۱۲ بازیگر دوست داشتنی که نقش معروف ترین شخصیت های شرور سینما را بازی کردند

۱۲ بازیگر دوست داشتنی که نقش معروف ترین شخصیت های شرور سینما را بازی کردند

دنیای سینما سعی دارد یک برداشت و کپی قابل قبول و شبه واقعی از زندگی واقعی باشد و به همین دلیل در کنار شخصیت های مثبت، از شخصیت های شرور و منفی نیز استفاده می کند. اگر چه شخصیت های شرور برخلاف قهرمانان داستان، شخصیت هایی منفور بوده اند که مرگ و شکست آن ها ما را خوشحال می سازد، اما بسیاری از این شخصیت ها در تاریخ سینما جاودانه شده و حتی برخی از آن ها به محبوبیت قابل توجهی نیز دست یافته اند. در این میان نقش برخی از این شخصیت های شرور را بازیگران محبوب بازی کرده اند که در دنیای واقعی تفاوتی فاحش با تصویر خود در نقش آن شخصیت منفی دارند.

نقش برخی از این شخصیت های شرور را بازیگران محبوب بازی کرده اند که در دنیای واقعی تفاوتی فاحش با تصویر خود در نقش آن شخصیت منفی دارند.

۱-لیندا بلر در فیلم The Exorcist

در سن تنها ۱۴ سالگی، لیندا بلر با بازی در فیلم The Exorcist بازی کرده و بینندگان فیلم را در ترس و وحشتی بی سابقه فرو برد، شخصیتی که به کمک گریم ترسناک دیک اسمیت به یک شیطان کابوس وار تبدیل شده بود. ریک بیکر، دستیار اسمیت در فیلم The Exorcist می گوید که وی با گریم خاص شخصیت بلر در این فیلم، انقلابی بی سابقه در جلوه های ویژه سینما ایجاد کرد: «دیک نشان داد که میکاپ تنها انجام دادن کاری برای ترسناک یا پیر به نظر رسیدن افراد نیست بلکه کاربردهای بسیاری دارد. او راه هایی برای نشان دادن ورم کردن شکم لیندا، چرخیدن سر او و سکانس های استفراغ او پیدا کرد». بلر تنها کسی نیست که به خلاقیت و هنرمندی اسمیت اشاره می کند و این هنرمند کهنه کار در سال ۲۰۱۱ جایزه اسکار افتخاری را به خاطر فعالیت های خلاقانه اش دریافت کرد.

۲- رالف فاینس در فیلم های Harry Potter

رالف فاینس در فیلم های Harry Potter نقش شخصیت منفی وولدرمورت را بازی می کرد. این شخصیت چنان ترسناک بود که از او با نام «کسی که نباید نامش برده شود» یاد می شد و سازندگان فیلم های Harry Potter تمام تلاش خود را برای ارائه تصویری به شدت ترسناک از وی انجام دادند. برخلاف برخی دیگر از فیلم های این فهرست، تیم گریم این فیلم ها با مشکلات مالی مواجه نبودند اما زمان مهم ترین چالش آن ها بود. کودک بازیگران هر روز برای مدت زمان خاصی می توانستند در محل فیلمبرداری حاضر شوند و بدین ترتیب دیگر عوامل ساخت فیلم باید برنامه خود را با آن ها تنظیم می کردند. با داشتن تنها دو ساعت وقت برای گریم سنگین فاینس، مارک کولیر گریمور فیلم های هری پاتر که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد، برای حل مشکل زمان دست به کارهای خلاقانه ای زده بود. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۶ در این باره گفته است: «بینی کار دیجیتالی بود. گره های ابرو را خودمان انجام دادیم… برای اینکه در یک مدت زمان کوتاه بتوانیم به کار ادامه دهیم، رگ ها را به تمامی در کامپیوتر رنگ کردم، سپس آن ها را به مانند تتوهای موقتی انتقال دادم. خیلی خوب از کار درآمد و در مدت حدود ۱۰ دقیقه تمام سر او را با رگ ها پوشاندیم».

نقش برخی از این شخصیت های شرور را بازیگران محبوب بازی کرده اند که در دنیای واقعی تفاوتی فاحش با تصویر خود در نقش آن شخصیت منفی دارند.

۳- رابرت انگلاند در A Nightmare on Elm Street

رابرت انگلاند در اولین فیلم A Nightmare on Elm Street در نقش فردی کروگر ظاهر شود، روح انتقام جوی یک قاتل سریالی که با دستکش هایی تیغ دار، قربانیانش را تکه تکه می کرد. انگلاند در چندین دنباله و اسپین آف این نقش را تکرار کرد و فردی کروگر را به یک شخصیت شرور مشهور در ژانر وحشت تبدیل ساخت. در بازسازی این فیلم در سال ۲۰۱۰ اما جکی ارل جایگزین انگلاند شد. انگلاند در سال ۲۰۲۰ در مورد بازگشت به نقش کروگر گفت: «فکر نمی کنم که دیگر هیچوقت آن گریم را انجام دهم. برای این کار کمی پیر شده ام. اکنون برای بازی در نقش فردی دیگر کمی پیر شده ام».

نقش برخی از این شخصیت های شرور را بازیگران محبوب بازی کرده اند که در دنیای واقعی تفاوتی فاحش با تصویر خود در نقش آن شخصیت منفی دارند.

۴- واکین فینیکس در Joker

واکین فینیکس در سال ۲۰۱۹ در فیلم Joker نقش شخصیت شرور مشهور جوکر را بازی کرد و سال بعد جایزه اسکار را به خاطر بازی بی نقص خود دریافت نمود. شخصیت منفی دنیای بتمن یک ظاهر به یاد ماندنی دارد، پیچشی تاریک در گریم یک دلقک با لبخندی گشاد که روی صورتش نقاشی شده است. اما تبدیل شدن فینیکس به این شخصیت تنها روی صندلی گریم انجام نشد بلکه وی حدود ۲۴ کیلوگرم از وزن خود را برای ایفای این نقش نیز کاست. در سال ۲۰۱۹، فینیکس در مورد تجربه کاهش وزن خود برای این نقش به جیمی کیمل گفت: «در ابتدا، احساس درماندگی می کنید… باید با خود صحبت کنید و بگویید: می توانم این کار را بکنم، می دانم که می توانم این کار را بکنم».

نقش برخی از این شخصیت های شرور را بازیگران محبوب بازی کرده اند که در دنیای واقعی تفاوتی فاحش با تصویر خود در نقش آن شخصیت منفی دارند.

۵- داگ بردلی در Hellraiser

داگ بردلی در فیلم Hellraiser ساخته کلایو بارکر در سال ۱۹۸۷ نقش شخصیت سر سوزنی را بازی می کرد، شخصیت شروری که رهبری گروهی خطرناک به نام سینوبایت ها را بر عهده داشت. باب کین متخصص گریم و تیمش با همکاری هم یکی از ماندگارترین شخصیت های منفی ژانر اکشن را ساختند اما به دلیل محدودیت های مالی، رسیدن به این ایده آسان نبود. کین در سال ۲۰۱۷ در مورد این فرآیند گفته است: «در ابتدا، صورت سوزنی اصلاً شبیه چیزی که الان می شناسیم نبود. بیشتر شبیه شخصیت شونا ساسی در Nightbreed  بود… به این موضوع فکر کردم و گفتم کلایو، نمی توانیم با این بودجه این کار را بکنیم».

۶- اد گیل در Child’s Play

اگر چه صداپیشگی این عروسک ترسناک چاکی را برد دوریف بر عهده داشت اما این اد گیل بود که نقش عروسک ترسناک فیلم Child’s Play در سال ۱۹۸۸ و دنباله های آن را بازی کرد. قد گیل حدود ۱۰۰ سانتیمتر و ۱۰ سانتیمتر بلندتر از قد عروسک چاکی بود. برای حل مشکل این تفاوت قد، تیم جلوه های ویژه تصمیم گرفت تا کپی های بزرگی از دکور را بسازد تا سکانس های مربوط به چاکی به خوبی هماهنگ شوند. گیل که در Child’s Play 3 در سال ۱۹۹۱ حضور نداشت، در مورد اهمیت این شخصیت و نقص این فیلم گفته است: «چاکی نمی توانست آزادانه حرکت کند. آن ها باید دوربین را تکان می دادند انگار که چاکی حرکت می کند. به همین خاطر این ضعیف ترین فیلم این فرانچایز بود».

نقش برخی از این شخصیت های شرور را بازیگران محبوب بازی کرده اند که در دنیای واقعی تفاوتی فاحش با تصویر خود در نقش آن شخصیت منفی دارند.

۷- بانی آرونز در The Conjuring 2 و The Nun

بسیاری از ما بانی آرونز را با نقش بارونس جوی وون تروکن در نمایش The Princess Diaries می شناسیم اما او در فیلم های The Conjuring 2 و The Nun دیگر نقشی شاهانه ندارد. با چشم های فرو رفته و دندان های تیز، شخصیت آرونز در این فیلم ها به شدت ترسناک است. بازی او در این نقش علاوه بر بینندگان این فیلم ها، عوامل فیلم را نیز در وحشت فرو برده بود. تیسا فارمیگا بازیگر The Nun در سال ۲۰۱۸ در مورد گریم آرونز در این فیلم گفته است: «باید اعتراف کنم که یک یا دو بار در حال فیلمبرداری در قلعه های تاریک بودیم که بانی با ردا، مو و گریم به یک شیطان کامل تبدیل شده بود و از او خواستم که برای لحظه ای از من فاصله بگیرد».

۸- تام هاردی در Venom

برخی بینندگان در مورد ضد قهرمانی یا شخصیت شرور بودن شخصیت ونوم در فیلم Venom با هم درگیری دارند اما تام هاردی که سابقه بازی در فیلم های موفق و مشهوری مانند The Dark Knight Rises و Mad Max: Fury Road را دارد، نقش شخصیت ونوم را بازی می کند. در سال ۲۰۱۸، انترتینمنت دیلی گزارش داد که پسر تام هاردی یکی از طرفداران این شخصیت شرور کمیک بوکی است که باعث شده هاردی بیش از پیش متمایل به پذیرفتن این نقش شود.

۹- گونار هانسن در The Texas Chainsaw Massacre

گونار هانسن در فیلم The Texas Chainsaw Massacre در سال ۱۹۷۴ نقش شخصیت صورت چرمی را بازی می کرد. شاید ترسناک از ماسک چرمی هولناکی که به صورت دارد، این اسلحه اوست که مخاطبان را می ترساند: اره برقی. هانسن در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ گفته است که تا پیش از این فیلم هیچگاه به اره برقی دست هم نزده بود: «یک اره واقعی بود. در جریان سکانس تعقیب شبانه، سکندری خوردم و با اره برقی که کاملاً روشن بود افتادم… بدتر اینکه ماسکی روی صورت داشتم که به سختی می توانستم چیزی ببینم. به همین خاطر خوش شانس بودم زیرا اره برقی درست کنارم افتاد.

۱۰- نیک کسل در Halloween

مایکل مایرز که با عنوان «The Shape» به معنای شکل نیز شناخته می شود، شخصیت منفی ترسناک فرانچایز Halloween است. اگر چه نیک کسل در بسیاری از فیلم های این فرانچایز نقش این قاتل سریالی را بازی می کند، برخی دیگر نیز این نقش را ایفا کرده اند. در مصاحبه ای با ونیتی فر در سال ۲۰۱۸، راب زامبی که بازسازی این فیلم کلاسیک در سال ۲۰۰۷ را بر عهده داشت، گفته است که مایکل شخصیتی است که صورتش را نمی بینید و صدایش را نمی شنوید. وی همچنین گفته است: «نکته جالب در مورد آن ماسک این است که آنچنان ساده است که هر کسی هر آنچه که می خواهد را زیر آن می بیند».

۱۱- اندری سرکیس در The Lord of the Rings

اندی سرکیس شخصیت گولوم را در فیلم های The Lord of the Rings بازی می کرد. اما در The Hobbit: An Unexpected Journey بود که این شخصیت ظاهری انسانی تر نسبت به قبل داشت. در اولین فیلم از مجموعه هابیت ها، سرکیس نقش گولوم را با تکنولوژی پیشرفته تری در زمینه موشن کپچر بازی کرد. او با پوشیدن یک لباس خاص و نقطه هایی روی صورتش نقش این شخصیت را بازی کرده و تیم ساخت فیلم حرکات و حالت چهره او را روی شخصیت گولوم قرار می دادند. سرکیس در پاسخ به کسانی که این سبک بازی را بازی واقعی نمی دانستند گفته است: «بازی بازی است. اینکه  چگونه یک شخصیت لباس پوشیده و گریم می شود بسیار اهمیت دارد».

۱۲- بیل اسکارشکارد در It

بیل اسکارشگارد در بازسازی فیلم It در سال ۲۰۱۷ و قسمت دوم آن نقش شخصیت پنی وایز، دلقک ترسناک، را بازی می کرد. هر دوی این فیلم ها بر اساس رمانی از استفن کینگ به همین نام ساخته شده بود. پیاده کردن گریم پنی وایز روی صورت و بدن اسکارشگارد دو ساعت و نیم زمان می برد اما بازی او در نقش این دلقک ترسناک هم از لحاظ فیزیکی و هم روانی دردناک و سنگین بود. با دندان های تیز، سری بزرگ و گریم دلفک، اسکارشگارد به سختی در این نقش قابل تشخیص است. وی در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با نیویورک تایمز در این باره گفته است: «نمی خواهم تنها با یک شخصیت شناخته شوم زیرا می خواهم بتوانم نقش های متفاوتی را بازی کنم»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مالفیسنت آبان ۱۱, ۱۴۰۰

    واقعا ایت عالی تو همه‌ی اینا ایت و راهبه