پرتاب دست فوق العاده بیرانوند در گینس ثبت شد + ویدیو

پرتاب دست فوق العاده بیرانوند در گینس ثبت شد + ویدیو

علیرضا بیرانوند ملی پوش تیم ملی ایران و عضو باشگاه بوآویشاتا پرتغال، که قبل تر رکورد پرتاب دست خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده بود، پنجشنبه هفته ی قبل مصادف با ۲۵ نوامبر گواهینامه مربوط به بلندترین پرتاب دست در یک مسابقه رسمی فوتبال را دریافت کرد تا نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز جاودانه شود.

بیرانوند به خاطر پرتاب ۶۱ متر و ۶۶ سانتی اش در جریان دیدار رسمی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی کره جنوبی در چارچوب مرحله ی نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۵ این گواهینامه را دریافت کرد.

این دیدار در هفته ی دوم مرحله ی نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه ی آسیا برگزار می شد که در نهایت با تک گل سردار آزمون یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید.

بیرانوند

باشگاه بوآویشتا با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود نوشت: «علیرضا بیرانوند، رکورد طولانی ترین پرتاب توپ با دست را در یک بازی رسمی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده است. دروازه بان بوآویشتا به دلیل رکوردی که در دیدار تیم ملی ایران در برابر کره جنوبی به ثبت رساند، این نشان افتخار را کسب کرد.»

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی ایران، در این فصل، به طور قرضی از آنتورپ بلژیک به بوآویشتای پرتغال پیوست است.

بیرانوند

وی در خصوص واکنش ها و پیام های تبریک پس از این اتفاق می گوید: «از همه تشکر می‌کنم. تعداد پیام‌ها زیاد بود. خوشحالم که دل مردم با این رکورد شاد شد. این حرفم شعاری نیست و کاملا جدی آن را می‌گویم. در این سال‌ ها مردم آنقدر از من حمایت کرده‌ اند که از این حمایت‌ شان انرژی گرفته‌ ام. وقتی توپ دستم می‌ افتد این انرژی را به خوبی احساس می‌ کنم. از همه کسانی که پیام دادند تشکر می‌ کنم. همین‌ طور از تمام بازیکنان، همبازی‌ هایم و چهره‌ هایی که برایم پیام گذاشتند و تبریک گفتند. امیدوارم دوباره بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.»

پرتاب دست بیرانوند در آن بازی زیر پای وحید امیری افتاد اما متاسفانه او نتوانست توپ را گل کند تا شاید زیباترین پاس گل تاریخ فوتبال را به ثمر بنشاند.

علیرضا تا رسیدن به پیراهن تیم ملی و تا رسیدن به رکورد گینس راه زیادی آمده و زندگی دراماتیکی داشته که الآن دیگر کمتر کسی در ایران از آن بی خبر است. وی در سال ۲۰۱۸ در گفتگو با گاردین گفته بود: «من سختی های زیادی کشیدم تا به رویاهایم جامه ی عمل بپوشانم اما قصد ندارم این سختی ها را فراموش کنم چرا که آن ها من را ساخته اند.» و حالا یکی دیگر از رویاهای او به حقیقت پیوسته و احتمالا او چشم به رویاهای بعدی دارد…

بیشتر بخوانید:

ترفند جالب جوردن پیکفورد برای مهار پنالتی های بازیکنان تیم ایتالیا در فینال یورو ۲۰۲۰

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود