نماینده مجلس: هر کس دنبال ساز زدن است از ایران برود!

نماینده مجلس: هر کس دنبال ساز زدن است از ایران برود!

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در واکنش به اخبار منتشر شده درباره ممنوعیت ورود آلات موسیقی گفت: «ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است.»

۹ آذر ۱۴۰۰ مهدی میراشرفی، رئیس گمرک ایران در گفت‌وگویی خبر ممنوعیت کالایی را اعلام کرد که تا پیش از آن کسی از این ممنوعیت خبر نداشت: آلات موسیقی جزو کالاهای گروه چهاری است که ورود آن به کشور ممنوع است.

این در حالی است که کمی بعد غلام‌علی آهنکوب‌نژاد، رئیس اتحادیه عینک‌ سازان و عینک‌ فروشان اهواز اعلام کرد که ورود عینک آفتابی هم به کشور ممنوع شده و این کالا جزء کالاهای لوکس حساب می‌ شود.

در همین رابطه، سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اردبیل، به ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی واکنش نشان داد.

موسوی در اینباره اظهار کرد: «در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌ کنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد.»

وی در ادامه افزود: «اگر عینک آفتابی نیاز مردم باشد، اشکالی ندارد البته با توجه به شرایطی که گفتم و اینکه ارز بر نباشد ورود آن به کشور هیچ اشکالی ندارد.»

نماینده مردم اردبیل در مجلس در رابطه با ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی گفت: «ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آنقدر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.»

موسوی گفت: «بنده صلاح نمی‌ دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک افتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.»

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: «اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌ خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.»

این اظهارات موسوی بازتاب زیادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشته و یادآور سخنان زینب ابوطالبی، مجری جنجالی شبکه افق است که در مصاحبه ای گفته بود هر کس که به ایدئولوژی حاکم اعتقاد ندارد از ایران برود.

محمد دلاوری، مجری تلویزیون، هم واکنش تندی به صحبت های موسوی داشت. او روز گذشته در برنامه «تهران ۲۰» که از شبکه پنج سیما پخش می شود، روی آنتن زنده ی تلویزیون خطاب به موسوی گفت: «شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد.»

با ادامه ی انتقادها از سخنان موسوی وی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

او در مصاحبه ی دیگری درباره ی اظهارات خود گفت: «در گفتگوی اخیری که از من منتشر شده درباره این موضوع سؤال شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه مواردی تخصیص یابد.

خبرنگار از من مصرانه درباره استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات وسایل موسیقی سوال می کرد که من هم پاسخ دادم: آیا تامین کالاهای اساسی مردم و نان شب مردم مهمتر است یا مواردی که شما سوال می کنید؟

من نسبت به هنرمندان عزیز کشور احترام خاصی قائلم و ملت بزرگ ایران و هر کسی که در این زمینه مصاحبه من را به صورت تحریف‌شده مطالعه کرده‌ است بداند که بین تامین نان شب و واردات آلات موسیقی حتی اگر از خود هنرمندان هم سؤال شود، حتما در این زمینه حق را به بنده خواهند داد.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود