایش کنند. در بسیاری مواقع هم نتیجه بدی حاصل نشد. اما نکته مهم در خصوص رنگ کردن موها در خانه این است که به موهایتان آسیبی نرسانید که لازم باشد بعدا ساعت‌ها وقت در سالن زیبایی و آرایشگاه برای بازگرداندن و بهبود رنگ مو صرف کنید.

هر چند رنگ کردن موها در خانه کار سختی به نظر نمی آید ولی اصولی دارد که باید برای نتیجه بهتر و حرفه ای و همچنین آسیب نرساندن به موهایتان رعایت کنید. برای اینکه بدانیم در خانه چه طور به صورت اصولی موها را رنگ کنیم بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

وسایل لازم برای رنگ مو در خانه

برای رنگ کردن موها ابتدا باید وسائل لازم را آماده کنید: دستکش یکبار مصرف مناسب رنگ، کاسه و برس برای ترکیب رنگ و اکسیدان، شانه دندانه درشت، کلاه رنگ یا سرپوش پلاستیکی که در مدت زمان رنگ روی سر قرار بدهید و همچنین وازلین یا کرم مرطوب کننده که لازم است روی قسمت جلو پیشانی، پشت گردن و روی گوشها را به خوبی با آن بپوشانید تا رنگی نشوند. همچنین شما به یک روپوش پلاستیکی یا لباسی قدیمی نیاز دارید که نگران چکیدن لکه های احتمالی رنگ روی آن نباشید.

اولین کاری که برای رنگ زدن موهایتان در خانه بایستی انجام دهید، تست کمی از رنگ روی بخش داخلی بازو از یک روز قبل است. تست ۲۴ ساعته رنگ مو، پیش از رنگ اصلی یکی از اقدامات ضروری است که برای پیشگیری از هرگونه حساسیت و آلرژی احتمالی، توصیه می‌شود حتما آن را انجام دهید. در صورت بروز هرگونه خارش، قرمزی و سوزش از رنگ رنگ کردن مو در خانه پرهیز کنید.

رنگ مو را مخلوط کنید و برای رنگ کردن آماده شوید. دقت کنید که رنگ ترکیب شده با اکسیدان را نباید نگه دارید و سریع تر این ترکیب بایستی استفاده شود. به دلیل ترکیب شیمیایی رنگ، نگهداری طولانی مدت آن توصیه نمی‌شود.

اقدامات اولیه برای رنگ کردن مو در خانه همین موارد هستند . قدم بعدی شیوه رنگ کردن موها است.

چه طور موها را رنگ کنیم ؟

میزان رنگ مویی را آماده کنید که با توجه به حجم و بلندی موهایتان لازم نباشد در بین رنگ کردن مجددا رنگ درست کنید.

برای رنگ کردن موها در خانه، بهتر است با توجه به حجم و بلندی موهایتان آنها را دسته بندی کنید تا رنگ کردن مو با نظم بهتری انجام شود.

سپس از ریشه موها شروع کنید. بعد از رنگ ریشه،نوبت به پشت سر می‌رسد؛ از پشت سر شروع کنید و تکه تکه جلو بروید.چون ریشه ها به زمان بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارند. در هنگام رنگ کردن مطمئن شوید به اندازه کافی رنگ روی تکه های مو وجود دارد.

مدت زمانی که نیاز است رنگ روی سر بماند حدود ۳۵ الی ۴۰ دقیقه است. اگر موهای سفید زیادی دارید این زمان تا ۴۵ دقیقه قابل مکث است تا همه موها به خوبی رنگ بگیرند.

بعد از تست کردن بخشی از رنگ و اطمینان از رنگ گرفتن موها، با آب ولرم رو به سرد، رنگ را شستشو دهید تا کف سر به خوبی پاک شود.

در مورد رنگ مو چه میدانید؟

برای رنگ کردن مو در خانه لازم است که در خصوص رنگ مو و اکسیدان مصرفی اطلاعاتی داشته باشید.

دسته ای از رنگ موهای موجود در بازار مانند رنگ مو اورال و رنگ مو زی فام به صورت کیت رنگ هستند در این کیت های رنگ مو، میزان رنگ و اکسیدان لازم با درجه مورد نیاز برای رنگ مو مطلوب از پیش آماده شده است و شما بایستی فقط رنگ و اکسیدان را با هم مخلوط کنید و از آن استفاده نمائید. به دلیل استفاده آسان از این کیت‌های رنگ مو، رنگ مو زیتونی و رنگ مو دودی این بسته بندی‌های آماده طرفداران زیادی در بین خانم های ایرانی دارد.

بخش دیگر اما رنگ موهایی هستند که شما باید با رنگ مو و اکسیدان مناسب را ترکیب و سپس از آن استفاده نمائید. دسته بندی درجات اکسیدان های موجود در بازار بر حسب میزان روشن کنندگی آنها و در ۴ شماره است؛ نیم درصد، یک درصد، دو و سه درصد.

اکسیدان ۳ درصد یا نیم، کمترین میزان تاثیر و باز کردن رنگ را دارد و بیشتر برای رنگ های تیره به کار برده می‌شود.

از اکسیدان ۶ درصد یا اکسیدان شماره ۱، برای رنگ کردن موهای سفید استفاده می‌شود این اکسیدان در سالن های زیبایی برای دکلره های ضعیف  و رنگ ابرو هم کاربرد دارد.

در استفاده از اکسیدان شماره ۹ درصد یا شماره ۲ باید دقت کنید که با کمترین میزان مصرف، بیشترین درجه باز کنندگی رنگ را دارد و به همین دلیل برای افرادی که در خصوص رنگ مو اطلاعات زیادی ندارند، باید حتما با احتیاط مصرف شود.

مورد آخر اکسیدان ۱۲ درصد یا شماره ۳ است که فقط اگر حرفه ای کار رنگ هستید باید به سراغ آن بروید. چون استفاده از آن نیاز به تجربه کافی و شناخت کامل مو دارد. این اکسیدان قوی ترین اکسیدان موجود بوده و خاصیت باز کندگی رنگ آن در بالاترین درجه است.

با توجه به رنگ موی مطلوبی که دوست دارید داشته باشید و همچنین نسبت میزان رنگ و اکسیدان، از ترکیب اکسیدان لازم باید به درستی استفاده کنید. در غیر اینصورت موهای شما تیره تر یا روشن تر از رنگ مورد نظرتان خواهد شد.

سوالات متداول برای رنگ کردن مو در خانه

  • مو باید خشک باشد یا خیس؟ همان طوری که آرایشگران حرفه ای در آرایشگاه هم به این روش عمل می‌کنند موها باید خشک باشند. موی خیس خصوصا اگر آسیب دیده باشد آب را به خودش جذب می‌کند و دیگر جایی برای جذب رنگ به بافت ساقه مو باقی نمی ماند.
  • اگر موهایتان را نشسته باشید ولی بیش از حد چرب نباشد می‌توانید آنها را رنگ کنید. اگر موهای چربی دارید ۲۴ ساعت قبل از رنگ کردن، مو را بشویید.
  • موهای فر و کراتینه شده را در خانه رنگ نکنید.
  • سعی نکنید در خانه و بدون دانش و تجربه قبلی در مورد رنگ مو، موهایتان را دکلره و بلوند کنید. در غیر این صورت آمادگی نارنجی شدن موهایتان را داشته باشید. عوارض دیگر دکلره کامل در خانه ،ممکن است سوختگی پوست کف سر و همچنین خشکی و آسیب شدید به موهایتان باشد.
  • بعد از رنگ کردن موها آنها را بلافاصله با شامپو بشویید. بین دو تا سه روز به رنگ فرصت بدهید تا در کوتیکول مو بنشیند و رنگش را نشان دهد.
  • استفاده از ماسک موی مناسب و خصوصا بدون سولفات، یکی از نکاتی است به حال خوب موی شما و دوام بهتر رنگ مو کمک می‌کند. برای این بخش از روتین موهایتان هزینه کنید.
  • اگر از کیت رنگ مو استفاده می‌کنید حتما دستور العمل پشت بسته بندی را بخوانید.
  • با توجه به آسیب هایی که رنگ به مو می‌رساند سعی کنید از رنگ کردن فوری و پیوسته اجتناب کنید. بافت مو بعد از رنگ کردن های مداوم دچار شکستگی و ریزش خواهد شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود