رونمایی از طرح مفهومی قایق تفریحی عجیبی که هم می‌تواند در آب حرکت کند و هم در آسمان

رونمایی از طرح مفهومی قایق تفریحی عجیبی که هم می‌تواند در آب حرکت کند و هم در آسمان

یک شرکت طراحی ایتالیایی از قایق تفریحی لاکچری خود که علاوه بر پیمودن اقیانوس قادر به پرواز هم خواهد بود، رونمایی کرده است. به گزارش دیلی میل، این شرکت که Lazzarini نام دارد و در رم مستقر است به تازگی از این قایق تفریحی که نام با مسمای Air Yacht (قایق تفریحی هوایی) را بر آن نهاده، رونمایی کرده است.

این سازه ی فیبر کربنی به لطف پروانه های الکتریکی خود که از انرژی خورشید استفاده می کنند و نیز ۲ بلیمپ که از هلیوم پر می شوند و به آن امکان غوطه خوردن در هوا را می دهند، توانایی رسیدن به سرعت ۶۰ نات (حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت) را دارد. از آن جایی که هلیوم از هوا سبک تر است، Air Yacht می تواند روی هوا بماند.

قایق تفریحی

هنوز قیمت نهایی Air Yacht در صورت ساخته شدن مشخص نیست اما چیزی که مبرهن است این که این شرکت بر روی مالکان خصوصی که توانایی هزینه کردن چند صد میلیون پوند را دارند سرمایه گذاری کرده است.

قایق تفریحی

طول کلی این قایق ۱۵۰ متر و عرض آن ۸۰ متر خواهد بود. طول عرشه ی اصلی نیز حدود ۸۰ متر و عرض آن ۱۰ متر برآورد شده است. بلیمپ های دو گانه این قایق تفریحی حاوی ۴۰۰ هزار متر مربع هلیوم فشرده خواهند بود که توسط ۸ موتور ـ که انرژی هر کدام توسط باتری هایی بسیار سبک و پنل خورشیدی تامین می شود ـ به پیش رانده خواهند شد. به گفته ی شرکت طراح، این قایق می تواند با سرعت بیشینه ی ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به مدت ۴۸ ساعت پرواز کند.

بلیمپ ها توسط ۴ پل کربنی به بخش مرکزی متصل شده اند. این بخش به عنوان محلی برای دور هم جمع شدن و استراحت مسافران و صرف غذا عمل می کند. این بخش همچنین دارای یک استخر، سالن فرش شده و یک اتاق پذیرایی جادار است.

شرکت طراحی Lazzarini مرتباً از طرح های مفهومی لوکس رونمایی می کند بدون آن که به مرحله ی ساخت برسند، بنابر این احتمال دارد که ساخت Air Yacht زیادی گران در بیاید و هرگز عملی نشود. هفته ی پیش نیز این شرکت از تصاویر مفهومی یک قایق تفریحی رونمایی کرد که قابلیت حمل یک خودروی فراری را دارد.

بیشتر بخوانید:

مالنا؛ قایق تفریحی ملقب به «آسمانخراش شناور» با ۱۰۰ متر طول و امکانات فوق العاده

پروژه جدید لوفت هانزا؛ هواپیمایی با کابین زیر آب

The Shape ؛ قایق تفریحی ۸۰ میلیون دلاری با «حفره ای عمیق» و سوخت پاک

Persico F70: قایق تفریحی که بالای سطح آب پرواز خواهد کرد

انتشار طرح مفهومی از خودرو برقی پرنده Pulse با پوسته شیشه ای و میدان دید ۳۶۰ درجه

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود