جنجال چمدان‌های تیم ملی فوتبال ایران در لبنان

جنجال چمدان‌های تیم ملی فوتبال ایران در لبنان

ماجرا از آن جایی شروع شد که در عکس های منتشره از ورود بازیکنان تیم ملی فوتبال به فرودگاه لبنان، هر بازیکن تیم ملی به جای فرضاً یک یا دو چمدان، چند چمدان با خود به همراه داشت.

یکی از رسانه های سعودی فارسی زبان در گزارشی مدعی شد که در این چمدان ها پول و یا تجهیزات پهپاد برای رسیدن به دست حزب الله لبنان جاسازی شده است. در ابتدای امر واکنش ها به این گزارش که بیشتر به یک جوسازی و حاشیه برای تیم شباهت داشت، همراه با شوخی و جوک های مجازی بود. یکی توئیت زده بود: «بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در حال حمل موشک های بالستیک نقطه زن در فرودگاه بیروت!»

تیم ملی فوتبال

اما این شبکه آن قدر این حرف ها را تکرار کرد که برخی مسئولان را به واکنش واداشت. علی دهقانی سانیچ، معاون سابق دبیر کل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «تیم ملی دو بازی پشت سرهم در بیروت پایتخت لبنان و امان پایتخت اردن با تیم‌های ملی لبنان و سوریه دارد. در واقع امکان بازگشت به تهران و سفر مجدد به مقصد جدید میسر نبود و در نتیجه باید وسایل برای دو مسابقه تدارک دیده شود.»

وی در ادامه گفت که از آن جایی که میزبان هیچ تعهدی برای ارائه وسائل ندارد، مهمان می بایست تمام تجهیزات لازم برای تمرین و مسابقه از جمله: توپ، مانع، نیزه و… را همراه خود بیاورد.

تیم ملی فوتبال

او توضیح می دهد که از آن جایی که ممکن است شست و شو در هتل میسر نباشد، برای تمرین ها و خود مسابقه باید به تعداد کافی پیراهن ورزشی همراه برده شود و در این مورد خاص به خاطر همرنگی لباس های ایران با لبنان و سوریه، یعنی سفید و قرمز، می بایست هر دو رنگ لباس را به همراه برد.

وی اضافه می کند: «به موارد بالا چمدان‌ها و وسایل شخصی کاروان را هم اضافه باید کرد. بنابراین این میزان چمدان همراه با بازیکنان هرگز چیز عجیبی نیست و این جو سازی‌ها مردود است. در آخر باید به این اشاره کنم که کاروان تیم ملی کره جنوبی برای حضور در تهران یک کامیون باری کامل وسایل و چمدان داشت اما هیچ یک از این جوسازی‌ها را شاهد نبودیم!»

پس از تمام این حاشیه سازی ها، حالا تصاویری برای مقایسه کاروان تیم ملی ایران با تیم های کره جنوبی و امارات منتشر شده که نشان دهنده ی این است که حجم چمدان های بازیکنان و کادر فنی ایران تفاوتی با تیم های دیگر نداشته است.

بعد از حاشیه ی چمدان ها، نوبت به خود بازی رسید. تا زمانی که ایران ۱ بر صفر از تیم لبنان عقب بود، برخی دست به حاشیه سازی جدیدی زدند. یکی توئیت زده بود: «بعد از ماجرای چمدان ها مرحله ی بعدی چیست؟ باخت به لبنان برای بالا بردن روحیه مقاومت؟؟» و بعد زمانی که در دقایق اضافه تیم ملی موفق به زدن ۲ گل پیاپی و شکست لبنان شد، دیگری توئیت زد: «باخت لبنان تشکر بابت چمدان ها بود.»

با تمام این اوصاف تیم ملی فوتبال ایران نشان داده که سال هاست با وجود سختی ها و حاشیه سازی ها با هر چه در توان دارد در زمین سبز می جنگد و جز اعتلای ورزش ایران و شادی دل مردم هیچ انگیزه و هدف دیگری ندارد.

پس از اتمام بازی، کاربری توئیت زد: «حالا فهمیدید چی در چمدان های بازیکنان تیم ایران بود؟ دو تا گل اضافه!»

بیشتر بخوانید:

یوتیوب روزیاتو: ۱۰ لحظه به یاد ماندنی تاریخ فوتبال ایران به بهانه رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ [تماشا کنید]

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • مسعود آبان ۲۳, ۱۴۰۰

    بدبختی ما مردم ایران اینه که از همه طرف ضربه می خوریم. حکومت که راست راست توی چشممون نگاه میکنه و دروغ میگه و وانمود میکنه همه کشورهای غربی و وابستگانشون بدبخت و بیچاره اند و دشمن خونی ایران. برای شنیدن دو کلام واقعیت پناه میبریم به شبکه های اجتماعی و یکی دو تا کانال فارسی مثلا درست درمون اونور آب ولی چی نصیبمون میشه؟ از صبح تا شب اخبار و حوادث مربوط به فساد و دزدی و بی لیاقتی و سرکوب و جنگ نیابتی و حمایت از تروریسم و … ایران در حالیکه همه کشورهای غربی و وابستگانشون مدینه فاضله اند و خودشون رو در راه انسانیت و آزادی مردم زجرکشیده ایران کرک و پر می کنند. یعنی آدم اخبار ایران رو از هر جایی دنبال کنه احساس تهوع بهش دست میده. فکر نمی کنم هیچ ملتی توی دنیا اینقدر اخبار دروغ ضد و نقیض از همه طرف شنیده باشند. مردم ایران شدن توپ فوتبال بازی نظام خودشون و کشورهای دیگه. هرکی از راه میرسه یک لگد به ما میزنه تا شاید بتونه گلی به نفع خودش به ثمر برسونه.

    • خسته آبان ۲۳, ۱۴۰۰

      واسه همینه که باید به خودمون بیاییم

  • علی آبان ۲۶, ۱۴۰۰

    کلا نباید وقتی که هدفت معلومه و داری با طی کردن سختی ها به سمتش میری به حواشی توجه کنی، همیشه کسایی هستن که از پشت سر جیغ و داد میکنن تا از حرکت جلوگیری کنن