نگاهی به گران‌قیمت‌ترین خودروهای بازار

نگاهی به گران‌قیمت‌ترین خودروهای بازار

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیش از آن که قانون ممنوعیت واردات به تصویب برسد، خودروهای بسیاری در کلاس‌های مختلف وارد کشور شدند. درست است که خودروهای وارداتی همیشه در رده قیمتی بالاتری نسبت به داخلی‌ها و مونتاژی‌ها قرار دارند، اما تا قبل از اعمال تحریم‌ها و نابسمانی‌های اخیر بازار خودرو کشور، دست‌یافتنی‌تر بودند.

این روزها، قیمت لحظه‌ای خودروهای لوکس، سر به فلک کشیده و برخی از آن‌ها با ارقامی غیرمنطقی معامله می‌شوند. اخبار روز خودرو نشان می‌دهد که خرید و فروش خودروهای میلیاردی، نسبت به قبل، رونق کم‌تری دارد که شاید یکی از دلایل آن، طرح مالیات خودروهای لوکس باشد. بر اساس این طرح، اگر مجموع ارزش خودروهای اشخاص بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات می‌شوند و با افزایش ارزش خودروها، درصد مالیات نیز افزایش می‌یابد.

اکثر خودروهای وارداتی (حتی سدان‌ها و هاچ‌بک‌های اقتصادی)، در بازه قیمتی بالای یک میلیارد تومان قرار می‌گیرند؛ اگر از روی قیمت قضاوت کنیم، بسیاری از آن‌ها «لوکس» محسوب می‌شوند، اما ماهیت و کارایی دیگری دارند. در این میان، خودروهایی نیز وجود دارند که هم به واسطه برند معتبر خود و هم به دلیل واردات محدودتر، قیمتی فراتر از حد معمول پیدا کرده‌اند.

در ادامه این مطلب، قصد داریم تا تعدادی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای بازار ایران را نام ببریم و به معرفی مختصری از آن‌ها بپردازیم.

 

لکسوس LX

در واقع لکسوس LX نسخه لوکس تویوتا لندکروزر است و پلتفرم مشترکی دارند. با وجود محبوبیت این شاسی‌بلند لوکس در میان ایرانیان، تنها بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ وارد کشور شد و پس از آن، متاسفانه به قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای ۲۵۰۰ سی‌سی) برخورد کرد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری آن، ۳۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قلب تپنده عظیم، به طور میانگین ۱۶.۸ لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. لکسوسLXای که در بازار کشور موجود است، با وجود عمر ۱۰ ساله‌اش، امکانات رفاهی فراوان و کاربردی‌ای را مانند دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و … ارائه می‌دهد و در حدود ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد. 

ب‌ام‌و i8

ب‌ام‌وi8 انقلابی در محصولات این شرکت آلمانی محسوب می‌شود، که علاوه بر طراحی متفاوت و جلوتر از زمان، از پیشرانه‌ای هیبریدی نیرو می‌گیرد.  تعداد محدودی ب‌ام‌و i8 در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به طور شخصی وارد کشور شدند و با ظاهر متفاوت، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کردند.

پیشرانه ۳ سیلندر توربوشارژ (با موتور الکتریکی)، خروجی خوب ۳۵۷ اسب‌بخاری را ارائه می‌دهد؛ اما پیچیدگی فنی آن و ناسازگاری با بنزین کم‌کیفیت، نگهداری این خودرو را دشوار می‌کند. با نگاهی به بخش خرید و فروش خودرو در باما، می‌بینیم که این خودرو قیمتی در حدود ۹ میلیارد تومان دارد.

ولوو XC90

هنگامی که صحبت از ایمنی می‌شود، ولوو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. محصولات این خودروساز سوئدی، در بازار کشور نیز یافت می‌شود و محبوب‌ترین آن‌ها، شاسی‌بلند پرچم‌دار ولوو با نام XC90 استع. این شاسی‌بلند سوئدی از سال ۲۰۱۶ و در تیپ‌های اینسکریپشن، مومنتوم و Rدیزاین وارد کشور شد، که اینسکریپشن فول‌ترین نسخه با جزئیات کرومی و Rدیزاین نیز مزین به جلوپنجره مشکی هستند.

علاوه بر ظاهر زیبا، ایمنی بالا و تجهیزات فراوان، مشکلاتی را نیز به همراه دارد که مهم‌ترین آن، پیچیدگی فنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که به توربوشارژر و سوپرشارژر مجهز است. با این حال، همواره می‌توان ولوو XC90 را یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار دانست. با نگاهی به لیست قیمت لحظه‌ای خودرو، می‌بینیم که این روزها قیمت معدود نسخه‌های صفر کیلومتر آن به بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت در سراسر جهان است که به تعداد محدودی وارد کشور شد. هندلینگ و شتاب فوق‌العاده ۹۱۱ باعث شده تا به خودرو موردعلاقه بسیاری از جوانان تبدیل شود. پورشه ۹۱۱ در رنگ‌های بسیار زیبا و متنوع در بازار کشور حضور دارد که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود.

پورشه ماکان

ماکان، کراس‌اور جمع‌و‌جور شرکت پورشه است که به لطف پیشرانه ۲ لیتری‌اش، توانست در مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ وارد بازار ایران شود. پیشرانه توربوشارژ ماکان می‌تواند ۲۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

با وجود این که ماکان یک کراس‌اور جمع‌و‌جور شهری است، اما از سطح امکانات و تجهیزات بالایی برخوردار است. نسخه‌های فول آپشن‌ آن را «۹ کلید» می‌نامند؛ زیرا پایین اهرم دنده، ۹ کلید مختلف قرار گرفته‌ است که شامل دکمه تعلیق هوشمند، دکمه تنظیم ارتفاع، دکمه آفرود و … هستند.

مرسدس‌بنز کلاس  S

محصولات شرکت مرسدس‌بنز، سال‌هاست که در کشور حضور دارند و همیشه جزء خودروهای گران‌قیمت محسوب می‌شوند. کلاس S، سدان لوکس مرسدس‌بنز است که در نسل‌های مختلفی وارد بازار ایران شد. اما نسل ششم کلاس S هنگامی وارد شد که اندکی بعد، قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به تصویب رسید. به همین خاطر، کلاس S مدل ۲۰۱۴ بسیار کمیاب است و با قیمتی باورنکردنی معامله می‌شود.

در بخش فنی، مرسدس‌بنز کلاس S از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری نیرو می‌گیرد که ۴۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ دنده جی‌ترونیک‌پلاس، به چرخ‌ها می‌فرستد. از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات، کلاس S چیزی کم‌ ندارد؛ گرم‌کن فرمان، تعلیق هوشمند و الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه و … از جمله امکانات آن است.

بدون نظر

ورود