سویه جدید کرونا با نام اومیکرون (Omicron) که بدترین جهش این ویروس عنوان می شود

سویه جدید کرونا با نام اومیکرون (Omicron) که بدترین جهش این ویروس عنوان می شود

یک سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون (Omicron) که بدترین جهش این ویروس تاکنون شناخته می شود، به گفته یک ویروس شناس، به اروپا رسیده است. یک بیمار در بلژیک به سویه موسوم به B.1.1.529 مبتلا شده که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده بود. فرانک وندنبروک وزیر بهداشت بلژیک در این باره گفته است :«ما یک مورد از این سویه جدید را داریم که تایید شده است. بیمار شخصی است که از خارج وارد کشور شده است». اما این بیمار ظاهراً هیچ ارتباط شناخته شده ای با آفریقای جنوبی نداشته و از مصر به بلژیک سفر کرده است. مارک ون رانست، که آزمایشگاه او همکاری های نزدیکی به وزارت بهداشت بلژیک دارد، گفته است که عوامل اولیه ابتلا به کرونا در این فرد در او در ۲۲ نوامبر مشاهد شده است.

یک سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون (Omicron) که بدترین جهش این ویروس تاکنون شناخته می شود، به گفته یک ویروس شناس، به اروپا رسیده است.

این سوه جدید که قرار است نام رسمی نو (NU) را توسط سازمان بهداشت جهانی دریافت کند از الفبای یونانی گرفته شده است. سیستم یونانی نامگذاری سویه های کرونا در اواخر ماه می توسط سازمان بهداشت جهانی برای به خاطر سپاری آسان تر سویه های جدید ویروس کرونا به کار گرفته شده است. اسامی مانند آلفا، بتا، گاما، دلتا جایگزین اسامی پزشکی سویه ها نخواهند شد و به همین خاطر اسم علمی سویه نو همان B.1.1.529 است. دیگر کشورهای اروپایی نیز نگرانی خود را از بابت سویه جدید کرونا اعلام کرده و وزیر بهداشت بریتانیا نیز گفته است که باید هرچه سریع تر به این موضوع واکنش نشان دهد. ساجد جاوید گفته است که سویه جدید ممکن است قابلیت انتقال بیشتری داشته، واکسن را کم اثر کرده و بر داروهایی که در بریتانیا برای درمان افراد مبتلا به کرونا استفاده می شود، تاثیر منفی بگذارد.

یک سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون (Omicron) که بدترین جهش این ویروس تاکنون شناخته می شود، به گفته یک ویروس شناس، به اروپا رسیده است.

دولت بریتانیا در واکنش به دور تازه شیوع کرونا در اروپا، کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و نامیبیا را به فهرست کشورهایی که شهروندان آن ها اجازه ورود به بریتانیا بدون دور قرنطینه را ندارند افزوده است. مسافرانی که از این کشورها به بریتانیا می آیند باید به مدت ۱۰ روز در هتل های مورد تایید بریتانیا و با هزینه خودشان قرنطینه شوند. پروفسور راوی گوپتا، استاد میکروبیولوژی بالینی دانشگاه کمبریج در مورد سویه جدید کرونا گفته است: «سویه B.1.1.529 دارای نشانه هایی از جهش های متوالی است که نشان می دهد در یک عفونت مزمن آشکار شده است. بر اساس جهش های حاضر، سویه B.1.1.529 بسیار نگران کننده به نظر می رسد». پروفسور گوپتا گفته است که در بیماران مبتلا به این سویه، بی اثر شدن آنتی بادی ها و افزایش توانایی ویروس در ورود به سلول ها یا ترکیب آن ها برای انتشار از سلولی به سلول دیگر دیده شده است

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود