صحبت‌های جنجالی حجت الاسلام ناصر نقویان در لایو اینستاگرامی و دفاعیه‌ی وی + ویدیو

صحبت‌های جنجالی حجت الاسلام ناصر نقویان در لایو اینستاگرامی و دفاعیه‌ی وی + ویدیو

اظهارنظر تازه حجت الاسلام ناصر نقویان در مورد شراب و دورهمی در شبکه های مجازی بسیار خبرساز شده است. دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور در برنامه لایو اینستاگرامی با ایرانیان ساکن سوئد ، پس از رسیدن به شعری از حافظ با مضمون «شب است و شاهد و شمع و شراب و شیرینی / غنیمت است چنین شب که دوستان بینی» تفسیری جنجالی از این موضوع ارائه می دهد. ناصر نقویان در این لایو اینستاگرامی می گوید که اگر عده ای از شب تا صبح در حال نماز و عبادت باشند و عده ای دیگر در دورهمی در حال نوشیدن شراب، خداوند به آن دورهمی توجه بیشتری دارد تا آن کسی که به تنهایی عبادت می کند زیرا دسته دوم دور هم هستند. نقویان در ادامه به آیه ای از قرآن اشاره کرده و می گوید خداوند جایی است که همه هستند، جایی که از دوستان و بستگان خود خبر دارید.

اظهارنظر تازه و جنجالی حجت الاسلام ناصر نقویان در مورد شراب و دورهمی در شبکه های مجازی بسیار خبرساز شده است.

در حالی که جنجالی در شبکه های اجتماعی بر سر صحبت های حجت الاسلام ناصر نقویان در مورد شراب و دورهمی راه افتاده بود، وی در پست اینستاگرامی دیگری به این ماجرا واکنش نشان داده و با ادعای تقطیع شدن صحبت هایش در آن لایو اینستاگرامی نوشت که نوشیدن شراب حرام است و با یک لایو اینستاگرامی تقطیع شده حلال نخواهد شد. او در ادامه دفاعیه اش از صحبت هایش در لایو اینستاگرامی افزود: «در انتهای سخنرانی‌ام کلی آیه و روایت خواندم ولی آقایان فقط یک تیکه را برش داده‌اند و منتشر کرده اند». حجت الاسلام نقویان گفته است که «صحبت‌هایم طبق روایات اهل بیت بود…. اگر نقویان قرار است با یک کلیپ رسوا شود ایرادی ندارد».

اظهارنظر تازه و جنجالی حجت الاسلام ناصر نقویان در مورد شراب و دورهمی در شبکه های مجازی بسیار خبرساز شده است.

سال گذشته نیز صحبت های حجت الاسلام محمد رضا زائری در مورد مشروبات الکلی خبرساز شده بود. وی در این باره گفته بود: «اگر ما آمدیم به اسم اسلام، دقت کنید، به اسم اسلام، صندوق عقب ماشین مردم را گشتیم، زیر صندلی ماشین مردم را گشتیم، خب نتیجه‌اش می شود امروز که مصرف مشروبات الکلی ، طبق آمار خود نیروی انتظامی، نه تنها از استاندارد بالاتر است، بلکه به جایی رسیده که قابل کنترل نیست».

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سیدعلی دی ۲۱, ۱۴۰۰

    ?آقای نقویان درباره شراب می گوید : بزن روشن شی??

    ✍️ابتدا باورش برایم بسیار سخت و دور از ذهن بود که یک روحانی چطور ممکن است چنین سخنانی را به زبان آورده باشد ، خصوصا با خود می اندیشیدم که آقای نقویان که بارها در حین سخنرانی از اشعار حافظ و مولانا استفاده می کند ، حداقل فرق شرابی که در اشعار حافظ و عرفا بعنوان استعاره بکار می رود با شراب انگور را می داند ، اگر چه آنهم خطاست .

    اما هنگامیکه فایل ویدئوی سخنان نقویان را با دقت مشاهده و استماع کردم ، با کمال ناباوری و تاسف دیدم که ایشان همین شراب انگور را مد نظر دارد و با استناد به سخن استاد قمشه ای ، مدعی است که همین شراب ظاهری از جنس نور است و کم خوردنش موجب نورانی شدن انسان و البته زیاد خوردنش موجب تاریکی است .

    ?بدیهی است که اگر استاد قمشه ای و یا هر شخص دیگری چنین حرف غلطی را زده باشد ، از یک طلبه آشنا به مبانی شرع مقدس ، انتظار می رود که آن را نقد و رد نماید ، نه نَقل و تایید .

    ✔️ قرآن کریم این شراب ظاهری را مصداق رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ می داند .

    چیزی که رجس و پلیدی و از عمل شیطان است ، چگونه می تواند مصداق نور و موجب نورانیت باشد ، چه کم خوردنش و چه زیاد خوردنش ، جز تاریکی و ضلالت نیست .

    ✔️ در سه روایتی که در کتاب اصول کافی ( ج ۶ ص ۴۰۹) از امام صادق علیه السلام وارد شده ، آن حضرت نوشیدن شراب و هر مسکری را ولو اینکه یک جرعه باشد حرام می داند .

    روایت ۸ : ….قَالَ علیه السلام کُلُّ مُسْکِرٍ حَرَامٌ وَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص کُلُّ مَا أَسْکَرَ کَثِیرُهُ فَقَلِیلُهُ حَرَامٌ …
    روایت ۹ : … فَقَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص کُلُّ مُسْکِرٍ حَرَامٌ قَالَ قُلْتُ أَصْلَحَکَ اللَّهُ کُلُّهُ حَرَامٌ فَقَالَ نَعَمْ الْجُرْعَهُ مِنْهُ حَرَامٌ.
    روایت ۱۰ : … قَالَ علیه السلام مَا أَسْکَرَ کَثِیرُهُ فَقَلِیلُهُ حَرَامٌ .

    ?آیا می دانستید که یزید علیه العنه نیز در اشعار خود ، شراب را به خورشید تشبیه کرده و او هم معتقد است که بزن روشن شی

    ?اشعار یزید در توصیف شراب به خورشید

    شُمَیْسَهُ کَرْمٍ بُرْجُها قَعْرُ دَنِّها
    وَ مَشْرِقُهَا الساقى وَ مَغْرِبُها فَمى‏

    فَانْ حُرِّمَتْ یَوْماً عَلى‏ دینِ احْمَدٍ
    فَخُذْها عَلى‏ دینِ الْمَسیحِ بْنِ مَرْیَمِ

    ?ترجمه ابیات فوق :

    خورشیدِ من از انگور ( شراب ) است که بُرج و محل طلوع آن تَهِ خُمره شراب است . از مشرق دستِ ساقی طلوع کرده و در مغربِ دهانِ من غروب می کند ،
    اگر این شراب در دین احمد حرام است ، تو آن را بر دین عیسی بگیر و بنوش .

    ? کتاب تتمه المنتهی ص ۴۳ و مجموعه آثار شهید مطهری ج ۱۷ ص ۶۶۶

    ✔️البته از امثال یزید چندان دور از انتظار نیست که چنین خزعبلاتی را به هم ببافد ،

    ?لیکن سخن آقای نقویان را بعنوان یک طلبه ، کجای دلمان بگذاریم که بعد از ۱۴۰۰ سال از تحریم شراب و بعد از گذشت قرونی بسیار که یزید علیه العنه به زباله دان تاریخ پیوسته ، ایشان هم سخنان او را تکرار کرده و می گوید بزن روشن شی ⁉️??

    ?اظهارات اخیر دو نفر به ظاهر روشنفکر یکی در لباس روحانیت و دیگر در لباس استاد دانشگاه یعنی آقای نقویان و دکتر زیبا کلام درباره شرابخواری آنهم بطور همزمان ، بسیار تأمل برانگیز و البته مایه تاسف است . دکتر زیبا کلام نیز بطور همزمان با ،قای نقویان در مصاحبه خود ، بدون شرمساری به خانم مجری می گوید : بنده در جوانی هم مشروب خوده ام و هم دوست دختر داشتم ولی دروغگو نیستم …?

    ?نتیجه :

    مهمل گویی و شطحیات امثال آقای نقویان و یا سید حسن آقامیری و … ناشی از گرایش آنان به? تصوف حوزوی ?است که از شاخص ترین نشانه های آن اشاعه اباحیگری ، عذاب جهنم را عذب خواندن ، شراب را از جنس نور دانستن ، خدا نیازی به نماز و روزه شما نداره خیالتون راحت بیائید من بهشت رفتنتان را امضاء می کنم و امثال این خزعبلات را به اسم عرفان و تسامح و تساهل دینی به مردم و خصوصا جوانان القاء کردن … همه این ها مغایر با آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است.

    ??از همه اینها قبیح تر ، توجیهات جناب نقویان و ادعای تقطیع سخنانش می باشد ، که به منزله عذر بدتر از گناه و توهین به شعور مخاطبان فهیم می باشد لذا خطاب به ایشان می گوئیم :

    حرف دین را اینچنین معنا مکن
    زر نداری ، مُشتِ خود را وا مکن

    دل شود روشن ز شمعِ اعتراف
    گر خطائی کرده ای حاشا مکن

    زر به دستِ طفل دادن ابلهیست
    دینِ خود را خرج این دنیا مکن

    پشت بر محرابِ دل کردن خطاست
    قامتت را جای دیگر تا مکن

    پیش بی رنگان که غرقِ حیرتند
    گر دو رنگی می کنی ، با ما مکن