آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر کسب و کار آنلاین شما به اندازه کافی مشتری جذب نمی کند یا از تبلیغات خود نتیجه لازم را نمی گیرید شاید بد نباشد به فکر برون سپاری فعالیت های دیجیتال مارکتینگ تجارت خود به یکی از آژانس های بازاریابی آنلاین باشید. اما در ابتدا باید بدانیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی عرضه می کند؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم و اطلاعات لازم جهت تصمیم گیری مناسب را به شما خواهیم گفت.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ به شرکتی می گویند که طیف گسترده یا محدودی از خدمات بازاریابی دیجیتال را در بازار B2B به کسب و کار ها عرضه می کند. خدماتی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ عرضه می کنند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب

طراحی سایت معمولا به دو صورت وردپرسی و اختصاصی طراحی می شود که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. داشتن یک وبسایت قدم اول و اصلی حضور در دنیای دیجیتال است؛ با این حال هنوز هم وقتی به سایت های معتبر و معروف ایرانی سری بزنیم متوجه می شویم از طراحی UI و UX خوب خبری نیست.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر، تیم طراحی سایت متخصص و خبره ای دارد که وبسایتی مطابق با سلیقه کاربر، با قابلیت های سئو و با قالبی زیبا برای کسب و کار شما طراحی می کند.

  • سوشال مدیا مارکتینگ

شبکه های اجتماعی به جز جنبه سرگرمی و ارتباطاتی که بین انسان ها شکل داده اند، نقش مهمی در تحولات فرهنگی کشور ها و همچنین رشد شاخص های اقتصادی دارند. سرمایه گذاری مناسب و تولید محتوای تصویری، متنی و ویدئویی به مرور زمان باعث ایجاد تعامل کاربر با برند شما خواهد شد و این کاریست که آژانس های دیجیتال مارکتینگ در آن حرفه ای هستند.

  • سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو

SEO یا بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو رشته ای بسیار تخصصی اما ساده در دیجیتال مارکتینگ است که با یادگیری روند ها و الگوریتم های گوگل می توان وبسایت را در کلمات کلیدی مورد نظر به رتبه های بالا رساند و راه را برای ورود کاربر به وبسایت هموار کرد. مقاله سئو چیست از وبسایت iranweblife بطور کامل و جامع در مقاله ای با رفرنس های مختلف به بررسی چیستی سئو و تعاریف اصلی آن پرداخته است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست

  • ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی چیزیست که بسیاری از کسب و کار ها از آن غافل می شوند و باید بدانیم که درصد بالایی از لید جنریشن ها در کسب و کار ها B2B از طریق ایمیل مارکتینگ و کار با بانک ایمیل ها صورت می گیرد. ایمیل مارکتینگ و تکنیک های آن را جدی بگیرید!

  • تبلیغات اینترنتی (CPC)

Cost Per Click یا پرداخت هزینه به ازای کلیک نامیست که روی تمام تبلیغات کلیکی گذاشته شده است. CPC ها تنوع بالایی دارند و از تبلیغات گوگل ادز تا تبلیغات بنری و نیتیو وبسایت های پر بازدید را در بر می گیرد. بهینه سازی این تبلیغات با استفاده از متن و تصاویر گرافیکی جذاب که نرخ CTR را بالاتر ببرد توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ صورت می گیرد و نتایج آن در قالب بیلان هایی ارسال می شود.

  • عکاسی و طراحی گرافیکی

عکاسی دکوراتیو، مدل، صنعتی و تبلیغاتی به همراه طراحی بنر، دیزاین سوشال مدیا و … می تواند شروع حرفه ای در دنیای دیجیتال باشد. به عنوان مثال گرایش عکاسی جواهرات بخصوص برای صاحبان کسب و کار طلا و جواهر گزینه ایده آلی است که تعامل با کاربران را با تصاویری زیبا و کار شده ایجاد کنند.

  • تولید محتوا (متنی، صوتی و گرافیکی)

اگر می خواهید در دنیای دیجیتال برگ برنده داشته باشید، به دنبال شرکتی باشید که ایده های خلاقانه و نگارشی جذاب در تولید محتوای خود دارد. نوشتن را همه از سال اول ابتدایی یاد می گیریم و دلیل دستمزد چند برابری کپی رایتر دیجی کالا، اسنپ و … نسبت به یک شخصی که فقط کلمات را کنار هم می گذارد، همین خلاقیت و لحن نگارش است.

اغلب کسب و کار ها که توانایی ایجاد بخش پویای دیجیتال مارکتینگ در شرکت را ندارند، از یک یا چند خدمت آژانس های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار ها در موارد گوناگون کمک کند؛ از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد آگاهی و کمک به شناخته تر شدن برند
  • افزایش فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  • افزایش ترافیک ارگانیک به وبسایت
  • ایجاد تعامل کاربران با برند
  • ایجاد وفاداری مشتریان

مزایای برون سپاری بازاریابی آنلاین به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ

برون سپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ

۱.کمک به گسترش کسب و کار آنلاین

اگر بخواهیم یک درس از بیماری کرونا بگیریم این است که بیزینس هایی که دیجیتالی نمی شوند می توانند به راحتی به مشکل بخورند.

اگر کسب و کار شما تا این زمان معمولا آفلاین بوده است، ایجاد فضا برای حضور آنلاین شما به سرمایه‌گذاری زمانی بزرگی نیاز دارد. ممکن است مجبور باشید یک وب‌سایت طراحی کنید، شروع به اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی کنید، ایمیل های تخفیفی برای مشترکین خود ارسال کنید و از این دست کار ها…

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تمام این کارهای پرمشغله را از فعالیت های روزانه شما پاک کند تا بتوانید روی کاری که در آن بهترین هستید، تمرکز کنید.

۲.افزایش مشتری

اگر حساب گوگل ادز خود در یکی از وبسایت ها را شارژ کنید یا از یک بلاگر در اینستاگرام بخواهید تبلیغ خدمات شما را انجام دهد، صرفا هزینه کلی تبلیغات را پرداخت می کنید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با هدف گذاری مناسب و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی علاوه بر صرف هزینه کمتر، می تواند تعداد مشتریان را افزایش دهد.

۳. روی آنچه بهترین هستید تمرکز کنید.

جمله معروفی هست که می گوید “عمر انسان فقط کفاف متخصص شدن در یک زمینه را می دهد.”

تخصص در هر زمینه ای زمان بر بوده و نیاز به تجربه بالایی دارد. هر کسب و کاری باید روی فعالیت های مربوط به خود تمرکز کند و دیجیتال مارکتینگ یکی از گسترده ترین شاخه های شغلی است که همزمان نمی توان آن را در کنار کار دیگری انجام داد. البته شاید بتوان با خرید پکیج های آموزشی که این روز ها زیاد است مفاهیم اولیه دیجیتال مارکتینگ را دست و پا شکسته یاد بگیریم اما باید قبول کنیم تجربه و دانش فنی یک شرکت دیجیتال مارکتینگ چیز دیگریست.

۴. شما به تمامی منابع دسترسی ندارید.

برخی از منابعی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ به آن ها دسترسی دارند شامل موارد زیر می شود:

  • ابزار های حرفه ای تحلیل سئو
  • بانک اطلاعاتی کلمات کلیدی و نحوه هدف گذاری مناسب
  • ابزار های اتوماسیون
  • دوره های علمی تخصصی مربوط به دیجیتال مارکتینگ
  • فناوری های به روز و ابزار های طراحی سایت
  • و …

نداشتن این موارد به معنای عدم توانایی برای اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ به تنهایی نیست؛ اما باید بدانید بدون این ابزار های حرفه ای، زمان و هزینه بسیار بیشتری باید مصرف کنید.

۵. خیال راحت

با دانستن اینکه تمام کار ها توسط افراد حرفه ای انجام می شود، خیال خود را راحت کنید. اگر در مقابل برون سپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ کارمندی بی تجربه استخدام کنید؛ ممکن است هزینه زمانی و مالی بالایی برای آموزش و حرفه ای شدن او بپردازید.

انتخاب برترین آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف به مدیریت مهندس امین رزاق خواه، با بیش از ۷ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه طراحی سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمات است. این مجموعه سابقه همکاری و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ برای مجموعه های دکتر عبیدی، پاکسان، KWC ایران، فوراور ایران، انتشارات پیام عدالت و ده ها مجموعه بزرگ و کوچک B2B و B2C بوده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ با شماره ۸۶۰۴۷۴۸۶-۰۲۱ تماس برقرار کرده یا به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود