ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ارز دیجیتال، نام های زیادی از جمله کریپتو، کریپتوکارِنسی، رمزارز و رمزپایه و چند مورد دیگه دارد که شاید بعضی از این اسامی برای شما آشنا باشد. اول کار باید بگوییم که ارزهای دیجیتال قصد دارند دنیا را فتح کنند. در آینده‌ای نزدیک، اثری از اسکناس‌ها و پول‌های کاغذی دیگه پیدا نخواهد شد؛ زیرا ارزهای دیجیتال پول‌های مجازی هستند که به‌ صورت غیرمتمرکز بوده و بر روی فناوری به نام بلاک چین Blockchain قرار دارند.

ارزهای دیجیتال توسط گروهی به مردم جهان معرفی می­شوند و دیگر هیچ فرد یا دولتی نمی­تواند جلوی آن­ها را بگیرد؛ یعنی ارزهای دیجیتال وابسته به ارگانی نیستند و گروهی مانند دولت آن­ها را و مدیریت نکرده و نخواهد کرد. شاید فکر کنید که ارزهای دیجیتال بدون هیچ ویژگی خاصی معروف شده‌اند، اما سخت در اشتباه هستید؛ چرا که ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده می­باشند و از امنیت بسیار بالایی برخوردارند که باید بگیم این تنها ویژگی ارزهای دیجیتال نیست و مزایا و معایب ارزهای دیجیتال در ادامه مقاله وجود دارد که با یکدیگر آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

آموزش ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنیم؟

جدا از هرگونه سردرگمی و پیچیدگی، آموزش ارزهای دیجیتال  مدرسان پیشتاز، نقطه آغاز مناسبی برای هر فردی هستش که علاقه‌مند و مشتاق به یادگیری ارز دیجیتال می­باشد.

ما ابتدا شما را با مفاهیم پایه‌ای ارز دیجیتال مانند: بلاک ‌چین، قراردادهای هوشمند، تعاریف و اصطلاحات، انواع صرافی‌ها و موارد دیگر آشنا خواهیم کرد. سپس، پس از اطمینان از اینکه با همه مفاهیم مهم و پایه‌ای آشنا شدید، به‌ سراغ مسائل پیچیده‌تر می­رویم. قطعا در این راه لذت‌ بخش، هیچ نکته پراهمیتی را با ما از دست نخواهید داد.

در همین حین، کارشناسان ارز دیجیتال ما، شما را با سؤالات تان تنها نخواهند گذاشت و همیشه پشتیبانی می­کنند. پس کاملا به نفع شماست که دوره آموزش صفر تا صد ارزهای دیجیتال رایگان آموزشگاه فنی و حرفه­ای مدرسان پیشتاز را تهیه و استفاده کنید.

اما بهتره هست در این بخش از مقاله، به بررسی چند تا از مفهوم ها و خلاصه آموزش بپردازیم تا بیشتر با دوره آموزش ارزهای دیجیتال آشنا بشویم.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

در این قسمت از مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال، می­خواهیم مزایا و معایب ارزهای دیجیتال را برای شما بگوییم؛ نباید از واقعیت چشم پوشی کرد. در هر فناوری، تکنولوژی و یا چیزهای تازه عرضه شده، مزایا و معایبی وجود دارد که ارزهای رمزنگاری شده نیز از این قاعده مستثنا نیستند که در ادامه برایی آشنایی بهتر این استثناها به برخی مزایا و معایب رمزپایه ‌های دیجیتالی می‌پردازیم. توجه فرمایید  که شما می­توانید آموزش ارز دیجیتال را رایگان با موسسه مدرسان پیشتاز یاد بگیرید و از فرصتی که نصیبتون شده، نهایت استفاده رو ببرید.

مزایای ارزهای رمزنگاری

عدم وابستگی به واسطه‌ها: ارزهای دیجیتال قرار نیست توسط گروهی مدیریت بشوند و طبق برنامه‌ ریزی پیش بروند. یکی از دلایلی که دولت‌ها با ورود رمزارزها در امور داخلی کشورها مخالفت میکنند، همین موضوع است.

امنیت بسیار بالا: ارزهای دیجیتال با توجه به اینکه با سیستم‌های رمزنگاری شده ایجاد شده­اند، امنیت بسیار بالایی دارند و به‌ نوعی می­توانیم بگوییم که ضد هک هستند. بلاک چین نیز به کمک آنها آمده و امنیت رمزارزها را بهبود بخشیده است.

رابط کاربری و استفاده آسان: اگر شما هم به‌ تازگی با دنیای کریپتوکارنسی آشنا شده­اید و به قولی، آموزش‌های رایگان را طی می‌کنید، در نتیجه از چگونگی نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال با خبر نخواهید بود؛ بنابراین باید به شما بگوییم که استفاده از سکه‌های دیجیتالی به ‌سادگی آب خوردن است؛ البته بعد از آموزش‌های مختلف می­توانید به ‌راحتی، ارز خرید و فروش کنید و از آنها استفاده کنید.

معایب ارزهای رمزنگاری

ناشناس بودن افراد: به عقیده برخی معامله کنندگان، ناشناس بودن در تراکنش‌ها و خرید و فروش‌های انجام شده که با ارزهای دیجیتال انجام می­شوند، شروع پول‌ شویی است. همچنین مبالغی که در سایت دارک وب مبادله می­شوند، معمولاً ارزهای دیجیتال هستند که به پنهان ماندن هویت هر دو طرف معامله کمک می‌کنند.

غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار ارز دیجیتال: همان‌طور که ارزهای دیجیتالی سودهای کلانی را نصیب معامله ‌گران می­کنند، می­توانند ضررهای بسیار زیادی را هم به سرمایه معامله‌گر وارد کنند و حتی او را ورشکست کنند. البته اگه با آموزش‌های صفر تا صد ارزهای دیجیتال پیش بروید، هیچ وقت چنین مشکلی برای شما رخ نخواهد داد.

دوره رایگان آشنایی ارز دیجیتال  به صورت کاملا رایگان

موسسه­ی مدرسان پیشتاز طی دوره‌ای جامع و کامل، اقدام به بررسی و آموزش مهم ‌ترین سرفصل‌های ارز دیجیتال به‌صورت رایگان کرده است. در این دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال که با همراهی بهترین و معتبرترین منابع جهانی‌ موجود در زمینه ارزهای دیجیتال و توسط کارشناسان تدوین گردیده، نیاز شما به ساعت‌ها جست‌وجو و تحقیق و گاهاً به پاسخ مناسب نرسیدن، به طور کامل رفع شده است. همینطور بعد از اتمام مطالعه سرفصل‌ های آموزش رایگان صفر تا صد ارز دیجیتال، می­توانید در بسیاری از موارد، خودتان را متخصص در ارزهای دیجیتال بدانید.

از ویژگی های دوره آموزش ارزهای دیجیتال، می توانیم به عدم نیاز به هیچ پیش ‌زمینه‌ای برای شروع کردن یادگیری این بازار اشاره کنیم. هنگام تدوین و تولید محتوای این دوره ارز دیجیتال، مخاطب را کاملا نا‌آشنا با ارزهای دیجیتال در نظر گرفته­ایم، پس اگر با ارزهای دیجیتال و مفاهیم آن آشنایی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. چرا که ما شما را تا آخرین قدم‌های یادگیری ارز دیجیتال از صفر تا صد، در این بازار بزرگ و پرسود، همراهی و کمک خواهیم کرد. در عین حال اگر با ارزهای دیجیتال آشنایی قبلی نیز دارید، سرفصل‌های تخصصی و آموزشی ما در این دوره، قطعا می­تواند به افزایش هرچه بیشتر مهارت و تخصص شما کمک بکند.

اهمیت دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال در آکادمی مدرسان پیشتاز چیه؟

بازار رمز ارزها مدتی می­باشد که برای سرمایه‌ گذاران در ایران جذاب شده ‌است. به‌ طورکلی، تکنولوژی بلاک‌ چین از تکنولوژی‌های نوظهوری میباشد که علاقه ‌مندان خاص خودش رو داره.

در دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال به همراه استفاده از بهترین کتاب ارز دیجیتال تالیف شده، در نظر داریم تا مخاطب‌های این دوره با مفاهیم مهم و پرکاربرد حوزه رمزارزها آشنا بشوند.چرا که در حوزه ارزهای دیجیتال لازمه که با دو بُعد این مسئله به‌ صورت کلی آشنایی حاصل شود.

امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال چطوریه؟

امنیت یکی از مهم‌ ترین مواردی است که از بَدو ورود ارزهای دیجیتال به آن اهمیت داده شده است. در ابتدا بیان کردیم که ارزهای دیجیتال بر پایه و اصول رمزنگاری شده به وجود آمده­اند؛ بنابراین کار بسیار سخت و طاقت فرسایی هست که گروه یا شخص خرابکاری قصد هک کردن یک شبکه بلاک چین و ارز دیجیتال را داشته باشد.

از انجایی که ارزهای دیجیتال هیچ شعبه و دفتر فیزیکی مانند بانک‌ها ندارند، این نگرانی در دل مردم و کاربران ایجاد شده که چطوری از سرمایه خود در برابر هک جلوگیری کنند. شاید موارد کوچکی هم در مورد هک شدن صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال شنیده باشید؛ به هر حال استثنا در همه چیز وجود دارد و نمیتوانیم ارزهای دیجیتال را ۱۰۰ در ۱۰۰ امن در نظر بگیریم.

اما دقت کنید که به ‌راحتی می‌توانید با رعایت نکات امنیتی، خطر از دست‌ دادن دارایی‌تون را کاهش بدهید و حتی به صفر برسانید.

نکات امنیتی زیادی وجود دارند که در این قسمت، نمونه‌هایی رو بیان می‌کنیم:

  • از کلید خصوصی خود محافظت کنید و به هیچ عنوان آن را به کسی ندهید. (کلید خصوصی مجموعه‌ای از اعداد و حروف هستند که برای هر شخص منحصر به‌ فرد است و در دست ‌داشتن این کد، به معنای این می­باشد که می‌توانید هر اقدامی بر روی سرمایه مورد نظر انجام دهید)
  • استفاده از صرافی‌های معتبر
  • محافظت از کیف پول‌های سخت‌ افزاری
  • به افراد ناشناس اعتماد نکنید.

بهترین کتاب آشنایی با ارز دیجیتال

ما با اطمینان میتوانیم بگوییم که این موسسه، معتبر‌ترین کتاب‌های ممکن مثل کتاب راهنمای ارز دیجیتال را برای شما قرار داده تا به صورت کامل پاسخگوی نیازهای شما باشد. که مهم‌‌ترین و بهترین کتاب‌های آموزش ارز دیجیتال را می‌توانید به‌ صورت آنلاین از سایت آکادمی مدرسان پیشتاز خریداری کرده و مطالعه کنید و به یادگیری ارز دیجیتال از صفر تا صد بپردازید.

همچنین کتاب راهنمای ارز دیجیتال، به شما کمک می‌کند تا بی ­نیاز از هر منبع آموزش دیگری باشید.

سؤالات متداول برای ورود به ارزهای دیجیتال

۱.برای شروع به یادگیری بازارهای مالی،بورس بهتره یا ارز دیجیتال؟

پاسخ این سؤال برای هر شخصی میتواند متفاوت باشد. اگه حاضرید برای سود بیشتر ریسک کنید، ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی می­توانند باشند و اگر به دنبال راه‌های قانونی در بازار‌های مالی هستید، بورس ریسک کمتری خواهد داشت. شاید برای یک تازه ‌کار معامله در بورس ایران آسان‌تر باشد و ارزهای دیجیتال با توجه ‌به تازگی و قابلیت‌های متعددی که دارد، برای تازه ‌وارد‌ها کمی گیج‌ کننده خواهد بود.

۲.آیا ماینینگ با ماینر هنوز هم به ‌صرفه است؟

ماینینگ کار بسیار آسان و درعین‌ حال کار بسیار تخصصی است که نیاز به مهارت و تجهیزات با کیفیت و سرمایه اولیه قابل توجهی دارد. نداشتن یکی از این موردها، می­تواند ماینر را با ضرر روبرو کند. چرا که محاسبه سوددهی ماینینگ بیت کوین به‌ صورت بلند‌ مدت هست و کسی نمیتواند در شروع کار پیش ‌بینی کند که استخراج ارز دیجیتال سودآور هست یا نه.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود