۱۲ واقعیت جالب در مورد سریال «مردگان متحرک» ؛ از بالاترین دستمزد تا ماجرای دیو باتیستا

۱۲ واقعیت جالب در مورد سریال «مردگان متحرک» ؛ از بالاترین دستمزد تا ماجرای دیو باتیستا

وقتی پای بزرگ ترین سریال هیجان انگیز و پرتنش دنیای شبکه های کابلی به میان می آید، باید حرفی از سریال The Walking Dead یا همان مردگان متحرک نیز به میان بیاید. این سریال درست در شرایطی که علاقه به زامبی ها به اوج خود رسیده بود منتشر شد اما توانست علیرغم ضعف همتایانش، قدرت و کیفیت خود را دستکم برای مدتی طولانی تر حفظ کرده و یکی از تازه ترین پرداخت ها در ژانری تکراری و کلیشه ای شود. این سریال اکنون در میانه فصل یازدهم و پایانی خود قرار دارد و بعد از چندین فصل افت، اکنون در شرایط بهترین قرار دارد.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

اکنون بیش از یک دهه است که سریال The Walking Dead بسیاری از علاقمندان به ژانر زامبی را سرگرم می کند و طبیعی است که پس از ۱۲ سال، طرفداران فرصت کافی برای شناختن شخصیت ها و دنیای مردگان متحرک را دارند. به همین خاطر واقعیت ها و نکات جزیی بسیاری در مورد این سریال وجود دارد؛ از جزییات ساخت تا سنت های بازیگران و تیم تولید و بسیاری چیزهای دیگر. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۲ واقعیت جالب در مورد سریال The Walking Dead که مطمئناً نشنیده اید آشنا کنیم.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۱۲- شبکه HBO آن را بیش از حد خشن می دانست

پیدا کردن شبکه ای که آن را ساخته و پخش کند یکی از دغدغه های اصلی و اولیه هر سریالی است و The Walking Dead نیز برای پیدا کردن شبکه تلویزیونی مناسب بسیار تلاش کرد. این سریال در ابتدا به شبکه NBC پیشنهاد شد زیرا فرانک دارابونت رابطه کاری بسیار خوبی با مسئولان این شبکه داشت اما مدیران اجرایی NBC علیرغم موافقت اولیه نمی دانستند با آن چه کنند. در ابتدا پرسیدند که آیا حضور زامبی ها در داستان ضروری است یا خیر (ها؟) و سپس تلاش کردند آن را به یک درام تحقیقاتی آنتالوژیک تبدیل کنند که در آن شخصیت ها هر هفته یک جنایت زامبی مآبانه را حل می کنند که می توانست نتیجه ای بسیار متفاوت داشته باشد. حتی شبکه HBO نیز به ساخت سریال مردگان متحرک علاقه داشت اما بعد از این که خواستار کاهش خشونت داستان شدند، دارابونت و همکارانش با نهایت ادب این درخواست را رد کردند. و در نهایت شبکه AMC تصمیم گرفت این سریال را منتشر کند حتی بدون این که اپیزود آزمایشی را تماشا کنند و تنها بر اساس سناریو، ساخت فصل اول را تایید کردند.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۱۱- یکبار تیمی از نیروهای ویژه پلیس به سر صحنه فیلم فرا خوانده شدند

تماشای فیلمبرداری سریال The Walking Dead برای هر کسی که نمی داند ماجرا چیست، تجربه ای بسیار ترسناک خواهد بود. به همین خاطر بود داستان سریال در مکان های متروکه ای فیلمبرداری می شود که خبری از مردم عادی نیست. با این وجود برخی اوقات تهیه کنندگان چاره ای جز نقل مکان به لوکیشن های بزرگتر شهری نداشتند و این کار برخی مشکلات را نیز در پی داشت. در جریان فیلمبرداری سکانس تیراندازی روی سقف توسط شخصیت مرل در فصل اول The Walking Dead، گروهی از عابران از دیدن این صحنه هراسان شده و با پلیس تماس گرفتند و اعلام کردند که مردی روی سقف یک خانه در حال تیراندازی است. به همین خاطر گروهی از نیروهای ویژه پلیس به محل فرا خوانده شدند که باعث شد توضیح ماجرا برای آن ها دشوار باشد. البته خیلی زود همه چیز درست شد و هیچ واکری در این ماجرا آسیبی ندید.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۱۰- شخصیت مگی نیز با دخالت پلیس مواجه شد

این صحنه را تصور کنید که افسر پلس هستید و دارید کارتان را انجام می دهید. نزدیکی های غروب متوجه عبور خودرویی از کنارتان می شوید. در ابتدا چیزی غیرعادی جلب توجه نمی کند اما کمی دقت می کنید و می بینید که صورت راننده پوشیده از خون است. طبیعی است که تلاش کنید خودرو را متوقف کنید و این همان اتفاقی است که برای شخصیت مگی ری با بازی لورن کوهن در The Walking Dead رخ داد. کوهن می گوید که بعد از یک روز کاری طولانی در حال رفتن به سمت خانه اش بود و تصمیم گرفت قبل از رفتن به خانه صورتش را نشوید. اما در نیمه های راه پلیس خودرو او را متوقف کرده و می خواست مطمئن شود قتلی رخ نداده است. در نهایت مگی توانست او را از اشتباه درآورده و ماجرا را برایش توضیح دهد. نکته جالب اینکه کوهن گفته بود پلیس مذکور به او علاقمند شده بود.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۹- بازیگران نقش زامبی ها صدای زامبی ها را تولید نمی کنند

اگر یک واقعیت جالب در مورد پشت صحنه سریال The Walking Dead وجود داشته باشد که همه طرفداران از آن باخبرند، وجود «مدرسه زامبی ها» خواهد بود، جایی که بازیگران نقش واکرها یاد می گیرند چطور مانند زامبی ها رفتار و حرکت کنند. اما ظاهراً نتوانسته اند صدای زامبی ها را به خوبی یاد بگیرند. بخشی از ترسناک بودن سریال مردگان متحرک به صدای غیرانسانی و ناخوشایند زامبی ها باز می گردد. این صدا حسی از خلق و خوی حیوانی و فساد جسمی را ایجاد می کند که درست در صورت شما فریاد زده می شود. اما برای خلق این صدای ترسناک، بازیگران نقش زامبی ها باید کاملاً ساکت باشند و توسط برخی افراد حرفه ای در زمینه جلوه های ویژه، این سروصداها به تصویر اضافه می شود. ترکیب حرکات بازیگر، گریم و صدای پس از تولید با هم به خلق موجودی ترسناک منتهی می شود.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۸- سگ یک چشم فصل چهارم یک قهرمان واقعی است

شاید در اپیزود Alone از فصل چهارم سریال مردگان متحرک دیده باشید که داریل و بث در اتاق تدفین هستند که با یک سگ یک چشم مواجه می شوند. داریل تلاش دارد او را به درون خانه هدایت کند اما سگ خیلی ترسیده است. دفعه بدی که این سگ را می بینید در حال خورده شدن توسط واکرها و زوزه کشیدنش از درد است. اما این سگ یک چشم داستان جالبی دارد. در زندگی واقعی، این سگ دوولی نام دارد، سگی که واقعاً یک چشم دارد. تهیه کنندگان سریال  به این خاطر از این سگ استفاده کردند که یک چشم بودنش می تواند گزینه خوبی برای نشان دادن یک بازمانده تنها در آخرالزمان زامبی ها باشد. شاید از خود بپرسید چطور شده که دوولی یک چشمش را از دست داده است؟ ظاهراً این سگ در جریان سرقت خودرو صاحبش و در دفاع از او زخمی شده است. در واقع او با تبهکاران دنیای واقعی جنگیده است و علیرغم این که از ناحیه چشم آسیب دیده بود، توانست از صاحبش دفاع کند. بدین ترتیب او دوست صاحبش و یک قهرمان واقعی است.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۷- در هر فصل تنها دو بار می توانستند از کلمات رکیک استفاده کنند

فرض کنید در دنیایی پر از زامبی گرفتار شدهاید. زندگی تان دائماً در معرض خطر قرار دارد و همیشه با دیگر بازماندگان به مشکل بر می خورید. به طور کلی شرایط بسیار دشواری دارید و واکنش شما در چنین شرایط همیشه ناخوشایندی چه می تواند باشد؟ شاید چیزی که می خواهید این است که دستکم در این شرایط بتوانید به زمین و زمان بد و بیراه بگویید. این همان چیزی بود که شبکه AMC در سال ۲۰۱۸ در پیش گرفت و یک سیاست جدید را در ادامه سریال در پیش گرفتند (و در اسپین آف آن با نام Fear The Walking Dead) که بر اساس آن در هر فصل تنها می توانستند دو بار از کلمه رکیکی که با F شروع می شود استفاده کنند! البته شاید مضحک به نظر برسد که سریالی با چنین خشونت و منفی نگری عریان، سیاست سختگیرانه ای نسبت به کلمات رکیک داشته باشد اما در دنیای شبکه های تلویزیونی، شبکه AMC بسیار خوش شانس است که امکان استفاده از این عبارات رکیک را دارد. معمولاً در اغلب سرویس های استریمینگ این الفاظ رکیک سانسور می شوند. واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۶- پدر استیون یئون از ملیسا مک براید برای نجات پسرش تشکر کرده است

این یکی خیلی ساده است اما کلیت داستان دریچه جدیدی به روابط بین شخصیت استیون یئون و خانواده اش باز می کند. شاید درک این که پسرتان هر هفته در اپیزودی جدید برای زنده ماندن تلاش می کند دشوار باشد- آشنایی گلن با لوسیل تجربه بسیار دردناک و فراموش نشدنی بود- اما این موضوع داستان یئون و خانواده اش را قشنگ تر نیز می سازد. شاید یادتان باشد که گارول در شرایطی که رهبری تیم را بر عهده گرفت توانست گلن و دیگر بازماندگان را در ترمینوس نجات دهد. دو کسی که این صحنه را به خوبی به یاد می آورند پدر و مادر استیون یئون هستند که از طرفداران پروپاقرص سریال The Walking Dead نیز به شمار می آیند.

آن ها چنان به این سریال علاقمندند که نسخه ای قاچاقی از آن با زیرنویس کره ای پیدا کرده اند تا بتوانند با اتفاقاتی که در سریال برای پسرشان می افتاد روبرو شوند. بعد از اپیزود حماسی که به آن اشاره شد، پدر یئون از او خواست تا سپاسگزاری عمیقش را به خاطر نجات پسرش به اطلاع ملیسا مک براید برساند. علیرغم اینکه یئون به پدرش گفت این فقط یک سریال و داستان ساختگی است اما پدر او اصرار داشت که همچنان از ملیسا مک براید تشکر شود و استیون یئون نیز همین کار را کرد.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۵- دستمزد نورمن ریداس در ابتدا کم و سپس نجومی شد

البته کاملاً قابل درک است که چرا نورمن ریداس بیشترین دستمزد را برای سریال The Walking Dead می گیرد. او قطعه ای حیاتی در پازل داستان است و جذابیت او و نقشش در بازاریابی سریال اهمیت ویژه ای دارد. نکته جالب اینکه کمان مخصوص او  در والمارت نیز به فروش می رسید و به همین دلیل همه می دانند که طرفداران سریال مردگان متحرک می خواهند چیزی متعلق به شخصیت او داشته باشند. اما ریداس همیشه چنین دستمزد بالایی برای سریال The Walking Dead نمی گرفته است.

در جریان روزهای اول سریال، ستاره فیلم کالت کلاسیک Boondock Saints به ازای هر اپیزود تنها ۱۰,۰۰۰ دلار دستمزد می گرفت که دستمزدی بسیار اندک است اما ریداس در آن دوران بازیگری تقریباً ناشناخته، یا بهتر بگوییم، فراموش شده بود و این دستمزد با استانداردهای شبکه های کابلی نیز دستمزدی اندک به شمار می آید. از بخت خوب ریداس، محبوبیت سریال و شخصیت او به شدت افزایش یافته و به همان اندازه نیز دستمزد او بالا رفت. زمانی که فصل هفتم از راه رسید، ریداس به ازای هر اپیزود ۸۰,۰۰۰ دلار دستمزد می گرفت اما با رفتن اندرو لینکلن، او به ستاره اصلی سریال تبدیل شد. در حال حاضر ریداس برای هر اپیزود از سریال مردگان متحرک یک میلیون دلار دستمزد می گیرد که یکی از بالاترین دستمزدهای بازیگران سریال های تلویزیونی است.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۴- یک بار دیگر پلیس به لوکیشن سریال در جورجیا فرا خوانده شد

در بخشی دیگر از این مطلب به حضور نیروهای ویژه در یکی از اپیزودهای اول سریال The Walking Dead اشاره کردیم اما این یکی کمی متفاوت است. فیلمبرداری سریالی بزرگ مانند مردگان متحرک باعث می شود که زندگی ساکنان محل فیلمبرداری مختل شود و محدودیت هایی در زمینه ورود و خروج و محل های مجاز برای رفتن برای این ساکنان پیش می آید. به همین خاطر بود که صاحبخانه های منطقه سنویا در جورجیا ماهی ۴۰۰ دلار دریافت می کردند، زمانی که بخشی از سکانس های مربوط به وودبری، هیل تاپ و الکساندریا در نزدیکی شهر کوچک آن ها فیلمبرداری می شد.

اما برای یکی از این مالکان، ۴۰۰ دلار عدد زیادی نبود. فرد موریس یکی از ساکنان شهر سنویا بود که خانه اش درست پشت دیوار الکساندریا قرار داشت. یک روز او تصمیم گرفت درختچه های حیاتش را هرس کند و برای فیلمبرداری دردسرساز شد. وقتی از او خواسته شد که مانع فیلمبرداری نشود، موریس گفت: «شما تشریف مبارکتان را ببرید پشت دیوار. آنجا همان جایی است که باید کارتان را انجام دهید. این خانه من است». با تماس عوامل سریال، پلیس به خانه این مرد مراجعه کرده و از او خواست همکاری کند. او در ادامه مشکلی برای تیم ساخت سریال ایجاد نکرد اما بعید می دانیم از تماشاگران سریال مردگان متحرک باشد!

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۳- برخی از طرفداران سریال بیش از حد در نقش واکرها فرو رفته اند

برخی از طرفداران سریال بوده اند که وقتی شخصیت های مورد علاقه خود در سریال The Walking Dead را در دنیای واقعی دیده اند بیش از حد هیجانی شده و سعی کرده اند زامبی شوند! یکی از معروف ترین این موارد زمانی است که یکی از طرفداران زن سریال در سال ۲۰۱۵ در جریان یک مراسم مربوط به سریال، تصمیم گرفتن با نورمن ریداس عکس بگیرد اما در حالی که ریداس برای دوربین ژست گرفته و کنار او ایستاده بود، این زن به یکباره جیغی کشیده به او حمله کرده و سعی داشت او را گاز بگیرد. این گاز چنان قوی بود که جایش روی سینه ریداس ماند و باعث شد پلیس زن مذکور را به بیرون از محل راهنمایی کند. البته ریداس تصمیم گرفت از این زن شکایت نکند زیرا به نظرش زن مهربانی بوده و نیت بدی از این کارش نداشته است. اما این پایان گاز گرفتن بازیگران سریال مردگان متحرک نبود زیرا تایلر جیمز ویلیامز (بازیگر نقش نوآه) نیز در جریان دیدار با یکی از طرفداران سریال، شانه اش گاز گرفته شد.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۲- دیوید باتیستا می خواست نقش یکی از زامبی های سریال را بازی کند

دیو باتیستان قهرمان مسابقات کشتی کج و سوپراستار مارول یکی از طرفداران سرسخت زامبی ها بوده و بارها سعی کرده بود جایی در سریال مردگان متحرک داشته باشد. اما قابل درک نیست که چرا تهیه کنندگان از استفاده از این بازیگر سرشناس در نقشی کوتاه در سریال صرفنظر کردند. باتیستا خود در این باره گفته است: «سال ها سعی کردم وارد پروژه Walking Dead شوم. گفتم می آیم و نقش یک زامبی را رایگان بازی می کنم اما گفتند تو خیلی گنده هستی!». البته آرزوی باتیستا برای زامبی شدن و بازی در یک اثر سینمایی در مورد زامبی ها برآورده شده و پارسال در فیلم Army of the Dead اثر زک اسنایدر با زامبی ها روبرو شد.

واقعیاتی جالب در مورد سریال مردگان متحرک که نشنیده اید

۱- نورمن ریداس دوست دارد موهای دیگر بازیگران سریال را جمع کند

وقتی به اندازه نورمن ریداس و اندرو لینکلن برای سال های طولانی همبازی باشید، رابطه ای برادرانه و بسیار عمیق بین شما شکل خواهد گرفت. بعد از رسیدن به منطقه امن الکساندریا، ریک گریمز تصمیم گرفت صورتش را اصلاح کرده و ریشی که برای مدت طولانی در سریال داشت را کوتاه کند. در سریال این کار نشانه ایجاد تغییری بزرگ در او بود اما در واقعیت، این کار فرصتی برای نورمن ریداس بود که بخشی خاص از لینکلن را همیشه همراه خود داشته باشد. به جای اینکه موهای لینکلن را دور بیندازد، ریداس پرسید که آیا می تواند این موها را به عنوان یادگاری نگه دارد و ظاهراً کیسه ای آورده و بعد از ریختن موهای لینکلن در آن، این کیسه را در یخچالش گذاشته است. او همچنین موهای دم اسبی مشهور شخصیت هرشل را نیز مدتی در کابینت خود نگه داشته بود.

بیشتر بخوانید:

بالاخره پس از ۱۰ سال منشأ زامبی ها در سریال The Walking Dead فاش شد

تریلر بخش دوم فصل یازدهم سریال «مردگان متحرک» و تاریخ انتشار آن اعلام شد + ویدیو

۱۰ فیلم متفاوت و منحصربفرد در ژانر زامبی برای کسانی که به مردگان متحرک علاقه ندارند

منبع:
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۹ نظر

ورود

  • محمد بهمن ۷, ۱۴۰۰

    من اززن ریک واقعامتنفرشدم ودوست داشتم هرچه زودترتوسط زامبیهاازبین میرفت.چون بااینکه ندانسته به شوهرش خیانت کرد،ولی درادامه اگاهانه باشین حرفهای تحریک کننده شهوتی میزدکه باعث شدشین برای کشتن ریک نقشه بکشد.لوری واقعازنی هرزه ونفرت انگیزبود

  • مهدی بهمن ۷, ۱۴۰۰

    بهترین فیلمی بوده که توزندگیم دیدم کاش هیچوقت تموم نمیشد

    • مهدیار بهمن ۸, ۱۴۰۰

      سریالش تنها سریالی بود که هربار میگفتن قسمتای بعدیش اومده با ذوق و شوق میرفتم میگرفتم خیلی باحال ولی قسمت پایانیش ضدحال خدایی ریک و اون زن سیاه پوست خدایی اونام باید باشن یهو رفتن و دیگه نیومدن اگه قسمت پایانی اونا نباشن واقعا بی مزه تموم میشه

      • کیان اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

        این سریال در اسپین اف‌های دیگه قطعا به اون دوتا شخصیت می‌رسه بنظر من در ورلد بیاند به سریال برگردند ولی درکل از نظر من تمام این اسپین اف‌ها باید در هم آمیخته شن و به یک پایان مشترک برسن تا منطقی و برای مخاطبان جذاب شن . و البته جنبه فروششون هم اینجوری بالاتر می‌ره چون همه کسایی که سریال اصلیو‌ دیدن همه اسپین اف‌ها رو ندیدن و اینجوری میتونن مخاطب ترغیب کنند که همه رو در نهایت برگردند و از اول ببینن تا موضوع دستشون بیاد… و این یعنی فروش بیشتر و سود دهی بیشتر برای تولید کنندگان و …

    • Arya بهمن ۹, ۱۴۰۰

      تموم نشده که :/

  • بیتا بهمن ۷, ۱۴۰۰

    عاشق این سریالم خیلی باهاش خاطرا دارم کاش قسمتهای بعدی بیاد که از انتظار خسته شدیم

    • کیان اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

      همه خاطره داریم از این سریال و بنظر من دنیا یک روزی به سمت و سوی اینچنین جنگی برای بقا می‌ره در نهایت چون با توجه به نمودار افزایش جمعیت توی دو قرن پیش تا بحال در بیست سال آینده دنیا با جمعیت بالای ۲۰ میلیارد نفر و قطعا کمبود غذا و بحران آب به یه همچین پایانی خواهد رسید و بنظر من یکی از بزرگترین نقشه‌های حاکمان ایلومناتی دنیا همین جنگ برای بقا می‌تونه باشه که به خواسته‌شون برسونتشون و … ادامه ماجرا که دوباره پایه ریزی تخم بشر بر پایه یک حکومت جهانی که خودشون باشند و استعمار تمام دنیا برای خواسته هاشون . چون با این روند آگاهی جمعی مردم قطعا از دستشون در میاد این مدل استثمارگری که الان درش هستیم

  • مهدیار بهمن ۸, ۱۴۰۰

    منکه عاشق این فیلمم مردم بیشتر ایران ارزو دارن یروزی دنیا به این شکل بشه ک شاید اینجوری باعث شه به هم کمک کنن دیگه زیر سلطه دولت زور خواه نباشند ازاد هرکی زندگی خودشو بسازه نکه زیر بار زور دیگران باشند