راهنمای خرید فرش ماشینی در ایران

راهنمای خرید فرش ماشینی در ایران

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فرش های دستباف از طریق فرآیندی بسیار دقیق تر ایجاد می شوند که به جزئیات توجه زیادی دارد تا از خطا یا نقص جلوگیری شود. فرش ماشینی بصورت صنعتی و از الیاف مصنوعی بصورت انبوه تولید می‌شود.

فرش ماشینی بصورت صنعتی و از الیاف مصنوعی بصورت انبوه تولید می‌شود.

فرش ماشینی چگونه انتخاب می‌شود؟

فرش ماشینی در فروشگاه زیلوکس با ماشین های برنامه ریزی شده کامپیوتری و خودکار الکترونیکی تولید می شوند. این ماشین‌ها توانایی ایجاد تعداد زیادی فرش با طول و طرح یا طرح یکسان را دارند.

با تولید سریع این قالی‌ها، امکان توزیع و فروش آن‌ها در بازار وسیع‌تری برای ایجاد گردش مالی سریع وجود دارد. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که فرش‌های ماشینی با قیمت بسیار پایین‌تری به دلیل نیروی کار محدودی که برای تولید آنها انجام می‌شود، فروخته شوند.

در حالی که این ممکن است برای افرادی که صنایع دستی را ترجیح می دهند، غیرفعال باشد، اما می تواند مزایای مختلفی را برای مصرف کنندگانی که این کار را نمی کنند، فراهم کند. فرش ماشینی می توانند گزینه ای عالی باشند اگر بودجه کمتری دارید اما همچنان به فرش مساحتی نیاز دارید.

آنها همچنین گزینه ای عالی برای مکان هایی هستند که ممکن است ساییدگی بیشتری داشته باشند مانند ایوان جلو، پاسیو در فضای باز، آشپزخانه یا گاراژ. در مناطق پر تردد، ممکن است ترجیح داده نشود که فرش دستباف یا دستباف در معرض فرسودگی و ساییدگی بیشتری قرار گیرد. فرش‌های ماشینی نیز می‌توانند برای کسانی که حیوانات خانگی دارند یا کودکانی که بیشتر در معرض ریختن و ریخت و پاش هستند عالی باشد.

در حالی که فرش های دستباف ممکن است قوانین سخت گیرانه تری برای تمیز نگه داشتن آنها داشته باشند، فرش های ماشینی معمولاً برای قرار دادن در ماشین لباسشویی مناسب هستند.

فرش ماشینی قابل بازیافت است؟

بازیافت فرش ماشینی یکی از موضوعات مهمی است که کشورهای توسعه‌یافته به آن اهمیت می‌دهند. آمار نشان مدهد که در سال ۲۰۱۸، حجم فرش‌های فرسوده و غیرقابل استفاده به میزان زیادی در حد  ۴۰۰۰۰۰ تن در انگلستان افزایش پیدا کرده است. این اتفاق همه‌ساله در سایر کشورها نیز رخ می‌دهد. در این میان، بازیافت فرش می‌تواند روشی منحصربه‌فرد و موثر برای کاهش حجم زباله‌ها و ضایعات فرش باشد.

همه‌ساله انبوهی از فرش‌های فرسوده در قالب زباله و ضایعات، دفن می‌شوند و یا اینکه با سوزاندن آن‌ها، دود زیادی ایجاد می‌شود. به همین دلیل این مسئله می‌تواند به‌شدت روی محیط زیست تاثیر منفی بگذارد. راهکار تکنولوژی‌های نو برای رهایی از این مسئله، بازیافت فرش ماشینی است. در ادامه مزایا و مشکلات بازیافت فرش های ماشینی را بررسی می‌کنیم.

صفر تا صد بازیافت فرش ماشینی

تولید بااستفاده از مواد مصنوعی مختلفی مانند پلی‌استر، نایلون و پلی‌پروپیلن تهیه می‌شود. بازیافت پلی‌پروپیلن از فرش‌ ماشینی و با متریال مصنوعی، راهکاری موثر برای جلوگیری از دفن و یا سوزاندن این فرش‌ها است. از سوی دیگر با انجام بازیافت پلی پروپیلین می‌توان، محصولاتی مرغوب و باکیفیت در انواع فرش کناره و مدرن تولید کرد و این ماده را دوباره به چرخه استفاده بازگرداند.

برای استخراج این ماده، ابتدا فرش فرسوده کامل شسته و تمیز می‌شود و بعدازآن با استفاده از یک حلال مایع یونی، پلی پروپیلن از الیاف فرش حل و خارج می‌شود. متریال استخراج شده با دو نوع مرغوبیت مختلف به دست می‌آید. پلی‌پروپیلن مرغوب که در اصطلاح “استاندارد بکر” نامیده می‌شود، برای تولید محصولات باکیفیت پلاستیکی به کار می‌رود و نوع با مرغوبیت کمتر برای تولید محصولات باکیفیت کمتر استفاده می‌شود.

نکات نگهداری فرش ماشینی

کاری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که با استفاده از جاروبرقی مناسب و تکنیک های لکه بری، خدمات نظافتی منظم را انجام دهید.

با مطالعه این مطلب در مورد۴ روشی که چگونه می توانید فرش ها را تمیز نگه دارید و آنها را برای مدت طولانی نگهداری کنید آشنا میشوید.

فرش ماشینی بصورت صنعتی و از الیاف مصنوعی بصورت انبوه تولید می‌شود.

۱_ فرش ها را مرتب جاروبرقی بکشید

فرش ها تمام خاک و گرد و غبار خانه شما را جمع می کنند و به صورت فیلتر عمل می کنند.

مهم است که هر از گاهی فرش های خود را تمیز کنید تا در زمان معین فرسوده نشوند.

بنابراین، می توانید آنها را به درستی تمیز کنید و از استفاده از آنها در خانه خود کاملاً بدون لکه لذت ببرید.

۲_ فرش ها را هر روز تمیز کنید

پیشنهاد می شود هر سه ماه یکبار فرش ها را با دستگاه شامپو فرش خانگی شستشو دهید.

اگر بچه‌ و حیوانات خانگی در خانه دارید، بهتر است مرتباً آنها را بشویید، زیرا آنها غذاها و نوشیدنی‌ها را روی آنها می‌ریزند و باعث ایجاد لکه می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید درخشندگی فرش‌های خود را حفظ کرده و تا سال‌های آینده از آن‌ها محافظت کنید.

۳_  محصولات تمیزکننده فرش خود را تهیه کنید

برای از بین بردن لکه ها و تمیز کردن صحیح فرش ها به یک محلول تمیز کننده خوب نیاز دارید.

سعی کنید شامپویی بخرید که خاصیت محافظ فرش داشته باشد تا از لکه های بیشتر فرش جلوگیری کند. محلول تمیز کننده ای را انتخاب کنید که برای فرش های پشمی ایمن باشد.

۴_ لکه های فرش را از قبل درمان کنید

باید سعی کنید انواع لکه ها مانند ریختن چای، قهوه و مواد غذایی را از روی فرش پاک کنید.

برای درمان لکه هایی که به سختی پاک نمی شوند از فرش شوی استفاده کنید و در اسرع وقت آنها را تمیز کنید.

حتی ممکن است با خیس کردن یک پارچه و قرار دادن آن روی لکه، لکه های فرش خود را اتو کنید.

گرما شروع به شکستن آن لکه ها می کند و در نتیجه تمیز کردن و نگهداری صحیح فرش را آسان می کند.لازم به ذکر است برای شستن لکه های فرش ماشینی می توان لکه های آن را با آب سرد از بین برد. برای انجام این کار، محل ایجاد لکه را با اسفنج و آب سرد خیس کرده و سپس یک دستمال تمیز آغشته به آب و شامپو فرش را روی لکه بزنید. لازم است به این نکته دقت داشته باشید که حتما در ابتدا شامپو فرش را روی قسمت کوچکی از فرش خود امتحان نمایید.

این مطلب راهنمای خرید شما بود دانش و تجربه بیشتری در خرید فرش مدرن داشته باشید.

بدون نظر

ورود