ایلان ماسک امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات خواهد پرداخت

ایلان ماسک امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات خواهد پرداخت

ایلان ماسک می گوید امسال صورت حساب مالیاتی اش ۱۱ میلیارد دلار خواهد بود و احتمالا حق با اوست: پرونده ی او در خصوص معاملات سهام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این عدد نجومی را تایید می کند.

ماسک این رقم را طی توئیتی کوتاه در روز یکشنبه اعلام کرد. وی هفته ی پیش در مشاجره ای توئیتری با سناتور الیزابت وارن گفته بود که او امسال بیشترین میزان مالیات در تاریخ را پرداخت خواهد کرد.

این تفاوتی بزرگ با سال های قبل خواهد داشت. به گزارش CNN، تفحصی که توسط ProPublica انجام شده به این نتیجه رسیده که ماسک و سایر میلیاردرهای معروف همچون جف بزوس و مایکل بلومبرگ در سال ۲۰۱۸ به طور قانونی هیچ پولی به عنوان مالیات بر درآمد نپرداخته اند.

ایلان ماسک

ماسک که ثروتمندترین فرد جهان است، حقوق نقدی یا پاداش دریافت نمی کند. در عوض از طریق اختیار معامله (قرارداد آپشن) حقوقش پرداخت می شود و این موضوع به او این حق را می دهد که سهم های تسلا را در مبلغی برابر با قیمت بازار در زمان صدور اختیار معامله خریداری کند که البته این قیمت به احتمال زیاد بسیار پایین تر از زمان به اجرا گذاشته شدن شان است.

از آن جایی که قراردادهای اختیار معامله ماسک در سال ۲۰۲۲ منقضی می شوند، او نهایتا در ماه نوامبر شروع به تبدیل آن ها به سهم گرفت. هنگامی که این قراردادها به اجرا گذاشته شوند، سهم های تازه خریداری شده مشمول مالیات بر درآمد می شوند و نرخ آن برای کسی با طبقه ی مالیاتی ماسک، ۴۰.۸ درصد است. و بدین گونه است که این رقم عظیم حاصل شده است.

مدتی قبل ایلان ماسک خانه و پایگاه تسلا را به تگزاس انتقال داد چرا که در این ایالت از افراد مالیات بر درآمد ایالتی اخذ نمی شود. کالیفرنیا بالاترین نرخ مالیات بر درآمد را در میان همه ایالت ها دارد: حدود ۱۲ درصد. اگرچه معلوم نیست چقدر از درآمد وی مشمول این مالیات شود، با این حال احتمالاً حتی با وجود آدرس جدید، وی نمی تواند از پرداخت آن به صورت صد در صد شانه خالی کند.

او در ماه ژوئن توئیت زده بود: «ضمناً من به پرداخت مالیات بر درآمد در کالیفرنیا متناسب با مدت زمانی که در آن ایالت سپری کرده ام، ادامه خواهم داد و این زمان، کم نبوده و نخواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

ایلان ماسک به عنوان چهره سال مجله تایم انتخاب شد

ثروت بیل گیتس می‌توانست از مجموع ثروت جف بزوس و ایلان ماسک بیشتر باشد اگر…

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود