جنجال وزیر کمونیست ویتنامی پس از خوردن استیک از دست نصرت

جنجال وزیر کمونیست ویتنامی پس از خوردن استیک از دست نصرت

یکی از رهبران کمونیست ویتنام پس از خوردن استیک طلایی از دست نصرت گوکچه، ملقب به سالت بی، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. به گزارش Sun، از ژنرال «تو لام»، وزیر امنیت ویتنام در حالی فیلم گرفته شده که در شعبه ی لندن رستوران نصرت دارد از دست این سرآشپز ترکیه ای استیک می خورد.

گفته می شود استیک های طلایی این رستوران از ۸۵۰ تا ۱۵۰۰ پوند قیمت دارند. حقوق ماهیانه این وزیر ویتنامی چیزی بین ۴۴۰ و ۵۹۰ پوند است. در همین حال بر اساس داده های اداره ی کل آمار ویتنام، یک کارگر ویتنامی سالانه چیزی حدود ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند در سال حقوق می گیرد.

سالت بی

ویدیوی مذکور در حساب تیک تاک سالت بی بارگذاری شد اما به دلیل راه انداختن بحث و جدل در ویتنام خیلی زود حذف شد. رادیو آسیای آزاد از یکی از کاربران ویتنامی چنین نقل کرده بود: «پولی که من بابت مالیات می پردازم را این چنین خرج تجمل کرده اند.» کاربر دیگری نوشته بود: «ویتنام هنوز فقیر است اما آقای وزیر خیلی اعیان است و دارد حسابی ولخرجی می کند.»

نماینده های ویتنامی پس از حضور در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱ (COP26) در گلاسکو، سری هم به رستوران نصرت گوکچه در نایتسبریج لندن زده بودند.

نصرت گوکچه کیست؟

سالت بی

چند سال پیش بود که ویدیوهای سرو استیک وی در شبکه های اجتماعی پربازدید شد و کاربران بسیاری فریفته ی حرکات نمایشی او شدند. یکی از کارهایی که بعدتر تبدیل به امضای شخصی وی در آشپزی شد طریقه ی ریختن نمک بر روی غذاست که از آن میم هایی هم در اینترنت ساخته شده است.

گوکچه اصلیتی کرد دارد و اهل کشور ترکیه است. سلبریتی های متعددی همچون مسعود اوزیل، فوتبالیست ترکیه ای مشهور، و راجر فدرر، تنیس باز شهیر، در رستوران نصرت غذا خورده اند. حالا روز به روز به تعداد مجموعه رستوران های او اضافه می شود و غذاهای طلااندود آن ها خیلی از ستاره های دنیای حقیقی و مجازی را به سمت خود جلب می کند. با این وجود، انتقادهای بسیاری به خصوص به شعبه ی لندن وارد آمده و خیلی ها بر این باورند که غذاهای این رستوران زیادی گران قیمت هستند.

بیشتر بخوانید:

حتی میلیونرها هم می‌گویند غذاهای رستوران نصرت گوکچه گران است!

نگاهی به رستوران تازه افتتاح‌شده نصرت شعبه لندن: یک استیک ۲۳ میلیون تومان

کاربر تیک تاک استیک طلایی ۱۵۰۰ پوندی سالت بی را با ۶۵ پوند بازسازی کرده است

قصابی از ترکیه که به خاطر حرکات نمایشی اش حین کار کردن، در اینترنت به شهرت رسیده است [تماشا کنید]

منبع: The Sun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • diego آبان ۱۷, ۱۴۰۰

    باز هم کارگر ویتنامی حقوقش از کارگر فقیر ایرانی بیشتره ،برید خدارو شکر کنید زیر دست اینا زندگی نمیکنید تو ایران ،شب بخوابید ماست و گوجه و در کل خوراک روزتون یه قیمت فرداش ک بیدار میشی ی قیمت بالاتر!!!ب معنای واقعی مظلوم زیر دست ظالم زندگی میکنه تو این آب و خاک ،باز تو ویتنام بخاطر ی شلوار پوشیدن برات سابقه قضایی درست نمیکنن