قوانین جزیره کیش که از آن ها بی خبرید

قوانین جزیره کیش که از آن ها بی خبرید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جزیره کیش که اغلب به عنوان مروارید خلیج فارس از آن یاد می شود، یکی از جزیره های زیبا و گردشگری در جنوب ایران است که کیش با مساحت ۹۰ کیلومتر مربع، به عنوان یک استراحتگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است. جزیره کیش در مقایسه با سایر نقاط ایران قوانین آرامتری دارد.

از بوق ممنوع تا جریمه خودروهای کثیف، همه اینها قوانین سختگیرانه ای در جزیره کیش است که در سفر به این جزیره باید رعایت کنید.

قوانین کیش برای مسافرانی که قصد سفر به جزیره را دارند مهم است. قبل از سفر باید بدانید که چه قوانین و مقرراتی در این جزیره برای مسافران وجود دارد.

دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا راحت تر و بهتر سفر کنید، جالب است بدانید که قوانین و مقررات در این جزیره بسیار سختگیرانه است. می توان گفت جزیره کیش یکی از قانونمند ترین شهرهای ایران است که تمام قوانین را رعایت می کند.

از بوق ممنوع تا جریمه خودروهای کثیف، همه اینها قوانین سختگیرانه ای در جزیره کیش است که در سفر به این جزیره باید رعایت کنید.
قوانین اجاره ماشین در کیش

قوانین اجاره ماشین در کیش

در زیربه چند مورد از شرایط اجاره خودرو اشاره می کنیم:

  • ابتدا باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید اگراز کشوری دیگر به کیش سفر می کنید باید گواهینامه بین المللی داشته باشید.
  • باید ماشین خود را با توجه به تعداد مسافر، تعداد روزهایی که می خواهید در کیش بمانید، و همچنین مکان هایی که می خواهید بروید انتخاب کنید.
  • باید یک شرکت اجاره ای خوب انتخاب کنید.
  • سن بالای ۱۸ سال
  • ۵۰۰ تا ۲ میلیون به عنوان هزینه های سپرده
  • ۱ میلیون به عنوان وثیقه برای تخلفات رانندگی
  • واریز یک روز قبل طبق نرخ روزانه جهت رزرو
  • این قوانین در مورد کلیه شرکت های اجاره خودرو در جزیره کیش که عضو آن هستند صدق می کند، انجمن اپراتورهای اجاره خودرو موظف به رعایت آن هستند.
  • در صورت عدم تخلف، وثیقه به طور کامل مسترد می شود و در صورت وجود جریمه، پس از کسر جریمه، مابقی مسترد خواهد شد. لازم به ذکر است که تمامی این موارد در قرارداد رسمی ذکر شده است. برای اطلاع از قیمت بلیط کیش می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

ماشین هایی که می توانید در کیش اجاره کنید

 انتخاب های زیادی دارید که به چهار قسمت تقسیم می شوند:

  1. خودروهای اقتصادی مانند هیوندای اکسنت، هیوندای النترا
  2. SUV هایی مانند کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، هامر
  3. خودروهای اسپرت مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو و غیره.
  4. خودروهای لوکس مانند رنج روور، ایووک
از بوق ممنوع تا جریمه خودروهای کثیف، همه اینها قوانین سختگیرانه ای در جزیره کیش است که در سفر به این جزیره باید رعایت کنید.
قوانین و شرایط رانندگی در کیش

 قوانین و شرایط رانندگی در کیش

اولین گزینه قوانین و مقررات رانندگی در کیش است. این قوانین بسیار سختگیرانه است و یکی از مهمترین قوانینی است که توسط بسیاری از شهروندان رعایت می شود، یکی از قوانین جذابی که می توان رعایت کرد ظاهر کثیف خودرو برای جریمه شدن است.

اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می خواهید از خدمات کرایه خودرو در کیش بهره مند شوید، باید بدانید که بوق زدن بدون استثنا در همه جای کیش ممنوع است. حال بیایید قوانین فوق را توضیح دهیم.

  • بوق زدن در کیش در تمامی نقاط آن ممنوع است.
  • با رعایت حق تقدم در تمامی خیابان ها و میادین، در کیش باید قبل از هر میدان توقف کامل داشته باشید.
  • مالیات در همه زمینه ها اگر مالیت پرداخت نکنید، جریمه می شوید.
  • بستن کمربند برای کل سرنشینان الزامی است.

رعایت حق تقدم

در جزیره کیش چراغ راهنمایی وجود ندارد و به جای آن از میدان استفاده شده است. باید بدانید که اولویت همیشه با کسی است که در میدان می چرخد.

توقف کامل راننده هنگام عبور عابر پیاده از خط

یکی از موارد مهمی که در کیش ممنوع است و عکس آن توسط دوربین گرفته می شود دنده عقب است که جریمه سنگینی به همراه دارد.

اگر در کیش خودرو کرایه می کنید باید آن را همراه داشته باشید تا در صورت توقف پلیس آن را نشان دهید. پرتاب زباله و ته سیگار از خودروها در کیش جریمه دارد.

معمولا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در داخل شهر و ۸۰ کیلومتر در خارج از آن مانند جاده های فرعی است. باید بدانید که اگر در کیش ماشین کرایه کرده باشید، سرعت دوربین ها متوجه سرعت شما می شود و مرکز را مطلع می کند.

قوانین کیش برای اماکن اقامتی و گردشگری

برای اقامت در کیش باید قوانین اقامتگاه ها در کیش را بدانید.

  • تحویل اتاق در کیش ساعت ۱۴:۰۰ و تخلیه اتاق ساعت ۱۲:۰۰ می باشد.
  • کرایه تاکسی در جزیره کیش ثابت و تاکسی های سفید به عنوان تاکسی می باشند.
  • ساعات کاری مراکز خرید در کیش از ۱۰ صبح الی ۱۴ و از ۱۷ الی ۲۲ می باشد.
  • چادر زدن در جزیره کیش ممنوع است و در برخی نقاط مجاز به چادر زدن هستید.
  • باید توجه داشته باشید که در هیچ جای جزیره آب آشامیدنی وجود ندارد و باید آب معدنی بنوشید.

قوانین مربوط به خرید و فروش کالاهای گمرکی در کیش

  • گردشگران می توانند هر کالایی به ارزش ۲ میلیون از جزیره خارج کنند.
  • در مورد کالاهای بالای ۲ میلیون باید حق گمرکی پرداخت کنید.
  • برای خروج کالا از گمرک باید بلیط هواپیما و مدارک شناسایی داشته باشید.
  • خروج هرگونه عتیقه از جزیره کیش ممنوع است.
  • اگر می خواهید خاویار بخرید باید پلمپ باشد و نمی توانید بیش از یک کیلوگرم از جزیره خارج کنید.

قوانین سرمایه گذاری در کیش

  • معافیت ۱۵ ساله مالیاتی برای واحدهای دریافت کننده مجوز فعالیت اقتصادی
  • عدم نیاز به ویزای ورود برای خارجی ها
  • مجوز مالکیت ۱۰۰٪ خارجی
  • تضمین حقوقی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی
  • آزادی سرمایه گذاری در زمینه های مختلف برای اشخاص دارای مجوز فعالیت اقتصادی
  • آزادی انتقال ارز به سایر مناطق آزاد یا سایر کشورها
  • خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر
  • خدمات کارآمد سریع و گسترده توسط بانک ها و شرکت های بیمه دولتی و خصوصی ارائه می شود
  • معاملات آسان با نرخ های تعیین شده توسط عرضه و تقاضا در بانک های مناطق و اعلام شده توسط بانک مرکزی
  • معافیت گمرکی مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی وارداتی برای واحدهای تولیدی جزیره کیش
  • ثبت آسان شرکت ها، مؤسسات صنعتی و فرهنگی و همچنین مالکیت
  • هزینه کم و عملیات صادرات مجدد
  • مقررات کمتر محدود کننده برای واردات قانونی کلیه کالاها بر اساس جدول حقوق گمرکی
  • امکان صادرات کالاهای تولیدی کیش به کشوذهای مختلف مطابق با طرح ارزش افزوده
  • فروش و اجاره زمین به اتباع خارجی
  • قوانین و مقررات ساده کار
از بوق ممنوع تا جریمه خودروهای کثیف، همه اینها قوانین سختگیرانه ای در جزیره کیش است که در سفر به این جزیره باید رعایت کنید.
قوانین حجاب در کیش

قوانین حجاب در کیش

چالش برانگیزترین قانون جزیره کیش بحث حجاب است. عده ای فکر می کنند چون این منطقه جزو مناطق آزاد است می توانند هر پوششی داشته باشند. رعایت نکردن حجاب در جزیره کیش موجب جریمه نقدی می شود که البته در برخی موارد ممکن است به مرجع قضایی ارسال شود. برای اطلاع از قیمت بلیط تهران کیش به سایت تریپ مراجعه کنید.

قوانین زندگی در کیش

زندگی در بهترین محله های کیش در نوار ساحلی آن شکل گرفته است. تمامی شهرک های مسکونی کیش در امتداد نوار ساحلی توسعه یافته اند. گزینه های مختلفی برای خرید خانه در کیش وجود دارد. هم آپارتمان های شهری زیبا و هم ویلاهای لوکس در دسترس هستند.

آپارتمان های متنوعی در کیش با متراژ وسیع و امکانات کامل وجود دارد، همچنین تعداد زیادی خانه مبله در جزیره وجود دارد.

اجاره خانه در کیش بسته به صورت رهن روزانه، ماهانه یا سالانه امکان پذیر است. ساکنان کیش در اطراف خط ساحلی زندگی می کنند و بزرگراه پارسیان نیز ساحل را از مرکز جدا می کند.

آشنایی با جزیره کیش 

کیش جزیره ای به وسعت ۳۵ مایل مربع در حدود ۱۲ مایلی سواحل خلیج فارس است. ساکنین جزیره کیش ۲۰ هزار نفر تخمین زده می شود، کیش زمانی تفرجگاه خصوصی شاه سابق و مهمانان نخبه‌ اش بود.

قشم یک منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی تا ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارند همچنین امنیت کیش بسیار بالا است، تابستان‌ ها کیش می‌ تواند به‌ طور غیرقابل تحملی گرم و مرطوب باشد، بنابراین بهترین ماه‌ها برای بازدید، بین آبان و اسفند است.

جزیره کیش در منطقه استراتژیک خلیج فارس در میان ده ها جزیره بزرگ و کوچک موقعیت منحصر به فردی دارد. این جزیره به قدری زیبا و جذاب است که از قدیم الایام به مروارید خلیج فارس معروف است.

سواحل آرام آن پوشیده از ماسه های مرجانی است که در زیر نور خورشید می درخشند و منظره ای منحصر به فرد و جذاب را ایجاد می کنند.

آب‌ های شفاف ساحلی این امکان را به شما می ‌دهد تا به عمق دریا نگاه کنید و حرکت زیبای ماهی ها را تماشا کنید. گیاهان متنوع و درختان بومی و همچنین آب و هوای مطبوع در سال از ویژگی های بارز این جزیره است.

جزیره کیش قدمتی طولانی در حدود ۳ هزار سال دارد. جزیره کیش در بین ۱۰ جزیره زیبای جهان قرار دارد و سومین مقصد تعطیلات در خاورمیانه است، نرخ بیکاری پایین است و امکانات رفاهی اجتماعی برای زندگی، کار و تحصیل وجود دارد.

جاهای دیدنی کیش

کیش همانند قشم یک منطقه گردشگری بسیار زیبا است. چیزی که این منطقه را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده و همچنین یک مقصد گردشگری بسیار محبوب می باشد، جاذبه های متعدد و امکانات تفریحی آن است. بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین جاذبه هایی جزیره کیش بیندازیم:

از بوق ممنوع تا جریمه خودروهای کثیف، همه اینها قوانین سختگیرانه ای در جزیره کیش است که در سفر به این جزیره باید رعایت کنید.
پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش انواع حیوانات از جمله شیرهای دریایی را در خود جای داده است، پارک دلفین کیش یک پارک تفریحی عظیم به وسعت ۱۰۰ هکتار است که در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است.

این پارک میزبان بیش از ۲۰ نوع پستاندار دریایی از جمله دلفین ها، شیرهای دریایی، گربه ماهی، شیر دریایی و پنگوئن است. بازدید کنندگان می توانند از قسمت های مختلف پارک از جمله دلفیناریوم، پارک پرندگان و استخرهای مختلف که میزبان پستانداران دریایی مختلف هستند، استفاده کنند.

پارک اقیانوس

این پارک موضوعی شامل بیش از ۱۳ وسیله آبی، چهار استخر و یک آبگرم به اضافه دو رستوران، چهار ایستگاه نوشیدنی و کافی شاپ است.

ساحل بانوان

خانم ها می توانند در ساحل خصوصی بانوان جزیره کیش شنا و آفتاب بگیرند.این منطقه حفاظت شده ویژه بانوان یکی از تمیزترین مناطق ایران را برای شنای بانوان در ساحل فراهم می کند.

کشتی گردشگری در کیش

تفریح کشی سواری در خلیج فارس بسیار جذاب است گردشگران می توانند از ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد از کشتی سواری که شامل شام، موسیقی زنده و استند آپ کمدی است لذت ببرند.

خانه مردم شناسی بومیان

این خانه با قدمتی حدودا ۲۰۰ ساله دارای معماری کاملا بومی است که در یکی از قدیمی ترین محله های کیش ساخته شده است. علاوه بر این، این خانه در سال ۱۳۹۴ به یک خانه مردم شناسی تبدیل شده است، در این خانه تاریخی می توانید با حرفه و سبک زندگی مردم بومی وهمچنین با وسایل قدیمی ماهیگیری، پخت و پز آشنا خواهید شد.

درخت سبز کیش

در قسمت شمالی جزیره و در منطقه‌ ای به نام دره پرتغالی‌ ها، در اطراف کیش یکی از قدیمی‌ ترین درختان جزیره وجود دارد که به درخت سبز معروف است. این درخت یک انجیر مقدس است و حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد.

از بوق ممنوع تا جریمه خودروهای کثیف، همه اینها قوانین سختگیرانه ای در جزیره کیش است که در سفر به این جزیره باید رعایت کنید.
کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کشتی باری ۷۵ ساله است که از سال ۱۹۶۶ در غرب جزیره کیش به گل نشسته است. این کشتی به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است .

در ساحل کشتی یونانی طیف وسیعی از امکانات از جمله رستوران های ایرانی و لبنانی، کافی شاپ ها و اجاره دوچرخه وجود دارد.

آب انبار دوقلودر کیش

این آب انبار دارای معماری جالبی با دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن است که باعث عبور هوا و خنک شدن آب درانبار می شود. در گذشته مردم برای تهویه طبیعی و نزدیک نگه داشتن آب به نقطه انجماد، از بادگیر در مخازن آب استفاده می کردند.

خانه آیانی در کیش

این خانه در شهر حریره واقع شده است. این خانه نمایانگر خانه های قدیمی ایرانی در نزدیکی خلیج فارس است. قدمت این بنا به دوره ایلخانی برمی گردد. در ساخت و نمای خانه، کاشی های ستاره ای شکل وجود دارد که نماد ثروت و زندگی مجلل هستند.

روستای باقو

این روستا یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین روستاهای جزیره کیش است. روستای باقو نماد طبیعی و دست نخورده سبک زندگی اولین ساکنان جزیره کیش است. برای خرید بلیط کیش تهران از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط استانبول به تهران مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ بلیط کیش تهران بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • آزاده آذر ۲۳, ۱۴۰۰

    تف ب این روزگار گرونی ک حتا کیشم واسمون آرزو شده و فقط واسه پولداراس

  • امیدم آذر ۲۳, ۱۴۰۰

    باشه نمی‌ریم کیش ، میریم یجا دیگه .

  • الناز آذر ۱۳, ۱۴۰۱

    چرت نگید کیش منطقه ی ازاد تجاری است نه منطقه ی ازاد حجاب، بهر حال کیش جزو خاک جمهوری اسلامی هستش