واکنش معصومه ابتکار به اتهامات مربوط به همسرش در ماجرای بنزین و اقامت آمریکا

واکنش معصومه ابتکار به اتهامات مربوط به همسرش در ماجرای بنزین و اقامت آمریکا

معصومه ابتکار معاون پیشین رییس جمهور در گفتگویی در مورد حاشیه های مربوط به زندگی خود از دخالت همسرش در ماجرای بنزین  تا اقامت پسرش در آمریکا گفته است. ابتکار در مورد این اتهامات به خبر فوری گفته است: «سناریوی واردات بنزین توسط همسر من کاملا دروغین و ساختگی بود که از طریق بولتنی سردرآورد و نماینده ای هم تهمتی زد. من با مقام معظم رهبری مکاتبه کردم و ایشان دستور دادند مرحوم آقای فیروزآبادی گزارش کاملی تهیه کردند و مشخص شد کاملا اتهام بی پایه و اساس و کثیفی بود. بسیار به خانواده و همسر من ضربه زد. این بی اخلاقی ها هیچ نسبتی با مسلمانی ندارد.تهمت هایی که علیه من در این سال ها ساخته و پرداخته شد، عمدتا سیستماتیک بود و از یک جایی هدایت می شد. چون هم تنوع و هم گستردگیش حاکی از این بود که سیستماتیک بود اما چه بی حاصل».

معصومه ابتکار در گفتگویی در مورد حاشیه های مربوط به زندگی خود از دخالت همسرش در ماجرای بنزین  تا اقامت پسرش در آمریکا گفته است.
معصومه ابتکار و همسرش

ابتکار همچنین در مورد ماجرای اقامت پسرش در آمریکا در حالی که خود یکی از افرادی بود که در اوایل انقلاب در حمله به سفارت آمریکا در تهران نقش داشته نیز گفته است: «بسیاری از فرزندان اصول‌گرایان در آمریکا بوده‌اند. بسیاری از کسانی که امروز شانتاژ می کنند یک دانشجو در آمریکا درس خوانده، خودشان در آمریکا درس خوانده اند حتی برخی شهروند این کشور بوده اند و الان در کشور مقام دارند و هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید. به صرف اینکه خود را مدافع ارزش‌ها می‌دانند وارد زندگی شخصی افراد می‌شوند و با اتهام و با تخریب حتی به خانواده فرد آسیب می زنند. این اضمحلال تمام بنیان های ارزشی و اخلاقی جامعه ماست».

معصومه ابتکار در گفتگویی در مورد حاشیه های مربوط به زندگی خود از دخالت همسرش در ماجرای بنزین  تا اقامت پسرش در آمریکا گفته است.

معصومه ابتکار در گفتگویی در مورد حاشیه های مربوط به زندگی خود از دخالت همسرش در ماجرای بنزین  تا اقامت پسرش در آمریکا گفته است.

معصومه ابتکار در مورد مصاحبه هایش با رسانه های خارجی نیز گفت: «فقط در گفتگو با رسانه های فارسی زبان معاند مانند بی بی سی فارسی ممنوعیت وجود دارد و من با این رسانه ها هرگز گفتگویی نداشتم و نخواهم داشت اما با رسانه های جهانی ضرورت است و بارها و بارها مصاحبه داشته ام. بارها با ام بی سی و سی ان ان نیز گفتگو کرده ام. ما حتما باید صحبت کنیم؛ یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم ادبیات قابل فهم و رویکرد گفتگویی با مخاطب جهانی برقرار کنیم تا بتوانیم نقطه نظرات خود را مطرح کنیم». او در ادامه به ماجرای شکایتش از جواد کریمی قدوسی به خاطر انتشار فهرستی از دوتابعیتی ها که نام وی نیز در آن بوده اشاره می کند و می گوید: «به شکایت من از کریمی قدوسی اصلا رسیدگی نشد. بعضی افراد در کشور ما مصونیت ذاتی دارند. این افراد هر چه بخواهند می‌توانند تهمت بزنند و تخریب کنند و پاسخگو نباشند. یک جریان در داخل همسو با سلطنت‌طلبان به من تهمت زدند».

رییس سابق سازمان محیط زیست در مورد شایعات دست دادنش با یک مرد در دوران ریاستش بر سازمان محیط زیست نیز گفت: «در دوره محیط زیست به آلمان رفتم که یکی از بهترین سفرها بود چراکه موافقت نامه خیلی خوبی با آلمان امضا کردیم. برای اینکه این موافقت نامه را تخریب کنند، گفتند کسی که ابتکار با او موافقت نامه را امضا کرده و دست داده، مرد بوده و این جنجال را تا عالی ترین سطوح رساندند. در حالی که خودشان می دانستند دروغ می گویند، باز هم در ذهن مردم و مومنین جا انداختند. گاهی در راهپیمایی ها می آمدند و می پرسیدند چرا این کار را کردی؟ و من توضیح می دادم که وزیر محیط زیست آلمان یک خانم بود و طبیعی بود که من با او دست دهم».

معصومه ابتکار در گفتگویی در مورد حاشیه های مربوط به زندگی خود از دخالت همسرش در ماجرای بنزین  تا اقامت پسرش در آمریکا گفته است.

معصومه ابتکار در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای کیفیت بنزین در دوران احمدی نژاد پرداخته و می گوید:«در دولت احمدی نژاد کار خطایی در زمینه زیست محیطی انجام دادند و به عنوان جایگزین بنزین که تحریم شده بود از ترکیب خطرناکی به نام بنزن را وارد چرخه کردند. این ترکیب بسیار بسیار سمی بود. مهندسین پتروشیمی گزارش این کار را در شورای شهر برای من فرستادند و گفتند که هوشیار باشید که بنزن در هوای تهران و کلانشهرها افزایش بی رویه پیدا کرده و سرطانزاست. شورای شهر دستور پایش داد و مشخص شد مساله درست است و مثلا در میدان آزادی، میزان بنزن هزار برابر حد مجاز بود».

رییس سابق سازمان محیط زیست در ادامه می گوید: « وقتی من معاون محیط زیست شدم باید موضوع را پیگیری می کردم، دانشگاه شهید بهشتی اطلاعات کامل تری را به ما داد که اطلاعات قبلی را تایید می کرد. ولی متاسفانه همزمان هم آن مجلس خاص (نهم) من را خواستند و در کمیسیون اصل نود، آقای پورمختار نماینده سابق مجلس که الان بازداشت است من را بارها احضار کرد که چرا شما درباره ترکیب خطرناک بنزن فعالیت می‌کنید؟ فکر می کردند من برخورد سیاسی می کنم، در حالی که برخورد من کارشناسی بود و باید نسبت به این موضوع هشدار می دادم و جلوی آن را می گرفتم».

۴ نظر

ورود

  • سعید آبدار آذر ۱, ۱۴۰۰

    خانم ابتکار، فقط از پاسخ طفره رفتید…!! شما بعنوان یکی از فعالترین دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا در تهران، آیا گل پسرتان در همان کشوری که شما سفارت آنرا اشغال کردید، مقیم هستند یا خیر‌‌‌‌…!؟؟؟
    خودتان خوب میدانید که با نام دین و اسم اسلام، چه ها بر سر این مردم و کشورمان آورده اید..! تنها رویه شما برای پاسخ دادن به سوالهای مردم یا شعار دادن است و یا طفره رفتن..!! ایکاش تا این حد ادعای مسلمانی نمی‌کردید و با ظاهری فریبنده، دروغگویی را برای حرفهای بی سر و ته استاد نمی‌کردید…!! باشد تا روزی که پاسخ تمام نگفته های تان را با سرافکندگی فراوان در محضر مردم ایران بازگو کنید…

    • حسین آذر ۱, ۱۴۰۰

      خودش رو میزنم به نفهمی
      عوضی اگر راست میگی بچه خودت رو بیار ایران درس بخونه
      وطنم پاره تنم

  • بی نشان آذر ۱, ۱۴۰۰

    خانم ابتکار با این تفاسیر شما ، چون اکثر فرزندان اصولگراها در امریکا زندگی یا تحصیل میکنند یعنی فرزند شما حق دارد شهروند اسراییل هم باشد در حالی که اسراییل را به رسمیت نمیشناسیم. برای خود اسلام را چگونه تعریف و تحریف کرده اید

  • مهدی آذر ۱, ۱۴۰۰

    زمانی که حرف با عمل دوتاست خدا لعنت کنه همه شما را که مردم را فریب میدهید .شما ها همانند علف هرزی هستید که باید از ریشه زده شوید