مالک ناراضی، ماشین تسلا خود را با دینامیت منفجر کرد!

مالک ناراضی، ماشین تسلا خود را با دینامیت منفجر کرد!

جالا، روستایی آرام و پوشیده از یخ در ناحیه ی کیمنلاکسو فنلاند که تنها چند هزار نفر جمعیت دارد، شاهد اتفاقی عجیب بود؛ صاحب یک ماشین تسلا ۲۰۱۳ مدل S آن را منفجر کرد.

تسلا، غول خودروسازی جهان با نوآوری ها و فناوری های جدیدش سردمدار بخش خودرو برقی است. با این وجود این ها برای بازداشتن مشتری ناراضی از منفجر کردن ماشینش توسط ۳۰ کیلو دینامیت کافی نبود.

این ماجرا در ویدیویی در یوتیوب به تصویر کشیده شد. در ابتدای ویدیو، مناطق روستایی فنلاند را می بینیم که در برف پوشیده شده اند؛ چند خانه و چند درخت. صدایی روی تصویر می گوید: «گاهی اوقات اوضاع به هم می ریزد. آن وقت یکدندگی فنلاندی اوضاع را به دست می گیرد.» با لحن این جملات، بیننده برای اتفاقی که قرار است رخ دهد آماده می شود.

توماس کاتاینن، صاحب خودرو می گوید: «وقتی این ماشین را خریدم، ۱۵۰۰ کیلومتر اول همه چیز خوب بود. بعد ارورها شروع شد. بنابراین سپردم تا یدک کش آن را برای سرویس ببرد. یک ماه کامل ماشینم در کارگاه فروشنده بود و در نهایت به من زنگ زدند و گفتند که کاری نمی توانند برای ماشینم بکند. تنها گزینه عوض کردن کل باتری است که دست کم ۲۰ هزار یورو برایم خرج بر می دارد.»

منفجر کردن ماشین تسلا

وی ادامه می دهد: «من به‌شان گفتم که دارم می آیم ماشین را بگیرم. حالا هم می خواهم آن را منفجر کنم چون که ظاهراً هیچ گارانتی ای ندارد.» ویدیو سکانس مونتاژی از مراحل آماده کردن خودرو برای انفجار را نشان می دهد. ناگهان یک هلیکوپتر آدمک ایلان ماسک، مدیر تسلا را در حالی که کلاه ایمنی به سر دارد، پایین می اندازد.

یکی از مدیران کانال یوتیوبی که مسئولیت ساخت ویدیو را بر عهده دارد، می گوید: «خب، ایلان ماسک دیروز با ما تماس گرفت و گفت که خیلی دوست دارد سوار این ماشین تسلا شود!»

آدمک به صندلی راننده بسته می شود. همگی در پناهگاه، پناه می گیرند. از آقای کاتاینن پرسیده می شود: «در این لحظه صحبتی داری؟» او هم جواب می دهد: «حس خوبی دارم. آماده ی انفجارم.» تا ۳ می شمرند و بعد ماشین منفجر می شود. این ویدیو که ظرف چند ساعت به شدت پربازدید شده، انفجار را از زوایای مختلف و نیز در حرکت آهسته نشان می دهد.

ماشین تسلا

اعضای گروه سازنده ی ویدیو و صاحب ماشین تکه پاره های آن را کپه می کنند. کاتاینن می گوید: «تا حالا این قدر با این ماشین تسلا به‌م خوش نگذشته بود. شاید هم اولین نفر در دنیا باشم که یک ماشین تسلا را منفجر می کند. پس شاید تاریخ سازی کرده باشم.»

بیشتر بخوانید:

ماجرای قرار دادن اشیا در لابلای فرمان ماشین تسلا و تصادف در حالت خودران

ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

مقایسه مختصر خودرو موستانگ الکتریکی Mach-E فورد و Model Y تسلا

ایلان ماسک به عنوان چهره سال مجله تایم انتخاب شد

منبع: NDTV
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود