دستگیری خدمتکار خانه بنی گانتس به اتهام جاسوسی برای ایران!

دستگیری خدمتکار خانه بنی گانتس به اتهام جاسوسی برای ایران!

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شین بِت) اعلام کرده که خدمتکار خانه ی بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است. شین بت مدعی شده که این فرد که «عُمری گورِن گوروچوفسکی» نام دارد به هکرهای «سایه سیاه» (Black Shadow) پیشنهاد داده تا در ازای دریافت پول یک فلش را به کامپیوتر گانتس وصل کند.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شده اند که گوروچوفسکی ۳۷ ساله، پس از صورت گرفتن هک وسیع یکی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و برخی نهادهای اسرائیل، با این گروه هکری که بنا بر برخی ادعاها به ایران مرتبط هستند از طریق تلگرام ارتباط برقرار کرده است.

شین بت مدعی شده که این شخص پس از رسانه ای شدن این حملات سایبری گسترده امید داشته که از نزدیکی خود به وزیر جنگ استفاده کرده و کامپیوتر وی را توسط بدافزار ویروسی کند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

در حکم جلب گوروچوفسکی ذکر شده که وی سابقه های کیفری وسیعی از جمله ۵ باز زندانی شدن به خاطر دلایل گوناگونی نظیر سرقت از بانک نیز داشته و همین باعث شده شبهاتی در خصوص چرایی استخدام او در منزل یکی از مهم ترین مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی پیش بیاید.

شین بت مدعی شده که این فرد برای جلب اعتماد گروه هکری، عکس هایی از وسائل مختلف خانه ی گانتس از جمله کامپیوتر شخصی اش برای آن ها فرستاده. این سازمان اضافه کرده که وی هرگز به اطلاعات طبقه بندی شده دست پیدا نکرده است.

طبق ادعا، گوروچوفسکی حدود ۳۱ سپتامبر «با اسمی مستعار با این گروه تماس گرفته و خودش را فردی معرفی کرده که به خانه ی وزیر جنگ اسرائیل دسترسی دارد و از توانایی خود برای همکاری با این گروه از طرق مختلف سخن گفته است.»

بنی گانتس
عُمری گورِن گوروچوفسکی

شین بت گفته که این اقدام خرابکارانه سریعاً دفع شده و گوروچوفسکی چند روز بعد از تماس با گروه سایه سیاه دستگیر شده. با تمام این اوصاف، سایه سیاه هرگز ارتباط با ایران را تایید نکرده است.

در سال ۲۰۱۹ زمانی که بنی گانتس در حال اجرای کارزارهای انتخاباتی بود، ادعاهایی مطرح شد مبنی بر این که تلفن همراه وی توسط نهادهای اطلاعاتی ایران هک شده است. گانتس هم رقبای انتخاباتی اش را متهم کرده و مدعی شده بود که آن ها باعث درز این خبر شده اند تا او را تخریب کنند.

بیشتر بخوانید:

جنجال احمدی نژاد در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰؛ آیا او از غرفه اسرائیل بازدید کرده است؟ + ویدیو

جسد سفیر چین در اسرائیل در آپارتمانش در تل آویو پیدا شد

دیجیاتو
بدون نظر

ورود