کارگردان گشت ارشاد ۳ : دختری بی حاشیه تر از ریحانه پارسا ندیدم + ویدئو

کارگردان گشت ارشاد ۳ : دختری بی حاشیه تر از ریحانه پارسا ندیدم + ویدئو

صحبت های سعید سهیلی، کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد »۳ درباره ی ریحانه پارسا، بازیگر فیلمش که با مهاجرت و کشف حجاب خود حاشیه هایی برای این فیلم ایجاد کرد، مورد توجه قرار گرفته است.

سعید سهیلی که جدیدترین ساخته ی او «گشت ارشاد ۳» به تازگی در سینماهای کشور به نمایش درآمده، در مصاحبه ی جدید خود صحبت های جالب توجهی را درباره ی ریحانه پارسا مطرح کرد.

در بخشی از این گفتگو صحبت از حاشیه هایی شد که بازیگر فیلم سهیلی، ریحانه پارسا با مهاجرت و کشف حجاب خود برای «گشت ارشاد ۳» ایجاد کرد و وقتی از او سؤال شد که آیا پارسا را می بخشد، در پاسخ گفت: «من و شما چه کاره هستیم که کسی را ببخشیم یا نبخشیم؟ اصلاً مگر ریحانه پارسا چه کار کرده که ما او را ببخشیم یا نبخشیم؟ یک نفر تصمیم گرفته مهاجرت کند، به من چه ربطی دارد؟»

او در ادامه گفت: «بعضی ها مثل ستاره هستند. هر جای دنیا که بروید این ستاره را می بینید. مثل گلشیفته فراهانی که یک ستاره است. ایران که بود ستاره بود و در آسمان سینمای ایران می درخشید. حالا هم که مهاجرت کرده باز هم در آسمان سینمای دنیا می درخشد. ریحانه پارسا هم اگر ستاره باشد که امیدوارم باشد، هر جای دنیا هم که باشد او را در آسمان خواهیم دید. اگر هم که نباشد محو و فراموش می شود.»

در اینجا از سهیلی سؤال می شود که آیا در مدت همکاری اش با ریحانه پارسا در زمان ساخت فیلم «گشت ارشاد ۳» توانایی ستاره شدن را در او دید، که او در پاسخ گفت: «من با بازیگرهای زیادی کار کردم. همینجا شهادت می دهم که در مدت فیلمبرداری “گشت ارشاد ۳” دختری از او معصوم تر، محجوب تر، آرام تر و بی حاشیه تر ندیدم. با اینکه انتظار داشتم با توجه به حاشیه هایی که از قبل هم وجود داشت با دختری جنجالی سر و کار پیدا کنیم که لازم باشد چند نفر را مأمور کنترلش کنیم اما این دختر حتی صدایش هم درنمی آمد. باید ببینیم که چه کردیم که کسانی مثل گلشیفته فراهانی و ریحانه پارسا از کشور می روند و چه باید بکنیم که این افراد نروند.»

ریحانه پارسا در سریال «پدر» ساخته ی بهرنگ توفیقی که در سال ۹۷ پخش شد با سینا سهیلی، پسر سعید سهیلی همبازی بود، مجموعه تلویزیونی که سرآغاز ورود پارسا به دنیای بازیگری بود. پارسا که یکی از نقش های اصلی این سریال پربیننده را برعهده داشت، با آن به شهرت رسید.

ریحانه پارسا پیش از مهاجرتش به ترکیه در سال ۹۹، در چند فیلم از جمله «گشت  ارشاد ۳» بازی کرده بود که هنوز به نمایش درنیامده بودند. پس از کشف حجاب او در ترکیه نگرانی هایی در خصوص سرنوشت این فیلم ها ایجاد شد چرا که در گذشته وقوع اتفاقات مشابه باعث بروز مشکلاتی برای فیلم ها از جمله توقیف آن ها شده بود.

اما «گشت ارشاد ۳» از این حاشیه ها جان به در برد.

اکران این فیلم در دولت پیشین محقق نشد تا اینکه در دولت کنونی روی پرده رفت. محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیداری با اعضای شورای عالی تهیه‌ کنندگان سینما، بدون نام بردن از آخرین ساخته ی سعید سهیلی گفته بود: «اگر یک تهیه‌ کننده و یا کارگردانی ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌ کند و یک فیلم سینمایی می‌ سازد، نباید سرمایه ی این افراد برای رفتار یک بازیگر به خطر بیافتد.»

سکانس های مربوط به ریحانه پارسا هم حذف نشد اما در تبلیغات فیلم از عکس و نام او استفاده نشده است که به‌ نظر می‌ رسد جزء شروط توافقی شورای صدور پروانه نمایش با سعید سهیلی باشد.

ریحانه پارسا در این فیلم، نقش نماینده ی یک شرکت پخش موسیقی را ایفا می کند که با فردی به نام «پیکان» (با بازی بهنام بانی) قرارداد می‌ بندد و سپس مدیر برنامه‌ های او می‌ شود.

ریحانه پارسا در فیلم گشت ارشاد ۳

 

بیشتر بخوانید:

سکانس سانسور شده فیلم گشت ارشاد ۳ + ویدئو

افزایش وزن ۳۰ کیلوگرمی بهنام بانی برای فیلم «گشت ارشاد ۳»

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Yashar دی ۱۴, ۱۴۰۰

    بی حاشیه اینه با حاشیه چیه پس??

  • sohrab دی ۱۵, ۱۴۰۰

    حتما یه ناخونکی به این دختر معصوم زده که اینطور میگه.

  • امین بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    گویا آقای سهیلی فراموش کردن که سکه دو رو داره.
    اگر خانم پارسا در ایران خودشو محجوب نشون می داد این دلیل نمیشه که واقعا فرد محجوبی باشه.
    دیدیم که بعد از مهاجرت از ایران، وقتی تو محیط آزاد اونجا قرار گرفت خود واقعیشو نشون داد.
    به قول معروف، آب نمی دید وگرنه شناگر ماهری بود.