غارنورد انگلیسی که ۵۰ ساعت زیر زمین محبوس بود، سرانجام نجات پیدا کرد

غارنورد انگلیسی که ۵۰ ساعت زیر زمین محبوس بود، سرانجام نجات پیدا کرد

جرج لینان، غارنورد ۳۸ ساله ای که ۵۰ ساعت زیر زمین محبوس بود، بالاخره نجات پیدا کرد. به گزارش Mirror، حالا او در بیمارستان بستری است و متحمل چندین و چند شکستگی در استخوان هایش شده است.

جرج در ساعت ۱ بعد از ظهر روز شنبه هنگامی که تخته سنگ زیر پایش لغزید، از بلندی سقوط کرد و بیهوش شد. گروه نجات بیم این را داشت که عملیات بیرون کشیدن جرج از زیر زمین بیش از حد به طول بینجامد. در ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر دوشنبه، مشخص شد که این عملیات پیچیده داشت به پایان خود نزدیک می شد.

غارنورد

یک ماشین لند روور به دهانه ی بالایی غار روانه شد. پزشکان نیز در صحنه حضور داشتند تا در صورت نیاز به او کمک های اولیه برسانند. در ساعت ۷:۳۰ امدادگران تک تک و در حالی که لبخند به لب داشتند و با همکاران خود گفتگو می کردند، از غار به بیرون می آمدند.

جرج از خانه اش در بریستول به مقصد «غار بهار سیاه» در «بریکن بیکنز» واقع در ولز حرکت کرده بود. امدادگران برای بیرون آوردن این غارنورد می بایست از میان رودی زیرزمینی شنا کرده و جرج را بر روی برانکاردی غوطه ور بر روی آب حمل و سپس او را از میان منفذ ۲۷ متری عمودی به بیرون حمل کنند.

غارنورد انگلیسی

در نهایت امدادگران با موفقیت او را بیرون آوردند. پیتر فرانسیس، یکی از اعضای گروه نجات می گوید: «جرج غارنورد باتجربه و قابلی است و تنها یک لحظه پایش را در جایی اشتباهی گذاشته. این که او از لحاظ جسمانی روی فرم بوده در جان سالم به در بردنش تاثیر بسیاری داشته است.»

سالی لینان-همنس، مارد جرج می گوید که انتظارش برای بیرون آوردن پسرش «هولناک» بوده است. سالی که اهل تیچفیلد است برای تیم نجات South & Mid-Wales که رهبری عملیات را به عهده داشت، جمع آوری اعانه تدارک دید.

او در پستی در فضای مجازی نوشت: «این مردها همراه با چند تیم دیگر از سراسر انگلیس جان پسر من را نجات دادند. او بیش از ۵۰ ساعت زیر زمین گیر افتاده بود و به شدت آسیب دیده است.» این بزرگ ترین و طولانی ترین عملیات نجات از یک غار در سرتاسر بریتانیا محسوب می شد که ۲۵۰ نفر در آن شرکت داشتند.

جرج یک شرکت مهندسی کوچک دارد و همراه نامزد فرانسوی اش به سیر و سیاحت در گوشه و کنار جهان می پردازد. نامزد جرج که نخواست نامش ذکر شود گفت: «ما خیلی از همه ی امدادگران سپاسگزاریم.»

بیشتر بخوانید:

مشاهدات اولین گروه باستان شناسان از «چاه جهنم» در یمن که زندان اجنه و شیاطین است

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود