خدمات فیزیوتراپی در منزل دپارتمان احمدی گل

خدمات فیزیوتراپی در منزل دپارتمان احمدی گل

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل  یک روش بسیارمناسب برای درمان بیماری هایی مانند اختلالات عصبی، ماهیچه ای و البته اسکلتی می باشد و با استفاده از تجهیزات مکانیکی مجهز قابل اجرا است.

به طور کلی فیزیوتراپی یک روش درمانی برای توان‌بخشی افراد بعد از آسیب می باشد. هدف از فیزیوتراپی، بازپروری، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت فرد است.

همچنین فیزیوتراپی در منزل توسط دپارتمان تخصصی احمدی گل برای  کسانی که به خاطر شرایط بیماری نمی توانند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با آرامش و خیال راحت انجام دهند. همچنین خدمات فیزیوتراپی در منزل  به بیمارانی که به خاطر نوع بیماری یا شدت آسیب، در راه رفتن با مشکل روبرو هستند و نیز در سالمندانی که مراجعه به کلینیک برای آن‌ها دشوار است، کمک می‌کند تا بتوانند هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورند.

برخی از دستگاهای  فیزیوتراپی در منزل  شامل لیزر پرتوان، اولتراسوند، دستگاه جریان‌های تنس، فارادیک ، اف ای اس و … قابل حمل هستند و می‌توانند توسط فیزیوتراپیست جهت درمان به خانه شما آورده شوند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل چه مواردی است ؟

فیزیوتراپی گردن در منزل

با افزایش روز افزون استفاده از گوشی و لپ‌تاپ و استفاده نادرست از آن‌ها، گردن فشار زیادی را تحمل می‌کند. خم کردن بیش از حد گردن به سمت پایین باعث فشاری خارج از حد توان گردن می‌شود. فیزیوتراپیست‌ها در خدمت فیزیوتراپی گردن در منزل با استفاده از تمرینات و اصلاح حرکات مختلف، می‌کوشند تا چنین آسیب‌هایی را برای گردن کمتر کرده و سلامتی افراد را بازگردانند.

فیزیوتراپی کمر در منزل

به دلایل مختلف کمروستون فقرات ما در معرض دردها و آسیب‌های زیادی قرار دارد مانند درد‌های حاد یا مزمن، سوزن سوزن‌شدن‌، وجود نقاط دردناک حاد فیزیوتراپیست‌ها در این زمینه نیز می‌توانند به شما کمک کنند. فیزیوتراپی کمر در منزل شامل روش‌های

مختلفی برای  بهبود و درمان است که بسته به شرایط فرد و آسیب‌های او انجام می‌شود برخی از این روش‌های عبارت‌اند از ورزش‌درمانی، درمان‌های دستی، تحریک الکتریکی اعصاب، طب سوزنی که هریک از این روشها توسط فیزیوتراپیست انجام می شود.
فیزیوتراپی شانه در منزل

شانه از جمله مفاصل پرحرکت در بدن ماست و به‌همین‌دلیل هم می‌تواند در معرض آسیب‌های زیادی قرار گیرد. بسیاری از این آسیب‌ها اگر به‌موقع شناخته شوند با ورزش‌های اصلاحی و سایر روش‌های فیزیوتراپی قابل بهبود و درمان هستند.

فواید فیزیوتراپی در منزل

انجام فیزیوتراپی در منزل فواید زیادی دارد. برخی از فواید فیزیوتراپی در خانه عبارتند از :

دریافت درمان برای بیمار آسانتر هستش به خصوص بیماران با کهولت سن.-

-همراهی یک نفر برای بیمار اسانتر هستش و شما میتوانید هر ساعت از شبانه روز درخواست متخصص فیزیوتراپی را انجام دهید.

-خستگی رفت و امد به مراکز جهت فیزیوتراپی کاهش پیدا میکنه و شما نیازی نیست روند سختی را طی کنید.

-با فیزیوتراپی در منزل بیمار همچنین با تمریناتی که باید خود به تنهایی انجام دهد بیشتر آشنا می‌شود، آنها برای انجام این تمرینات در بین جلسات درمانی آمادگی بیشتری خواهند داشت و این به بهبود نتایج کمک می کند.

فیزیوتراپی درمنزل برای کدام بیماران مفید است؟

از جمله بیمارانی که فیزیوتراپی درمنزل برایشان بسیار سودمند است میتوان به موارد زیر اشاره کرد

-بیمار با شکستگی یا ترک استخوان

-افراد با آسیب‌های ستون فقرات

-افرادی که به توانبخشی پس از جراحی نیاز دارند

-ورزشکارانی که دچار آسیب شده‌اند مانند کشیدگی و پارگی رباط صلیبی

-بیماران با مشکلات ارتوپدیک مانند مشکلات مفصلی، پیچ خوردگی مچ پا ،تعویض مفصل زانو و ران

-کودکان با آسیب‌های مغزی مانند فلج مغزی

چگونه باید برای درمان فیزیوتراپی درمنزل آماده شویم؟

یک محل بزرگ، جادار و مناسبی را در خانه انتخاب کنید که تهویه‌ی خوب و نور کافی داشته باشد و از هر گونه به هم ریختگی عاری باشد تا فیزیوتراپیست بتواند تجهیزات ورزشی خود را برای جلسه درمانی‌تان با خود بیاورد

لباس آزاد و راحت بپوشید. لباسی نپوشید که مانع از انجام حرکاتتان شود زیرا فیزیوتراپیست می‌خواهد پایداری مفاصل و حرکاتتان را ارزیابی کند.

به فیزیوتراپیست تان بگویید که دقیقاً چه نواحی از بدنتان درد دارد و تا چه میزان می‌خواهید عملکردتان در طی جلسات فیزیوتراپی برگردد

آیا هزینه فیزیوتراپی در منزل مقرون به صرفه است؟

با توجه به هزینه‌هایی  خروج از منزل برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به دنبال دارد، دریافت این خدمات در منزل بی‌شک کاملا اقتصادی ومقرون به صرفه است. یکی از مواردی که باعث می‌شود هزینه فیزیوتراپی در منزل برای کاربران به صرفه باشد، انتخاب افراد متخصص و فیزیوتراپیست‌ها از نزدیک‌ترین آدرس‌ها نسبت به محل سکونت آنها می‌باشد

بنابراین شما می توانید  با هزینه معقول و مقرون به صرفه، خدمات فیزیوتراپی که در محل شما ارائه می شود از این خدمت بهره مند شوید. هزینه فیزیوتراپی در منزل به تعداد ناحیه،دستگاه هایی که نیاز است و زمان جلسه بستگی دارد.

کسانی هم هستند که قادر به رفتن به مراکز فیزیوتراپی را ندارند و به دلایلی مثل کهولت سن ،سکته های مغزی و جراحی های ستون فقرات ،زانو و دیگر جراحی ها قادر به حرکت نیستند و برای این افراد فیزیوتراپی در منزل توصیه می شود.

فیزیوتراپی در منزل برای این افراد توصیه می شود :

خدمات فیزیوتراپی در منزل برای تمامی افراد قابل استفاده بوده و مزایای خاص خود را دارد اما برای این افراد بیشتر از دیگران توصیه می شود

-افراد کهنسال که توانایی حرکتی محدودتری دارند و یا برای جابجایی نیاز به کمک و همراه دارند.

-افرادی که دچار آسیب دیدگی شدید شده اند.

-افرادی که پزشک متخصص به آنها اجازه جابجایی نمی دهد.

-خانم های باردار

نکاتی در مورد فیزیوتراپی در منزل .

بعضی از حرکات کششی در منزل قابل انجام هست که شما میتوانید آن ها را جهت بهبودی نقاطی از بدن خود انجام بدهید و شما نیاز به یک سری وسایل اولیه از جمله کش و توپ پلاستیکی دارید که بتوانید این حرکات را به درستی تحت نطارت متخصص فیزیوتراپی انجام بدهید.

البت این حرکات به تنهایی جای دستگاه را نمیگیرد و شما در کنار دستگاه ها ی فیزیوتراپی این حرکات را جهت بهبودی سریعتر و تاثیر بیشتر دستگاه باید انجام بدهید.

بدون نظر

ورود