همه چیز در مورد فلورونا ؛ ترکیب کرونا و آنفلوانزا چقدر خطرناک است؟

همه چیز در مورد فلورونا ؛ ترکیب کرونا و آنفلوانزا چقدر خطرناک است؟

اولین مورد ابتلا به «فلورونا»، ترکیب کرونا و آنفولانزا، در زنی باردار در اسرائیل دیده شده است. به گزارش Mirror، این زن جوان که بیماری در بیمارستان بیلینسون در شهر پتخ تیکوا است، واکسینه نشده بوده.

مطبوعات محلی گزارش دادند که نتایج آزمایش این زن هم برای آنفولانزا و هم کرونا مثبت بوده است. این زن علائم خفیفی از بیماری فلورونا که «تنفس را دشوار می کند» از خود نشان داده است.

با این حال وزارت بهداشت در حال مطالعه ی ترکیب این دو بیماری است تا پی ببرد که آیا ممکن است ترکیب شان به بیماری جدی تری منجر شود یا نه. کارشناسان می گویند چندین بیمار دیگر نیز این دو ویروس را گرفته اند اما بیماری شان هنوز تشخیص داده نشده است.

فلورونا

پروفسور آرنون ویژنیتسر، رئیس دپارتمان زنان این بیمارستان می گوید: «سال پیش ما شاهد موارد آنفولانزا در میان زنان باردار یا مادران تازه وضع حمل کرده نبودیم. حالا شاهد هم موارد ابتلا به کرونا و هم آنفولانزا هستیم. زنان باردار بیشتر و بیشتری دچار آنفولانزا می شوند. پذیرش زنانی که هنگام وضع حمل تب دارند قطعا چالشی بزرگ است. این به خصوص هنگامی که نمی دانی کرونا است یا آنفولانزا چالش بزرگ تری است. بیشتر مشکلات هم تنفسی است.»

ویژنیتسر اضافه می کند که این بیمار علائم خیلی جدی ای از خود بروز نداده است. او اضافه می کند: «به محض ورود این خانم باردار، تشخیص پزشکان متخصص آنفولانزا و کرونا بود. هر دو آزمایش ها مثبت بودند؛ حتی وقتی برای بار دوم و برای محکم کاری دوباره آزمایش کردیم. این بیماری، ویروسی است و به سبب درگیر کردن مجرای تنفسی فوقانی، تنفس را برای بیمار سخت می کند.»

فلورونا

اسرائیل در هفته ی گذشته شاهد موجی از مبتلایان به آنفولانزا بوده است، به نحوی که بیمارستان ها تا کنون قریب به ۱۹۰۰ بیمار را درمان کرده اند. نخستین مورد ابتلا به فلورونا در حالی در به ثبت می رسد که در روز چهارشنبه ۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در اسراییل ثبت شده است. این تعداد بالاترین تعداد ابتلا ثبت شده از سپتامبر تا کنون به شمار می آید.

این در حالی است که هنوز سایه تهدید سویه ترکیبی «دلمیکرون» که ترکیبی از دلتا و اومیکرون است و به گفته ی کارشناسان می تواند مسبب موج جدید کرونا در اروپا و امریکا بوده باشد، باعث نگرانی های بسیاری در مردم جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا و بارداری : آیا ابتلا به کرونا در دوران بارداری به کودک شما آسیب می‌رساند؟

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود