۱۰ اتفاق جالب و هیجان انگیزی که در سریال House Of The Dragon شاهد خواهیم بود

۱۰ اتفاق جالب و هیجان انگیزی که در سریال House Of The Dragon شاهد خواهیم بود

در سال ۲۰۲۲ ، وستروس به تلویزیون های ما بازخواهد گشت. سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است که داستان آن پیش از اتفاقات سریال اورجینال روایت می شود. این سریال پیش درآمدی که توسط رایان کوندال (خالق سریال Colony و نویسنده فیلم های Hercules و Rampage) و جرج آر آر مارتین نویسنده سری رمان های فانتزی  Song of Ice and Fire ساخته می شود، بزودی از شبکه HBO و سرویس استریمینگ HBO Max منتشر شده و علاوه بر کندال، میگل ساپوشنیک نیز نقش شورانر سریال را بر عهده خواهد داشت، همان کارگردانی که بسیاری از اپیزودهای ماندگار سریال بازی تاج و تخت را کارگردانی کرده بود.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

در تازه ترین تریلری که از سریال House Of The Dragon در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد، نکات جالبی وجود داشت. بر اساس این تریلر می توان  گفته که تمامی عناصر اصلی سریال Game of Thrones در این دنباله وجود دارند، از لوکیشن های سرسبز تا لباس ها و گریم های پرجزییات و باشکوه، درام های خانوادگی و پیچیدگی های سیاسی. با این وجود، این سریال که بر اساس رمان Fire and Blood ساخته می شود، به بررسی زمانی و حماسی چندین نسل از خاندان تارگرین می پردازد که شامل درگیری های خونین خانوادگی این خاندان خواهد بود، اتفاق بزرگی که از آن به نام رقص اژدهایان (Dance of the Dragons) یاد می شود. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ اتفاق و نکته جالبی که باید در سریال House Of The Dragon منتظرشان باشیم آشنا کنیم.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۱۰- ۱۷ اژدها

فریبنده ترین و جذاب ترین انتظاری که از سریال House Of The Dragon می رود تمرکز بیشتر بر اژدهایان است. جرج آر آر مارتین گفته است که این سریال دارای ۱۷ عدد از این موجودات فانتزی خواهد بود که خبری خوشحال کننده برای طرفداران سریال اورجینال است که خواستار پرداخت بیشتری به موضوع اژدهایان بودند. در تریلر کوتاه سریال House Of The Dragon، این رویاها نیستند که تارگرین ها را پادشاه می کنند بلکه نقش اصلی را همین اژدهایان بر عهده دارند. در این تریلر جمجمه غول پیکر یک اژدها را می بینیم که بر اساس تئوری های طرفداران سریال، متعلق به بالریون ملقب به وحشت سیاه است اما بر اساس کتاب مارتین، شاهد اژدهایان زنده و در حال جنگ نیز خواهیم بود. در جنگی موسوم به رقص اژدهایان، دو طرف جنگ دارای اژدها بوده و نبردهای هوایی خیره کننده ای رخ خواهد داد. بسیاری از شخصیت های سریال نیز اژدها سوار هستند.

شاه ویسریس در واقع بر بالریون سوار می شد تا اینکه این خزنده پرنده می میرد. دیمون تارگرین نیز کاراکس ترسناک را سوار می شود در حالی که رینیرا تارگرین بر اژدهای ماده و زرد رنگی به نام  سیراکس، رینیس تارگرین بر ملیس، ملکه سرخ رنگ؛ لینا والرین بر واگار خشمگین و برادرش لینور والریون نیز بر یک اژدهای خاکستری-نقره ای چابک به نام سی اسموک سوار می شود. این اژدهایان را در نبرد خواهیم دید و همچنین اژدهایانی که سوارانشان فرزندان و متحدان این شخصیت ها هستند. در رمان Fire and Blood، اژدهایان با رنگ، اندازه و شخصیت هایشان متمایز شده اند. از این رو هر اژدهایی شخصیت خاص خود را داشته که متفاوت از اژدها سوار اوست. در این سریال همچنین به بررسی افسانه شناسی اژدهایان مانند رابطه بین آن ها و سوار و قدرت ها و نقاط ضعفشان پرداخته خواهد شد.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۹- شاهزاده شرور

در تریلر سریال House Of The Dragon شخصیت دیمون تارگرین را می بینیم که نقش او را مت اسمیت بازی می کند، بازیگری که به خاطر بازی در نقش یازدهمین دکتر در سریال علمی تخیلی فانتزی Dr. Who شناخته می شود. در این تریلر صدای اوست که روایت می کند و او را در حال ورود به یک غار تاریک، ایستاده در کنار برادرزاده اش رینیرا تارگرین و مبارزه در یک تورنمنت می بینیم. به عنوان یکی از مرموزترین و کاریزماتیک ترین شخصیت های رمان  Fire and Blood، جای تعجب ندارد که در تیزر سریال خاندان اژدها تمرکز اصلی روی این شخصیت بوده است. به خاطر شخصیت دمدمی مزاج و تند و کارهای ناشایست زیادی که دیمون داشته به او لقل شاهزاده شرور داده شده و شاه ویسرس (برادرش) چاره ای جز این نمی بیند که در تصمیمی بحث برانگیز، دخترش رینیرا را به عنوان جانشین خود تعیین کنید زیرا از نشستن دیمون تارگرین بر آیرون ثرون بیم دارد.

شاهزاده دیمون که یک جنگجوی بزرگ است از اصلی ترین مبارزان در رقص اژدهایان است  که یک شمشیر ساخته شده از فولاد والیرینی به نام خواهر سیاه به کمر زده و بر اژدهایی به نام کاراکسس سوار می شود که اژدهایی ترسناک به رنگ قرمز و با لقب اژدهای خونین است. بسیاری از اتفاقات جذاب سریال House Of The Dragon حول شخصیت شاهزاده شرور شکل می گیرند. او که مردی به شدت تندخو و ستیزه جوست با اکثر شخصیت های اصلی داستان رابطه خانوادگی دارد- او برادر شاه ویسریس، عموو شوهر آینده شاهدخت رینیرا، رقیب شاه اوت هایتاور، متحد کورلیس ولاریون ملقب به مار دریا و معشوق یک زن رازآلود به نام میساریا است.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۸- تمرکز بر خاندان های جدید

در حالی که سریال اورجینال بازی تاج و تخت بیشتر بر رقابت بین خاندان های لنیستر، استارک و برثیون متمرکز بود، سریال House of the Dragon خاندان های جدیدی را به تماشاگران معرفی می کند- خاندان هایتاور، خاندان استرانگ و خاندان ولاریون. در حالی که در تیزر منتشر شده چیز زیادی از شخصیت های این خاندان دیده نمی شود، چندین شخصیت در خاندان استرانگ از قبل معرفی شده اند. لیونل استرانگ که رییس بخش عدلیه دولت است و فرزندانش لاریس استرانگ و هاروین استرانگ که گفته می شود معشوق شاهزاده راینیرا و پدر فرزندانش اوست. خاندان استرانگ بیشتر به خاطر حکمرانی بر هرنهال شناخته می شود، مکانی که در سریال اصلی نیز به آن اشاره شده و آریا استراک، هات پای و گندری در فصل دوم مدتی در آنجا زندانی بودند. دو تن از شخصیت های اصلی خاندان هایتاور که حضورشان در سریال قطعی شده نیز اوتو هایتاور، دست راست پادشاه و دخترش و همسر شاه ویسریس، آلیسنت هایتاور هستند که در تریلر منتشر شده یک خنجر را حمل می کند.

خاندان هایتاور که مالکیت اولدتاون (مکانی که سمیول تارلی در آن برای استاد بزرگ شدن در سیتادل آموزش می دید) را در اختیار دارند به تایرل ها وفادار بوده و یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین خاندان های وستروس به شمار می آیند. یکی دیگر از خاندان های جدیدی که در سریال House of the Drago معرفی می شوند خاندان ولاریون هستند، خانواده ای که روابطی نزدیک با تارگرین ها دارد. شخصیت اصلی خاندان ولاریون همان کورلی ولاریون یا مار دریا است که در کنار همسرش وینیس تارگرین، برادرش ویموند و فرزندانش لینا و لینور در تریلر اول سریال House of the Drago دیده شد. همانند تارگرین ها، والاریون ها نیز ریشسه والیریینی دارند اما به جای آسمان ها، بر دریاها حکمرانی می کنند و ناوگانشان را در اختیار پادشاه قرار داده و بسیاری از آن ها کشتی ساز هستند.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۷- مار دریا

مهم ترین عضو خاندان ولاریون، کورلیس ولاریون نام دارد که به خاطر کشتی مشهورش، مار دریایی لقب گرفته و سفرهای دریایی بسیار مشهوری داشته است. نقش این دریانورد بدنام را استیو توسانت بازی می کند و به خاطر سفرهایش به مکان های عجیبی مانند جزایر سامر، یی تی، کارث و آشای شناخته می شود. او با این سفرها چنان ثروتی جمع کرده که به ثروتمندترین مرد در هفت قلمرو تبدیل شده و ثروتی بیشتر از خاندانی دیگر از جمله لنیسترها دارد. بر اساس اتفاقات کتاب Fire and Blood، کورلیس یک زندگی پر از فراز و فرود و دستاوردهای بزرگ داشته است. در کنار بزرگترین دریانورد تاریخ وستروس، او در مقام ارباب کشتی ها، یک مشاور سلطنتی مورد اعتماد برای شاه جاهریس و شاه ایگان دوم بوده و دست راست ملکه رینیرا تارگرین نیز بوده است.

به عنوان رهبر خاندان ولاریون، او به عنوان ارباب دریا نیز شناخته شده و پدر دو اژدها سوار به نام لینا و لینور ولاریون نیز هست. در سریال House of the Dragon، داستان طولانی و پیچیده خاندان تارگرین روایت می شود، خاندانی که بارها به او و نزدیکانش تحقیر شده اند. همسر او رینیس تارگرین است که با عنوان ملکه ای که هرگز نبود شناخته می شود زیرا به جای او، این پسرعمویش ویسریس بود که جانشین پادشاه شده و پسرش لینور نیز به خاطر ویسریس در مسیر رسیدن به پادشاهی نادیده گرفته شد و ویسریسن بعدها به جای دخترش لینا، آلیسنت را به همسری برگزید. همچنین کورلیس ولاریون تاریخی هیجان انگیز با دیمون تارگرین دارد. هر دوی آن ها حس می کنند که در طی تصمیمات شاه ویسریس مورد تحقیر قرار گرفته و به همین دلیل برای تسخیر یک سری جزیره موسوم به استپ استونز با هم متحد می شوند.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۶- درگیری شاهدخت و ملکه

جنگ داخلی که در قلب سریال House of the Dragon قرار دارد، به خاطر دشمنی بین یک شاهدخت و یک ملکه، بیش از پیش شدید می شود- ولیعهد و شاهدخت دراگون استون رینیرا تارگرین و مادر ناتنی اش آلیسنت هایتاور. رابطه بین این دو زن پس از آن به دشمنی می گراید که شاه ویسریس از تصمیم قبلی خود برای ولیعهد نامیدن رینیرا باز نمی گردد علیرغم اینکه آلیسنت برایش چندین پسر به دنیا می آورد. بدنبال مرگ شاه ویسریس، مسئله جانشینی او مطرح می شود. علیرغم جایگاه شاهدخت رینیرا و خواسته های شاه ویسریس، بسیاری ترجیح می دهند که پسر ارشد آلیسنت به نام ایگان را به پادشاهی بنشانند. بدین ترتیب دو گروه رقیب شکل گرفته که سیاه ها (حامیان رینیرا) و سبزها (حامیان آلیسنت و ایگان) هستند. بخش زیادی از جذابیت داستان دوره رقص اژدهایان مربوط به شخصیت هایی است که با هر یک از این دو گروه اتحاد تشکیل داده و گاه این اتحاد را می شکنند.

برای مثال، کریستون کول که عضو محافظان پادشاه است در ابتدا متحد و به عقیده بسیاری معشوق رینیرا تارگرین است اما مدتی بعد تغییر جبهه داده و ایگان را پادشاه می نامد. رقابت بین دو ملکه به دشمنی طولانی بین فرزندانشان نیز منجر می شود. سه پسر بزرگ رینیرا با سه پسر آلیسنت از پدر راینیرا می جنگند. علیرغم تابوی کشتن خواهر و برادر در هفت اقلیم، این درگیری به کشته شدن اعضای خانواده منجر می شود زیرا هر یک از این دو زن قدرتمند می خواهند خودشان بانوی اول قلمرو باشند.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۵- دوره های زمانی متعدد

جنگ داخلی تارگرین ها از سال ۱۲۹ تا ۱۳۱ ادامه یافت. اما در دنیای زمانی رمان Fire and Blood، مسئله جانشینی که منجر به این جنگ شده، سال ها قبل از شروع این جنگ آغاز شده و رمان مذکور به خوبی اتفاقات سه دهه ای منجر شده به این جنگ را با جزییات روایت می کند. همانند کتاب، سریال House of the Dragon نیز ظاهراً این درگیری طولانی را به تصویر خواهد کشید. ظاهراً برای هر یک از شخصیت های آلیسنت هایتاور، رینیرا تارگرین و لینور ولاریون دو بازیگر انتخاب شده است: امیلی کاری و الیویا کوک برای بازی در نقش شخصیت آلیسنت هایتاور،  مایلی آلکوک و اما دواکری در نقش شخصیت راینیرا تارگرین و تئو نیت و یان مک میلان برای بازی در نقش شخصیت لینور ولاریون.

هر شخصیت در دو مرحله حیاتی از زندگیشان به تصویر کشیده خواهند شد، در جوانی و در دوران بزرگسالی و این بدان معناست که دوره های زمانی متفاوتی در این سریال به شکل مفصل بررسی خواهند شد. بررسی دوره های زمانی مختلف در قالب یک سریال، فرصت زمانی مناسبی برای بررسی شخصیت ها و انگیزه هایشان ایجاد می کند. وسعت چند دهه ای داستان باعث تمایز سریال خاندان اژدها از بازی تاج و تخت نیز خواهد شد زیرا سریال اورجینال به روایت داستان در یک دوره زمانی با تعداد اندکی فلش بک می پرداخت.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۴- وارثان اژدها

تارگرین ها در میان خاندان های وستروس منحصربفرد هستند. به عنوان خاندانی که از دوران والیریای قدیم اژدها سوار بوده اند، تارگرین ها دارای رسوم و سنت هایی بوده اند که بسیار عجیب و نامتداول بوده و گاهی برای دیگر خاندان ها نفرت انگیز و غیرقابل قبول نیز به شمار می رفته اند. سریال House of the Dragon بیشتر به تفاوت خاندان تارگرین نسبت به دیگر خاندان های وستروس می پردازد، تفاوت هایی که در سریال بازی تاج و تخت به شکل اجمالی و مبهم مورد بررسی قرار گرفته بودند. همانطور که شخصیت های دنریس تارگرین و جان اسنو (ایگان تارگرین) در سریال House of the Dragon نشان دادند، آن هایی که خون اژدها در رگ هایشان دارند توانایی اژدها سواری را دارا هستند. با این وجود، تارگرین ها توانایی خواب های هشدار دهنده نسبت به حوادث شوم در آینده را نیز دارند. این رویاهای اژدهایی در سریال اورجینال مورد بررسی قرار نگرفت و دنریس این توانایی خود را بر خلاف کتاب های مارتین، نشان نداد.

با این وجود، این توانایی منحصربفرد می تواند در سریال House of the Dragon مورد بحث قرار گیرد. در دوران روایت ماجرای رقص اژدهایان، مفهوم دانه های اژدها نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. در جریان این نبرد، گروه طرفداران رینیرا به اژدها سواران بیشتری برای کنترل اژدهایان نیاز دارند و به کسانی که بتوانند یک اژدها را رام کرده و سوارش شوند، قول ثروت و مقام شوالیه می دهند. بسیاری در تلاش برای به کنترل درآوردن اژدهایان زخمی و یا کشته شدند اما ۴ دراگون سوار جدید موفق به انجام ین ماموریت شدند که به نظریه داشتن خون اژدها یا دستکم دودمانی والیرینی دامن زدند، پیشینه ای که برای اژدها سوار بودن ضروری انگاشته می شد. تارگرین ها همچنین به خاطر داشتن پتانسیل دیوانگی یا بزرگی مشهور بودند و این موضوع نیز در سریال جدید در مورد این خاندان صدق خواهد کرد.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۳-دیدگاهی تازه نسبت به سریال اورجینال

سریال Game of Thrones پایانی قاطع داشت اما چندین سوال باز نیز برای طرفدارانی که می خواستند به رازهای عمیق تر سریال پاسخ داده شود، باقی ماند. سریال House of the Dragon این فرصت را فراهم می کند که بررسی عمیق تری نسبت به سریال اورجینال فراهم کند و این کار از طریق نشان دادن پیشینه های تاریخی بیشتر و پرداختن بیشتر به تم های معرفی شده در سریال اورجینال انجام خواهد شد. علیرغم این که داستان سریال خاندان اژدها، چندین قرن پیش از سریال بازی تاج و تخت اتفاق می افتد اما چندین اتفاق مشابه سریال اورجینال نیز وجود دارد. در هر دو سریال، درگیری اصلی بر سر رسیدن به آیرون ثرون است و دو ملکه ای که برای رسیدن به قدرت با هم درگیر می شوند. بررسی سرگذشت آلیسنت و رینیرا، دیدگاه بهتری به مخاطبان نسبت به تصمیمات سانسا، سرسی و دنریس در سریال Game of Thrones خواهد بخشید.

همچنین این فرصت را خواهیم داشت تا بیشتر با ریشه ویژگی های خاص خاندان سریال بازی تاج و تخت آشنا شویم. علاوه بر تارگرین ها، فرصتی برای شناخت شخصیت های قدیمی خاندان لنیستر خواهیم داشت زیرا دوقلوهای جیسون لنیستر به عنوان لرد کسترلی راک و برادرش تایلند لنیستر که یک سیاستمدار بسیار بدبین است، نیز در سریال خاندان اژدها حضور دارند. خنجر ساخته شده از فولاد والیرینی که در تیزر سریال دیده می شود نیز ظاهراً همان خنجری است که در سریال اورجینال برای کشتن برن استارک به کار رفت، همان خنجری که آریا استارک با آن پادشاه شب را کشت.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۲- نشانه هایی از یک دنیای مشترک

علاوه بر House of the Dragon، برخی دیگر از پیش درآمدها و اسپین آف های سریال Game of Thrones در حال توسعه هستند، مانند ales of Dunk and Egg که اقتباسی از رمان مشهور و کوتاه مارتین به نام A Knight of the Seven Kingdoms است و سریال ۱۰,۰۰۰ Ships که به بررسی ماجراجویی های یک جنگجوی مشهور به نام ملکه نایمریا می پردازد که آریا استارک نام گرگینه خود را از او الهام گرفته بود. House of the Dragon جای مناسبی برای پیدا کردن اشارات و سرنخ هایی از دیگر سریال های اسپین آفی این مجموعه است. سریال اسپین آفی که بیشتری اشاره و ارتباط با House of the Dragon را دارد، سریالی به نام ۹ Voyages است که به ماجراجویی های کورلیس ولاریون می پردازد.

در صورتی که شخصیت مار دریا در سریال House of the Dragon مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و شخصیت محبوبی شود بدون شک شاهد ساخت سریالی در مورد او خواهیم بود. سریال اسپین آفی دیگری که می تواند ارتباط نزدیکی با خاندان اژدها داشته باشد سریال Flea Bottom خواهد بود در مورد ساکنان فقیرترین زاغه نشین کینگز لندینگ که در سریال اورجینال نیز شاهد چندین سکانس مربوط به آن بودیم. دیمون تارگرین شخصیتی است که وقت زیادی را در این محله فقیرنشین گذرانده و یکی از شخصیت های منتسب به این محله به نام میساریا نیز در تیزر این سریال دیده شده است.

سریال House Of The Dragon یا همان خاندان اژدها در واقع پیش درآمدی بر سریال Game of Thrones است بزودی منتشر خواهد شد

۱- جنگی تمام عیار

در کتاب Fire and Blood  از جنگ رقص اژدهایان به «جنگی بی شباهت به هیچ جنگی دیگر» یاد می شود. این جنگ که با عنوان مرگ اژدهایان نیز شناخته می شود به نابودی سرزمین ها، کاهش تعداد خاندان تارگرین و کشته شدن اکثر اژدهایان منجر شد. سریال House of Dragon تمامی ابزارها برای پیاده سازی دقیق سکانس های نبرد توصیف شده در کتاب مارتین را در اختیار دارد. رایان کوندال فاش کرده که سه شمشیر ساخته شده از فولاد والیرینی به طور ویژه برای این سریال سفارش داده شده اند. میگل ساپوشنیک نیز به خاطر کارگردانی برخی از اپیزودهای مهم و مربوط به جنگ سریال اورجینال مانند Hardhome و “The Long Night و البته Battle of the Bastards شناخته می شود که این آخری از نگاه بسیاری یکی از بهترین اپیزودها و یکی از بهترین نبردهای تاریخ تلویزیون بوده است.

در کتاب Fire and Blood از جنگ های دریایی، هوایی و زمینی بسیاری صحبت شده است که می توانند منبع ساخت جنگ های بسیاری باشند به ویژه نبردهای هوایی بین اژدهایان. جنگ موسوم به رقص اژدهایان یک اتفاق ویرانگر و ناخوشایند در هفت قلمرو بوده و House of Dragon بهترین مکان برای به تصویر کشیدن تنها جنگ داخلی تاریخ وستروس به نظر می رسد.

منبع:
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود