کلاهبرداری ۲ میلیون دلاری رمز ارز SQUID از طرفداران سریال Squid Game

کلاهبرداری ۲ میلیون دلاری رمز ارز SQUID از طرفداران سریال Squid Game

سریال Squid Game یکی از داغ ترین مباحث کنونی جهان است و با استفاده از این سریال، کلاهبرداران در دنیای رمز ارزها توانسته اند در مدت یک هفته میلیون ها دلار از مردم کلاهبرداری کنند. از زمان انتشار در ۱۷ سپتامبر، سریال Squid Game به یک پدیده جهانی تبدیل شد. این سریال توسط بیش از ۱۱۱ میلیون مشترک سرویس نتفلیکس و میلیاردها نفر در سراسر جهان دیده شده و بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برای این سرویس استریمینگ درآمد داشته است. در شرایطی که بیش از یک ماه و نیم از انتشار سریال Squid Game می گذرد، کمتر کسی را می توان دید که اسم این سریال را نشنیده باشد. همان طور که در مورد هر پدیده مشابهی اتفاق می افتد، محبوبیت این سریال کره ای نیز باعث شد بسیاری از کمپانی ها در صدد استفاده از این محبوبیت باشند که البته اکثر آن ها از راه های قانونی و مشروع دست به چنین کاری زدند، مانند تهیه لباس ها و ماسک های سریال Squid Game.

هفته گذشته یک رمز ارز جدید اما جعلی با نام SQUID به عنوان رمز ارزی الهام گرفته شده از سریال Squid Game خبرساز شد

اما بودند کسانی که سعی کردند از محبوبیت سریال بازی مرکب در میان مردم برای کلاهبرداری و پر کردن جیب خود از این راه استفاده کنند که البته این موضوع نیز مسبوق به سابقه است. برای مثال در ماه آوریل گذشته و پس از محبوبیت سریال The Mandalorian بود که یک رمز ارز با نام Mando معرفی شده و به سرعت پرسروصدا شد. این رمز ارز به نظر معتبر می رسید اما مدت کوتاهی پس از معرفی، مشخص شد که پای یک کلاهبرداری بزرگ در میان است و دستکم برای یک اینفلونسر تیک تاکی بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار هزینه در پی داشت. در نوامبر ۲۰۲۱ نیز اتفاق مشابهی افتاد. هفته گذشته یک رمز ارز جدید با نام SQUID به عنوان رمز ارزی الهام گرفته شده از سریال Squid Game خبرساز شد. این رمز ارز هیچ ارتباطی با سرویس نتفلیکس یا سازندگان سریال نداشت اما از نام این سریال برای جذب افراد به خود استفاده کرد. اگر چه هشدارهای زیادی مبنی بر کلاهبرداری بودن این ماجرا در شبکه های اجتماعی منتسب به این رمز ارز وجود داشت اما بسیاری از شبکه های خبری بزرگی مانند CNBC و BBC نیز خبر مربوط به رمز ارز SQUID را منتشر کردند.

هفته گذشته یک رمز ارز جدید اما جعلی با نام SQUID به عنوان رمز ارزی الهام گرفته شده از سریال Squid Game خبرساز شد

برای مثال، وبسایت اکنون حذف شده این رمز ارز پر از اشتباهات املایی و گرامری بوده، حساب توییتری منتسب به آن اجازه پاسخ دادن به پست هایش را نداده و حساب رسمی تلگرامی آن نیز امکان کامنت گذاشتن را کاملاً بسته بود. اما تمام این پرچم های قرمز و هشدار دهنده نیز باعث نشد برخی به سراغ رمز ارز SQUID نروند و بدین ترتیب بود که ارزش این رمز ارز جعلی به طور سرسام آوری افزایش یافته و با ۸۳,۰۰۰ درصد افزایش به ۲,۸۶۱ دلار به ازای هر کوین رسید. اما حدود ساعت ۵:۴۰ صبح روز اول نوامبر بود که ارزش SQUID به صفر رسید. اما چه اتفاقی افتاده بود؟ اگر به کانال تلگرامی این رمز ارز مراجعه کنید با پیامی پین شده مواجه خواهید شد که در آن خالقان رمز ارز SQUID مدعی می شوند کسی یا کسانی سعی کرده اند حساب توییتری و «قرارداد هوشمندانه» آن ها را هک کنند.

هفته گذشته یک رمز ارز جدید اما جعلی با نام SQUID به عنوان رمز ارزی الهام گرفته شده از سریال Squid Game خبرساز شد

در ادامه این پیام آمده است: «ما در حال تلاش برای حفاظت از آن هستیم اما قیمت هنوز غیرطبیعی است. توسعه دهندگان Squid Game نمی خواهند به این پروژه ادامه دهند در شرایطی که ما به خاطر اسکمرها بسیار ناراحت بوده و استرس او را در بر گرفته اس [اشتباه گرامری]». اما واقعیت این است که این موضوع از همان ابتدا یک کلاهبرداری بزرگ بود. رمز ارزهایی شبیه SQUID به یکباره و تنها برای کلاهبرداری خلق می شوند و با ایجاد سروصدا می خواهند در مدت زمان کوتاهی، افراد بیشتری را به خرید خود ترغیب نمایند و سپس پیش از آنکه سرمایه گذاران متوجه شوند، همه چیز به پایان می رسد. برای مثال در مورد رمز ارز SQUID هیچ یک از خریداران امکان فروش آن را نداشتند و هیچ راهی نیز برای تبدیل آن به رمز ارزهای دیگر نیز وجود نداشت. بدین ترتیب بود که سازندگان این رمز ارز جعلی بیش از ۲.۱ میلیون دلار کلاهبرداری کرده و بعید به نظر می رسد که این مبلغ به کسانی که گول خورده اند بازگردانده شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود