گردشگری در شمال ایران

گردشگری در شمال ایران

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در کشور ایران مناطق زیبای بسیار زیادی برای تفریح و گردش وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین و زیباترین مناطق برای سفر، شمال ایران است. شمال ایران ناحیه‌ای کم‌وسعت، اما سرسبز و حاصل‌خیز به‌حساب می‌آید که شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان می‌شود. از عواملی که باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده، می‌توان به آب‌و‌هوای معتدل، مکان‌های گردشگری بسیار زیاد، جنگل‌های زیبا و حاصلخیز، هتل‌ها و ویلاهای لوکس اشاره کرد.

اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، می‌توانید از جاده‌های هراز، چالوس، فیروز کوه، سمنان، قزوین و مشهد به این منطقۀ جذاب و دیدنی سفر کنید. همان‌طور که گفتیم در شمال هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های زیادی وجود دارد، اما بیشتر مردم برای اجاره کلبه جنگلی به‌خصوص اجاره کلبه در اولسبلانگاه دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه مطلب توضیحاتی را در مورد مکان‌های دیدنی شمال و اقامت‌گاه‌های آن برایتان ارائه داده‌ایم.

مکان‌های دیدنی مازندران

بیشتر کسانی که قصد سفر به شمال ایران را دارند، مازندران را انتخاب می‌کنند. در شهر مازندران کلبه جنگلی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی بسیاری وجود دارد که باعث جذب گردشگران زیادی به این ناحیه شده است. از مکان‌های دیدنی مازندران می‌توان به میدان ساعت ساری، باغ گیاه شناسی نوشهر، پارک ملل ساری، روستاهای ییلاقی مازندران و… اشاره کرد. در ادامه مطلب به معرفی مهم‌ترین جاهای دیدنی مازندران پرداخته‌ایم.

میدان ساعت ساری

برج ساعت ساری در سال ۱۳۰۹ ساخته شده و به نوعی نماد شهر مازندران و ساری محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این برج سال ۱۳۴۴ به تصمیم شهرداری ساری تخریب می‌شود و میدانی فواره‌ای را جایگزین آن می‌کنند. البته این را هم باید بدانید که سال ۱۳۵۵ به‌تصمیم سازمان فرهنگ‌و‎هنر و همچنین مسئولان شهرداری، شروع به ساخت برج ساعتی با طراحی جدیدتر کرده‌. گفته می‌شود که ساخت این برج حدود ۲ سال طول کشیده و سال ۱۳۵۷ در اوائل انقلاب به پایان رسید.

 اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، می‌توانید از جاده‌های هراز، چالوس، فیروز کوه، سمنان، قزوین و مشهد به این منطقۀ جذاب و دیدنی سفر کنید

باغ گیاه‌شناسی نوشهر

باغ ۳۵ هکتاری نوشهر نیز یکی‌دیگر از جاهای دیدنی مازندران است که از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور هم محسوب می‌شود. در این باغ گونه‌های در حال انقراض و همچنین گونه‌های درختی، گیاهان علفی، کاکتوس و گیاهان گوشتی بسیار زیادی وجود دارد. جالب است بدانید که این باغ سال ۱۳۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۸۵ به‌عنوان یک اثر ملی طبیعی در لیست سازمان میراث فرهنگی ثبت شد.

پارک ملل ساری

یکی‌دیگر از جاهای دیدنی و پرطرفدار مازندران پارک ملل ساری است. پارک ملل در حاشیه غربی رودخانه تجن و مرکز استان مازندران واقع شده. در این پارک ۳۵ هکتاری پرچم تمام کشورهای جهان وجود دارد به‌همین‌دلیل آن را پارک ملل نام گذاری کرده‌اند. از امکانات این پارک می‌توان به پارکینگ، وسایل بازی برای کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، فضای سبز، پل معلق کابلی و… اشاره کرد.

مکان‌های دیدنی گیلان

اگر ‌دنبال اقامت‌گاه‌ها و کلبه جنگلی در شمال ایران هستید، بهترین انتخاب برایتان استان گیلان است. گیلان یکی از سرسبزترین و حاصلخیزترین ناحیه‌های شمال ایران محسوب می‌شود که در غرب دریا خزر قرار دارد. در گیلان نیز جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که گردشگرانی را از سراسر کشور به خود جذب کرده است. از مکان‌های دیدنی گیلان می‌توان به ماسال، ساحل صدف آستارا، تالاب انزلی، باغ محتشم رشت، کلبه وحشت انزلی و… اشاره کرد.

تالاب انزلی

یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی گیلان تالاب انزلی است که جز مهم‌ترین تالاب‌های آب شیرین ایران محسوب می‌شود. تالاب انزلی با وسعت ۲۰ هزار هکتار در شمال گیلان قرار دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. باید بدانید که این تالاب از رسوب‌گذاری‌ها و پایین رفتن سطح دریا در طی زمانی طولانی ایجاد شده. همچنین تالاب انزلی با داشتن تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های ملایم، پذیرای پرندگانی است که از کشورهای همسایه به شمال ایران کوچ می‌کنند.

 اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، می‌توانید از جاده‌های هراز، چالوس، فیروز کوه، سمنان، قزوین و مشهد به این منطقۀ جذاب و دیدنی سفر کنید

ماسال

ماسال با طبیعتی افسانه‌ای و جمعیتی حدود ۴۹ هزار نفر یکی از روستاهای ییلاقی گیلان است. این روستا با مساحت ۶۶۲ کیلومتر مربع در ۵۰ کیلومتری رشت قرار دارد و همچنین با ارتفاع ۸۴ متر از سطح دریا دومین شهرستان مرتفع گیلان پس از بادرود محسوب می‌شود. در این روستا نیز جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که از مکان‌های دیدنی آن می‌توان به قلعه کول، ییلاق ماسال، اولسبلانگاه و… اشاره کرد. همان‌طور که در ابتدا مطلب گفتیم بیشتر مردم برای اجاره کلبه در اولسبلانگاه دغدغه‌هایی دارند، اما در این ناحیه کلبه‌ها و ویلاهای متعددی وجود دارد و می‌توانید به‌راحتی در این منطقه اقامت‌گاه‌های زیادی پیدا کنید.

باغ محتشم رشت

باغ یا پارک محتشم رشت در زمان قاجار احداث شده و می‌توان گفت قدیمی‌ترین پارک رشت است. مهم‌ترین بخش این پارک عمارت چند ضلعی کلاه فرنگی به‎حساب می‌آید که دارای چهار طبقه است، البته وقتی از بیرون به آن نگاه می‌کنیم سه طبقه به نظر می‌رسد. از امکانات پارک محتشم رشت می‌توان به داشتن چندین زمین ورزشی، زمین بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه و…اشاره کرد.

شمال ایران منطقه‌ای با طبیعتی افسانه‌ای و خارق‌العاده

همان‌طور که گفتیم شمال یکی از مناطق سرسبز و زیبا ایران محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی به این ناحیه سفر می‌کنند. شاید شما هم برای اجاره کلبه در اولسبلانگاه، اجاره هتل‌ها و ویلاهای لوکس دچار مشکلاتی شده باشید. باید بدانید که در شمال ایران اقامت‌گاه‌های چشم‌نواز کم نیست و می‌توانید به‌راحتی اقامت‌گاهی برای گذراندن سفر خود پیدا کرده و سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

بدون نظر

ورود