واکنش علیرضا دبیر به ماجرای گرین کارت آمریکایی اش و شعار مرگ بر آمریکا + ویدیو

واکنش علیرضا دبیر به ماجرای گرین کارت آمریکایی اش و شعار مرگ بر آمریکا + ویدیو

علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی ایران که ماجرای گرین کارت آمریکایی اش و صحبت هایش در مورد شعار مرگ بر آمریکا خبرساز شده و باعث شده بود دریافت ویزای آمریکای او در هاله ای از ابهام قرار بگیرد، به این ماجرا واکنش نشان داد. علیرضا دبیر در این باره می گوید که گرین کارت خود را در دوران المپیک سیدنی و در سال ۱۳۷۹ گرفته است، زمانی که بسیاری از ورزشکارهای ایرانی گرین کارت داشته اند. و او نیز با هدف درس خواندن و چیزهای دیگر گرین کارت آمریکا گرفته است و سالی یکبار هم به آمریکا نمی رفته است. دبیر در ادامه صحبت هایش می گوید که هفت، هشت سال پیش قضیه گرین کارت را دنبال نکرده و انصراف داده و این گرین کارت کاملاً باطل شده است. دبیر در ادامه می گوید:«آن هایی که می خواهند دروغ بگویند حداقل طوری دروغ بگویند که خودشان را کوچک نکنند. آدمی که گرین کارت بگیرد آیا می رود سفارت آمریکا در دبی که ویزا بگیرد؟».

واکنش علیرضا دبیر به ماجرای گرین کارت آمریکایی اش

وی در ادامه می گوید که گرین کارت آمریکا با تابعیت آمریکا متفاوت است. علیرضا دبیر در ادامه به عکس هایی اشاره می کند که از گذرنامه او جعل شده و حتی جنسیت او را زن انتخاب کرده اند و سنش را هشتاد و چند سال نشان می دهند. دبیر در ادامه می گوید که خوشبختانه عکس روی این تصویر جعلی از گذرنامه اش با لباس سیاه است که در هنگام عزاداری او در حسینیه برای امام حسین (ع) گرفته شده است. دبیر در پایان صحبت هایش می گوید :« سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همانجا هم از من سوال کردند چرا گربن کارت را باطل کردی که گفتم از کشورتان خوشم نیامد….از ایرانی های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می گویند من آنجا چه چیزهایی دارم. الان می گویم هر چه دارم برای آن ها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم….اگر به یک نفر از کشتی گیران یا همراهان ویزا ندهند به آمریکا نمی رویم».

واکنش علیرضا دبیر به ماجرای گرین کارت آمریکایی اش

در روزهای گذشته بحث گرین کارت علیرضا دبیر کشتی گیر سرشناس ایرانی رییس فدارسیون کشتی برجسته و خبرساز شده است. هفته ی گذشته اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران برای دریافت ویزای امریکا راهی دوبی شدند. پس از این که آزادکاران تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو در نروژ خوش درخشیدند و به طور خاص مقابل برخی کشتی گیران بنام امریکایی نظیر جیدن کاکس سربلند بیرون آمدند، فدراسیون کشتی امریکا از رئیس فدراسیون کشتی ایران یعنی علیرضا دبیر دعوت کرد تا در مسابقه ای دوستانه در امریکا، دو تیم به مصاف هم بروند.

بنا بر این شد که این مسابقه ۲۳ بهمن ماه در شهر دالاس تگزاس برگزار شود. کشتی گیران تیم ملی تمرین های خود را برای حضور در این مسابقات آغاز کرده اند اما حاشیه هایی گریبانگیر تیم شده و با توجه به یک سری کارشکنی های هدف دار، احتمال صادر نشدن ویزا برای برخی از اعضای تیم ملی مطرح شده است. و حالا فدراسیون کشتی ایران اعلام کرده در صورتی که امریکایی ها به همه اعضای کشتی ایران ویزا ندهند، این سفر از سوی فدراسیون لغو خواهد شد.

واکنش علیرضا دبیر به ماجرای گرین کارت آمریکایی اش

این حواشی از گزارش فاکس نیوز نشأت می گیرد که مدعی شده علیرضا دبیر گرین کارت دارد و با این حال شعارهای ضد امریکایی سر می دهد. فاکس نیوز در گزارشی تند به دبیر تاخته و نوشته چرا به کسی که شعار «مرگ بر امریکا» می دهد باید ویزای امریکا داده شود تا بتواند آزادانه به این کشور پا بگذارد؟ به نظر می رسد فاکس نیوز در این برهه زمانی می خواهد به دولت ایالات متحده فشار وارد کند تا به خاطر اظهارات دبیر، اجازه ی ورود وی به خاک امریکا داده نشود.

این گزارش در حالی منتشر شده که دبیر تاکید نموده که ۷ سال پیش اقامت خود را در امریکا لغو کرده و به همین خاطر برای برای اخذ ویزا و سفر به این کشور، همراه ملی پوشان به دوبی سفر کرده است.

واکنش علیرضا دبیر به ماجرای گرین کارت آمریکایی اش

علیرضا دبیر دارنده ی مدال طلای کشتی آزاد در المپیک سیدنی اخیراً گفته: «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی ‌ها زیاد حرف می ‌زنند اما کار زیادی نمی‌ کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم.»

با توجه به این صحبت ها، احتمال این می رود که سفارت امریکا برای علیرضا دبیر ویزا صادر نکند. در عین حال باید دید فاکس نیوز مدرک تازه ای مبنی این که علیرضا دبیر گرین کارت دارد منتشر خواهد کرد یا گزارشش صرفاً در حد یک ادعا باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

مرگ کشتی گیر سوموی روس ملقب به قوی ترین کودک دنیا در سن ۲۱ سالگی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • مهمان دی ۲۰, ۱۴۰۰

    فاکس نیوز در گزارشی تند به دبیر تاخته و نوشته چرا به کسی که شعار «مرگ بر امریکا» می دهد باید ویزای امریکا داده شود تا بتواند آزادانه به این کشور پا بگذارد؟
    کاملا درست گفته. نه به کسانیکه مرگ بر آمریکا میگن و نه به بچه هاشون نباید اجازه ورود به آمریکا داده بشه. البته در مورد همه باید این کار رو بکنند نه به صورت گزینشی. هر کشور دیگه ای هم این کار رو بکنه حق داره. به کسی که مرگ بر ایران بگه هم نباید اجازه ورود به ایران داده بشه.

  • حسام دی ۲۰, ۱۴۰۰

    پس خاک تو سرتون اگر برین اونجا مسابقه بدین. هی خودتونو کوچک کنید! ویزا نمیدن؟ فدا سرتون اصلا نرید تا قهوه‌ای بشن. تو کشتی یکیم اونا باید از خداشون باشه بیاین!
    حالتون اصلا خوش نیس حضرت عباسی

    • ffff دی ۲۷, ۱۴۰۰

      چقدر ساده ایی
      برجام قبلی رو یادته؟ ۲۵۰۰ گرین کارت برجامی رو یادته؟ چقدر گفتن شایعه هست. اخرش دیدیم واقعیت داشته و خوردن. اتفاقا به قول مسئولین نصفشو روحانی ظریف ها برداشتن نصفشو خشکه مقدسه ها و دلواپسها و اصولگراها.
      اینا برا گرین کارت من و تو رو میفروشن.

  • وحید دی ۲۱, ۱۴۰۰

    و کی یادشه یکی از مسئولین زیر دست ترامپ که گفته بود پذیرش دانشگاه های برتر امریکا بهترین ابزار برای جاسوسی مسئولین چینی هست؟ میگفت پذیرش فرزند یک مسئول چینی تو یه دانشگاه برتر امریکایی باعث سربلندی پدر و مادرش تو چین هست و یه ابزار خوب برای ایجاد جاسوس تو چین.
    حالا حدس بزنین پسرای مسئولین خودمون که حتی معدل دیپلمشون زیر ۱۵ هست چطور و چرا وارد دانشگاه تهران شریف امیر کبیر میشن و بعد به راحتی پذیرش دانشگاه های برتر امریکا رو میگیرن؟ در قبال اطلاعات و جاسوسی.

  • ارژنگ دی ۲۷, ۱۴۰۰

    دمش گرم . خیلی خوب گفت . کشتی گیر مورد علاقه من بوده و هست و خواهد بود .

  • fffff دی ۲۷, ۱۴۰۰

    ۱. گرین کارت یا همون کارت اقامت دائم امریکا باطل شدنی نیست که بگی چون سالی یکبار نرفتی باطل شده
    بعد گفتن از امریکا ایمیل زدن چرا پس دادی. ۲. هیچ سازمان دولتی ایمیل نمیزنه. بلکه شما باید ایمیل بزنی تا در جواب شما ایمیل بزنن. دولتها تبلیغات هم نمیکنن که بگیم اول ایمیل فرستادن. این دستورالعمل هستش. حتی تو ایران دستورالعمله. متخصص ای تی کلاس اموزشی گذاشته بود گفته بود.
    ۳. من مشکوکم. کلا ۹۹ درصد این ماجراها نشون داده اونطرف ابی راستشو میگه.

    • مریم .. خرداد ۲۸, ۱۴۰۱

      دقیقا ، دبیر داره دروغ می گه سالی یکی دوبار با زن و بچه اش می رفت آمریکا الآنم زن و بچه اش امریکان

  • Pedram بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

    اینجانب که باید بگیرم زارتتتتتتتتتتتتتتت

  • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    قهرمانان بزرگ جهان امریکا انکلیس و روسیه هستند که نزاشتن نازی ها کشور ها رو بگیرند از جون خودشون گذشتند تا کشور های بیگانه رو نجات بدن
    بر امریکا و انگلیس لعنت نفرستیم
    چون اگر اونا نبودند جهان و حتی ایران دست نازی ها و ژاپنی ها میوفتاد
    درود بر امریکا
    درود بر انگلیس
    درضمن کی پشت مردم افغانستان ایستاد و از اونا محافظت کرد؟امریکا
    کی با تروریست ها جنگید؟امریکا
    پس چرا بر قهرمان جهان لعنت بفرستیم؟
    انسانیت کجاست؟