بازخوانی آهنگ خاطره انگیز گروه آریان توسط علی پهلوان و ساناز کاشمری + ویدئو

بازخوانی آهنگ خاطره انگیز گروه آریان توسط علی پهلوان و ساناز کاشمری + ویدئو

علی پهلوان و ساناز کاشمری، خوانندگان گروه آریان یک سورپرایز ویژه برای هواداران خود داشتند.

علی پهلوان آهنگ‌ پرواز، یکی از محبوب ترین و خاطره انگیزترین قطعات گروه آریان را به همراه ساناز کاشمری بازخوانی کرده و ویدئوی آن را در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کرده است.

گروه موسیقی آریان در سال ۷۸ با ۱۵ عضو فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

در زمستان سال ۱۳۷۷ فرامرز ریحانی که ایده پرداز اصلی تشکیل گروه بود باعث آشنایی علی پهلوان و پیام صالحی شد، فرامرز ریحانی ایده تشکیل گروه را با علی پهلوان و پیام صالحی مطرح نمود ولی در همان دوران و در اوج جوانی درگذشت. علی پهلوان و پیام صالحی که در ارتش دوران خدمت سربازی در کرمانشاه را طی می‌کردند. در طی این دوره، این دو نفر بیشتر به علاقه‌مندی‌های یکدیگر آشنا شدند، هر دو شعر می‌گفتند، آواز می‌سراییدند، گیتار می‌نواختند و می‌خواندند.

این آشنایی در دوره‌ای رخ داد که موسیقی پاپ ایران برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی رشد می‌کرد. هر دو به این فکر افتادند که چه موقعیتی بهتر از این و تصمیم گرفتند تا فعالیت خود را در این زمینه با شیوه و سبکی متفاوت آغاز کنند. نخستین گام در این راه تشکیل گروه موسیقی پاپ با نام «گروه آریان» بود. آریان اولین گروه در این سبک و نوع بعد از انقلاب اسلامی بود و از این جهت اولین گروه موسیقی رسمی پس از انقلاب به‌شمار می‌رفت.

مدتی بعد از آغاز کار، علیرضا طباطبایی نوازندهٔ ساز درام به آن‌ها پیوست، اما پس از آن محمدرضا گلزار (گیتار) و امیرحسین مستعد (گیتار بیس) گروه را ترک کردند. امیرحسین مستعد در یکی از کنسرت‌های این گروه در خارج از کشور ماند و به ایران بازنگشت. همین امر باعث شد تا مدتی این گروه اجازهٔ برپایی کنسرت نداشته باشند.

گروه آریان در سال ۱۳۸۷ نخستین آهنگ مشترک خود با کریس دی برگ خوانندهٔ مشهور ایرلندی را در تهران اجرا کرد. این آهنگ «The words i love you» نام دارد.

این گروه تا اسفند ۱۳۹۳ فعالیت هنری داشت.

 

بیشتر بخوانید:

توضیحات علی پهلوان در مورد علت منحل شدن گروه آریان و آهنگ های جدیدش

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ممد آذر ۲۹, ۱۴۰۰

    گفتم گروه bts رو یک جایی دیدم قبلا( خانوم ها هم که …های گروه bts هستن)

  • اخرش نفهمیدم چرا موها رو بور میکنن آذر ۳۰, ۱۴۰۰

    اخرش نفهمیدم چرا این بور کردن مو و میکاپ کردن صورت اینقدر تو جامعه بالاس
    محلمون ۹۰ درصد مکاپ و بور میکنن. بیشتر از المان مو بور داریم. جدیدا هم با ۱۰ هزار دلار میرن ترکیه و چشماشونو رنگی میکنن. یکی از دخترای دانشگاه رفته بود ترکیه چشماشو بور کرده بود. میگفت با لیزر لایه خاکستری رو برمیدارن ولی تا یکی دو ماه باید عینک بزنه.
    اها یاد دوستم افتادم بورسیه اراسموس مودوس هنر گرفت رفت سوعد.بعد ۲ سال برگشت و تعریف میکرد همکلاسیای خارجیش بارها پرسیدن چرا موهاشونو بور میکنن یا استفاده از مکاپ چرا اینقدر بالاست بین دختراتون. یکی از همکلاسیای المانیش ایران قدیما اومده بوده و تعجب کرده بوده

    • حامد دی ۱, ۱۴۰۰

      یکی از دلایل مهمش آموزش ندیدنه، اعتماد به نفس پایین تو برقراری روابط با جنس مخالف بخاطر سال ها جدا کردن این دو جنس تو نمامی محیط های آموزشی و فرهنگی که باعث شده همه بخوان جذابیت ظاهریشون رو تا جای ممکن بالا ببرن و بیشتر دیده بشن