طرز تهیه کیک تولد شکلاتی

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تولد گرفتن و یا به آن دعوت شدن از جذاب­ترین اتفاقات برای اکثر ما آدم­هاست. دیدار دوستان، شریک کردن آن­ها در شادی خودمان یا شریک شدن ما در شادی آن­ها، هدیه گرفتن و هدیه دادن و ده­ها دلیل دیگر برای خوش­گذرانی! در این میان برای شکموها و عاشقان شیرینی و شکلات نیز یک بهانه جذاب دیگر برای لذت بردن از جشن تولد وجود دارد، و آن چیزی نیست جز کیک تولد. حال اگر با یک کیک تولد شکلاتی که اتفاقاً خانگی باشد روبرو شویم، لذت تولد بیشتر هم خواهد بود.

اگر شما هم تولدی در راه دارید و ترجیح می­دهید کیک مراسم را خودتان بپزید، با ما همراه باشید تا از طرز تهیه کیک تولد شکلاتی را بیاموزید. کیک کاکائویی انواع مختلفی دارد که بنا به سلیقه و خلاقیت هر فرد ممکن است متفاوت باشد، پیشنهاد ما برای کیک تولد شکلاتی شما به شرح زیر است:

مواد لازم جهت پخت کیک تولد شکلاتی (برای ۱۲ تا ۱۴  نفر)

  • چهار عدد تخم مرغ
  • ۷۵ گرم پودر کاکائو (معادل دو سوم پیمانه)
  • ۱۲۵ میلی­لیتر آب جوش
  • ۲۰۰ گرم کره (معادل یک پیمانه)
  • ۲۵۰ گرم شکر (معادل یک­ و نیم پیمانه)
  • ۲۷۵ گرم آرد سفید (معادل دو و یک­چهارم پیمانه)
  • یک و یک­چهارم قاشق چای­خوری بیکینگ پودر
  • یک قاشق چای­خوری وانیل

مواد لازم برای تهیه خامه شکلاتی:

  • ۲۰۰ گرم کره (معادل یک پیمانه)
  • ۳ قاشق غذاخوری ماست
  • ۲۰۰ گرم شکر (معادل یک پیمانه)
  • ۵ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۹۰ گرم شکلات تخته ای (ترجیحاً تلخ)

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی

مراحل تهیه کیک تولد شکلاتی

برای تهیه کیک تولد شکلاتی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

فر و قالب کیک را از قبل آماده کنید

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی­گراد قرار دهید تا گرم شود. دو قالب گرد ۲۰ سانتی را آماده و کف آن­ها را چرب کنید.

مواد کیک را با یکدیگر مخلوط کنید

در یک کاسه بزرگ پودر کاکائو را در آب جوش حل کنید. بقیه مواد مانند تخم مرغ­ها، کره، شکر، آرد، بیکینگ پودر و وانیل را در کاسه ریخته و با همزن تا تشکیل یک بافت نرم و خامه­ای هم بزنید.

پخت کیک

مخلوط آماده شده را در دو قالب بریزید و در فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. هنگامی که کیک­ها پف کردند و چنگالی که در آن­ها فرو بردید تمیز بیرون آمد، فر را خاموش و کیک­ها را بیرون بیاورید تا خنک شوند.

تهیه خامه شکلاتی

ابتدا شکلات تخته ای را روی حرارت ذوب کنید و سپس بگذارید کمی خنک شود. حال کره، شکر، ماست و پودر کاکائو را داخل مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید. سپس شکلات آب­شده را به آن اضافه کنید و تا رسیدن به بافتی خامه­ای مخلوط کنید.

اضافه کردن خامه شکلاتی به کیک­

برای ایجاد سطح صاف، برآمدگی روی کیک­ها را برش دهید. یک سوم خامه شکلاتی را روی یکی از کیک­ها بریزید و تمام سطح آن را بپوشانید. سپس کیک دوم را روی آن بگذارید و یک سوم خامه شکلاتی را روی کیک دوم به مانند کیک اول پخش کنید.

تزئین کیک به وسیله خامه شکلاتی

به وسیله یک قیف، باقی­مانده خامه شکلاتی را دور تا دور کیک خود بریزید و به سلیقه خودتان به آن شکل دهید.

تزئین نهایی کیک تولد شکلاتی

می­توانید به وسیله انواع مغزها مثل گردو و فندق یا با پاشیدن اسمارتیز و شکلات چیپسی کیک خود را تزئین کنید. به این ترتیب به سادگی می‌توانید کیک تولد شکلاتی را در خانه بپزید.

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی

چند طعم پیشنهادی برای اضافه کردن به کیک

حال که طرز تهیه این کیک تولد شکلاتی کلاسیک را یاد گرفتید، می­توانید برای تنوع، به روش‌های زیر نیز آن را بپزید:

اضافه کردن پرتقال

پوست ۳ پرتقال را رنده کنید و در مرحله دوم (مخلوط کردن مواد) به مواد کیک اضافه کنید. همچنین در صورتی که شکلات تخته ­ای پرتقالی در دسترس بود از آن در مرحله چهارم (تهیه خامه شکلاتی) استفاده کنید. در نهایت برای تزئین نهایی نیز می­توانید کیک را با پرتقال تزئین کنید.

اضافه کردن لیمو

هنگام مخلوط کردن مواد کیک، به جای آب جوش از ۵۰ میلی­لیتر آب لیمو استفاده کنید. همچنین پوست رنده­شده ۲ عدد لیمو را به مخلوط اضافه کنید. مقدار بیکینگ پودر را به نیم قاشق چای­خوری کاهش دهید. همچنین به جای خامه شکلاتی خامه لیمویی درست کنید و ۱۹۰ گرم کره را با ۳۸۰ گرم شکر و یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. در نهایت نیز کیک خود را با لیمو تزئین کنید.

اضافه کردن قهوه

برای مخلوط کردن مواد به جای آب جوش، پودر کاکائو را در ۵۰ میلی­لیتر قهوه حل کنید (۱ قاشق غذاخوری قهوه فوری را در ۵۰ میلی­لیتر آب جوش حل کنید). مقدار بیکینگ پودر را به نیم قاشق چای­خوری کاهش دهید. در نهایت می­توانید کیک را با پودر قهوه تزئین کنید.

کلام پایانی

احتمالاً با خواندن این مطلب وسوسه شده ­اید زودتر به سراغ تهیه این کیک تولد شکلاتی خوشمزه و ساده بروید. تمامی این مراحل شاید در حدود تنها ۱ ساعت از زمان شما را بگیرد، اما مطمئناً تجربه خوردن آن تبدیل به یکی از جذاب­ترین­ها در ذهن شما خواهد شد.

در نهایت هم اگر به دنبال تجربه طعم­های متفاوت و تازه­تری هستید، می­توانید به سلیقه خود یکی از آن ۳ طعمی را که به شما معرفی کردیم به کیک کاکائویی خود اضافه کنید. در صورتی که با این دستور کیک خود را پختید، حتماً نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

بدون نظر

ورود