علت تغییر رنگ کابینت های گلاس

علت تغییر رنگ کابینت های گلاس

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تغییر رنگ کابینت هایگلاس موضوعی است که در ادامه این مطلب قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم.

بعد از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۳۷۴۸۵۵ و ۰۹۱۲۴۴۱۹۴۱۹ تماس بگیرید.

تغییر رنگ کابینت های گلاس موضوعی است که در ادامه این مطلب قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

تغییر رنگ در کابینت های گلاس می‌تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، می دانید کابینت های گلاس یکی از کابینت های مدرن و گران قیمت محسوب می شود ایجاد مواردی مانند خط و خش و یا تغییر رنگ بسیار می‌تواند برای شما دلهره آور باشد.

با توجه به هزینه ای که برای خرید این نوع کابینت ها انجام داده اید خوب مطمئنا دوست ندارید که با مواردی مانند تغییر رنگ از زیبایی آن ها کاسته شود، در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چه مواردی باعث تغییر رنگ در کابینت های مدل های گلاس می شوند و برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی چه کارهایی باید انجام داد.

تغییر رنگ کابینت های گلاس

علت تغییر رنگ کابینت های گلاس می‌تواند به دلایلی مانند شست و شوی کابینت های گلاس به صورت غیر استاندارد اتفاق بیفتد، این که شما در اون کابینت های های گلاس از اجسام سنگین و اجسامی که باعث خط و خش در کابینت های هایگلاس شوند استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه » خرید کابینت ام دی اف با گارانتی معتبر

و برای جلوگیری از حل این مشکل بهتر است که برای شستشوی این مدل کابینت ها شما از یک دستمال نمناک استفاده نمایید.

و با توجه به سطح صاف کابینت های هایگلاس پیشنهاد می کنیم که از دستمال های مانند دستمال ال سی دی که برای پاک کردن صفحه تلویزیون ال سی دی از آن استفاده می کنید نیز برای پاک کردن کابینت های هایگلاس هم هم از همین دستمال ها استفاده کنید.

بهتر است از قرار دادن اجسام نوک تیز که احیانا باعث ایجاد خط و خش در کابینت های مدل های گلاس می شوند خودداری کنید و این اجسام را در مکان دیگری نگهداری کنید.

همچنین اگر شما در مناطق گرم و مرطوب زندگی میکنید و آشپزخانه شما دارای رطوبت بسیار بالایی است، بهتر است که آشپزخانه منزل شما دارای سیستم تهویه هوای مناسبی باشد‌.

البته این موضوع را کارشناسان مربوطه هنگام نصب کابینت حتما به شما گوشزد خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه » خرید کابینت پولیشی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

زرد شدن کابینت های گلاس

زرد شدن کابینت های گلاس هم یکی دیگر از معضلاتی است که متاسفانه افراد با آن سر و کار دارند، همانطور که می دانید کابینت های مدل های گلاس قیمت بسیار بالایی در بازار دارند پس یکی از موارد مهمی که خانم‌های خانه‌دار باید به آن توجه ویژه داشته باشند نگهداری مناسب از این نوع کابینت ها ست.

گاهی اوقات خانم ها با شستشوی غیر استاندارد و بیش از حد باعث ایجاد لکه های زرد رنگ بر روی سطوح کابینت های هایگلاس می شوند.

که همانطور که در قسمت قبلی گفته شد شما با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی هفته یکبار می توانید سطوح کابینت خود را نظافت نمایید.

قبلا در اثر بی تجربگی اشتباهاتی کرده اید که سطوح کابینت های هایگلاس به رنگ زرد درآمده است اصلاً نگران نباشید چرا که ما راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که بتوانید با استفاده از این راهکارها این لکه های زرد رنگ ها بر روی کابینت از بین ببرید.

برای از بین بردن لکه های زرد رنگ بر روی سطوح کابینت های مدل های گلاس می توانید یک محلول از جوش شیرین درست کرده و اقدام به تمیز کردن سطوح کابینتهای مدل های گلاس نمایید.

اما اگر عمر تصنیفی بسیار بیشتر از آن بود که بتوان با جوش شیرین آن را از بین برد می‌توانید با استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه اقدام به پاک نمودن لکه های زرد رنگ بر روی سطوح کابینت های مدل های گلاس نمایید.

و یکی دیگر از راهکارهایی که برای حل این مشکل می‌تواند به شما کمک کند استفاده از روغن زیتون می باشد که علاوه بر پاک کردن لکه های زرد بر روی سطوح کابینت مدل های گلاس می تواند موجب درخشندگی بیشتر آن شود.

پس در صورت در دسترس بودن روغن زیتون بهترین پیشنهاد برای از بین بردن لکه های زرد رنگ استفاده از روغن زیتون است در غیر این صورت می توانید از محلول جوش شیرین استفاده کنید.

از بین بردن خش کابینت هایگلاس

پس از تغییر رنگ کابینت های گلاس ایجاد خط و خش بر روی درب و بدنه کابینت های مدل هایگلاس یکی دیگر از معضلاتی است که بسیاری از خانم‌های خانه‌دار با آن مواجه هستند.

برای از بین بردن خط و خش بر روی بدنه کابینت های مدل های گلاس بهتر است که این کار را به عهده تعمیرکاران کابینت بگذارید تا با استفاده از ابزار آلاتی که در اختیار دارند خط و خش را بر روی سطوح این کابینت ها را از بین ببرند.

البته در برخی از موارد ممکن است میزان این آسیب دیدگی به قدری زیاد باشد که تنها راه ممکن تعویض کردن قسمت هایی از کابینت باشد.

و اما برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از دستمال‌های با پوست نرم استفاده کنید زیرا که این کابینت ها به صورت ای هستند که اگر با دستمال های زبر روی آنها کشیده شود می تواند خراش هایی را بر روی سطوح آنها ایجاد کند.

برای از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس هم با توجه به مواردی که در بخش های قبلی توضیح داده شد، ابتدا با استفاده از یک دستمال نرم مانند دستمال ال سی دی رو به تمیز کردن لکه های روی کابینت نمایید.

در صورتی که دستمال ال سی دی نتوانست لکه ها را بر روی کابینت از بین ببرد شما می توانید از محلول جوش شیرین برای حل مشکل استفاده کنید.

همانطور که در قسمت قبلی بر روی این موضوع تاکید شد در صورتی که در منزل روغن زیتون در دست شما بود حتما از روغن زیتون استفاده کنید چراکه هم کارایی بهتری دارد و همین که موجب درخشندگی سطوح کابینتهای مدل هایگلاس می شود.
با توجه به هزینه بالایی که شما برای کابینت های مدل هایگلاس انجام داده اید بهتر است که در این زمینه خساست را کنار بگذارید و از روغن زیتون برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید.

چگونه از تغییر رنگ کابینت های سفید جلوگیری کنیم

وقتی همه کابینت های آشپزخانه، سفید رنگ است نوعی حس تمیزی ایجاد می شود. اما این کابینت های زیبا و سفید برای همیشه به این رنگ باقی نمی مانند. در برخی موارد زود رنگ کابینت ها زرد می شود. زرد شدن کابینت ها اصلا چیز جالبی نیست و چهره کابینت ها را کثیف و کهنه نشان می دهد. البته این مشکل چاره دارد و به راحتی می توانید جولی تغییر رنگ کابینت ها را بگیرید اما بهتر است ابتدا علت این اتفاق را بررسی کنیم. اساسا چرا پدیده زرد شدن در کابینت های سفید رنگ و روشن تر دیده می شود؟ اگر دلیل این اتفاق مشخص شود چاره کار ساده تر خواهد شد.

نور مستقیم خورشید هم همچنین که می تواند باعث زرد شدن کابینت های سفید یا سطوح براق شود. برای همین کابینت های گلاس سفید زودتر تغییر رنگ می دهد و کمی به زردی می زند. این پدیده کاملا عادی است همه وسایل سفید در برابر نور مستقیم خورشید، رنگشان زرد می شود. اگر لوازم آشپزخانه تان سفید باشد حتما همین مشکل را با بقیه وسایل هم دارید. البته تا وقتی لوازم در کابینت ها باشد، مشکلی نیست.

این اتفاق معمولا در آشپزخانه هایی که امکان تابش نور آفتاب را دارند، دیده می شود.حالا تصور کنید چه راهی برای جلوگیری از تابش آفتاب وجود دارد. برای جلوگیری از این امر ، پرده های ضخیم یا پنجره های شیشه ای رنگی را نصب کنید. به این ترتیب کابینت ها و میز جزیره خود را از نور شدید خورشید محافظت می کنید. حتی با پرده های مدل جدید مثل پرده زبرا می توانید شدت نور آشپزخانه را تا نصف کاهش دهید.

یکی از اصلی ترین دلیل زرد شدن کابینت های سفید اینست که ذرات چربی و روغن روی کابینت ها را پوشانده است. فضای آشپزخانه با رطوبت، بخارات مواد غذایی و ذرات روغن در ارتباط است. به طور طبیعی این بخارات چرب و روغنی روی همه وسایل می نشینند. اگر می توانید اصلا آشپزی نکنید تا کابینت های سفید خوشرنگ تان همین طور تمیز و پاکیزه باقی بماند. البته چنین چیزی امکان پذیر نیست و دیر یا زود درب کابینت ها چرب و زرد می شود. با روشن کردن هود در حین آشپزی می توانید تا حدود زیادی، چربی ها را خارج کنید ولی راه حل نهایی نظافت کابینت هاست.

ساده ترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی اینست که به طور مرتب کابینت ها را تمیز کنید. در نظافت هفتگی حتما کابینت ها را نیز نظافت کنید. نیازی به مواد سفید کننده و محلول های شیمیایی قوی و آسیب رسان نیست با محلول های خانگی هم می شود کابینت ها را سفید و براق نگه داشت. در ادامه چند محلول معجزه گر برای از بین بردن چربی های کابینت را معرفی می کنم.

تغییر رنگ کابینت های سفید نامرغوب

از دیگر مواردی که موجب زرد شدن و تغییر رنگ در کابینت ها می شود استفاده از مواد نامرغوب در ساخت کابینت است. کاینت های سفید رنگ در معرض انواع و اقسام آلودگی ها هستند و نیاز به نگهداری و رسیدگی دارند. در صورتی که جنس کابینت ها خوب نباشد حتی با همه مراقبت ها، باز هم خیلی زود شاهد تغییر رنگ کابینت ها خواهید بود. شاید بتوانید با یک پرده ضخیم از تابش نور خورشید روی کابینت ها جلوگیری کنید یا موقع غذا پختن همیشه هود را روشن بگذارید تا بخارات را از محل خارج کند. حتی می توانید دائم کابینت ها را تمیز کنید ولی به هیچوجه نمی توانید در مورد کیفیت ساخت کابینت یا ورق ام دی اف به کار رفته در ساخت، کاری کنید.

در حال حاضر انواع ورق ام دی اف ایرانی، ترک، آلمانی و … در بازار موجود است. هر کدام از این متریال دارای کیفیت متفاوتی هستند. از لحاظ ضخامت، جنس مغزی هایگلاس، کیفیت ورق ام دی اف، نوع رنگ و لایه رویه و …. تفاوت های زیادی وجود دارد. بهترین متریال را انتخاب کنید تا کاینت های سفید رنگ به هیچ وجه دچار تغییر رنگ نشود.

نتیجه گیری :

دلایل بی شماری ممکن است باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس شود که ما چهار دلیل مهم این امر را در این بخش بیان می‌کنیم:

دلیل اول: قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب: این امر یکی از مهمترین دلایل تغییر رنگ کابینت های گلاس است. اگر آشپزخانه نورگیر دارید که بیشتر وقت ها نور مستقیم آفتاب به کابینت های گلاس می رسد، خیلی سریع بعد از مدتی متوجه می شوید آن بخش که با نور آفتاب برخورد داشته تغییر رنگ داده است. تغییر رنگ کابینت های گلاس سفید بیشتر خود را نشان می دهد و رنگ آن مایل به زرد می‌شود.
نحوه جلوگیری: اگر می توانید بهتر است روی پنجره آشپزخانه را با پرده بپوشانید.

دلیل دوم: چربی و بخارهای ناشی از آشپزی:بخار و گرمای ناشی از غذا پختن نیز باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس می شود. چربی و بخار داغی که روی کابینت می نشیند بر متریال کابینت تاثیر می‌ گذارد.

نحوه جلوگیری: بعد از هربار آشپزی با یک دستمال مرطوب سطح کابینت را پاک کنید. روشن کردن هود موقع آشپزی نیز به جلوگیری از نشستن چربی روی کابینت کمک می‌کند.

سخن پایانی

در نهایت امیدوارم که ارائه مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد در صورت هر گونه سوال برای تغییر رنگ کابینت هایگلاس، و یا مشکلاتی مانند زرد شدن کابینت های گلاس و ایجاد لکه و خط و خش بر روی کابینت هایگلاس، قربانی در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات، سوالات خود را وارد کرده تا همکاران ما به سوالات شما پاسخ دهند.

راه های ارتباطی موجود در وب سایت شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور هم در اختیار شما عزیزان می باشد تا سوالات خود را در این بخش وارد نمایید.

کارشناسان مربوطه در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب پاسخگوی شما عزیزان هستند.

بدون نظر

ورود