نکات مهم در خرید گریل، کباب پز و آون سرخ کن گریل

نکات مهم در خرید گریل، کباب پز و آون سرخ کن گریل

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دستگاه گریل دستگاهی بسیار مناسب برای آشپزی سالم در خانه و کافی شاپ هاست. با این دستگاه می توان انواع غذاهای گوشتی و ساندویچی را در سریع ترین زمان ممکن و بدون کمترین روغن حاضر کرد. این روش پخت طعم بسیار دلنشینی هم به غذا می دهد. در این مقاله ما به شما نکات مهمی را خواهیم گفت که با استفاده از آن ها می توانید گریل مناسبی برای آشپزخانه خانه خود بخرید.

گریل های خانگی یا گریل های برقی

گریل ها در بازار در دو دسته صنعتی و خانگی ساخته می شوند. گریل های خانگی معمولا از نوع برقی هستند. در صورتی که در رستوران های بزرگ و صنعتی بیشتر از گریل زغالی و گازی استفاده می شود. گریل های برقی یا خانگی با توجه به اینکه اندازه کوچکتری دارند و دردسر کمتری هم دارند، برای استفاده در منازل و کافی شاپ ها بسیار مناسبند. انواع مختلف این دستگاه های برقی را می توانید از بخش گریل فروشگاه منزل مارکت بخرید. البته سایت های مانند دیجی کالا هم برای خرید این لوازم خانگی می توانند مفید باشند، اما مطمئنن خرید از سایتی که تماما به فروش لوازم خانگی اختصاص دارد خالی از لطف نخواهد بود.

ویژگی های گریل برقی

این دستگاه ها براساس قابلیت هایی که در طبخ غذاها دارند، در اشکال مختلفی ساخته می شوند. براساس قیمت و توان مصرفی این دستگاه ها در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های گریل های برقی پرداخته ایم.

میزان مصرف انرژی

دستگاه های گریل با توجه به فناوری که در ساخت آن ها استفاده شده است، مصارف انرژی متفاوتی دارند. با توجه به برقی بودن این دستگاه ها حتما باید به این موضوع توجه داشت. زیرا که ممکن است خرید دستگاه های غیر استاندارد باعث بشود تا از نظر اقتصادی متضرر بشوید.

تعداد صفحه گریل

گریل های برقی به صورت یک طرفه و دو طرفه ساخته می شوند. گریل های دو طرفه طرفداران بیشتری دارند، چون در این روش حرارت به غذا هم از بالا و هم از پایین می رسد و در نتیجه سرعت پخت غذا بیشتر می شود.

سهولت در استفاده

این دستگاه ها معمولا در ابعاد مختلفی ساخته می شوند و به همین دلیل می توان دستگاهی متناسب با حجم آشپزخانه را گرفت. اما به طور کلی اندازه این دستگاه ها طوری ساخته شده اند که جای کمی را بگیرند و به همین دلیل برای استفاده خانگی مناسبند.

قابلیت تنظیم حرارت

میزان حرارت را می توان در این دستگاه ها تغییر داد. این قابلیت باعث می شود تا طبخ غذا بهتر انجام بگیرد. شما می توانید براساس نوع ماده غذایی تصمیم بگیرید که چه حرارتی وارد شود.

جنس صفحه گریل

این صفحه از نوع نچسب است و به راحتی با ماشین ظرف شویی شسته می شود. مواد محافظ پوشاننده این صفحه ها همه دارای استانداردهای بهداشتی هستند و مشکلی برای سلامتی غذا ایجاد نمی کنند.

در این مقاله ما به شما نکات مهمی را خواهیم گفت که با استفاده از آن ها می توانید گریل مناسبی برای آشپزخانه خانه خود بخرید.

نکات مهم در هنگام خرید

  • توجه کنید شیارهای کف سینی بیشتر و عمیق تر باشند، چون به گریل بهتر مواد غذایی کمک می کنند.
  • زمان داغ شدن سینی گریل هر چه کمتر باشد، مواد غذایی سریعتر طبخ می شوند.
  • توجه کنید سینی گریل نچسب باشد و به راحتی شسته شود. مقاومت این سینی در برابر خط و خش هم بسیار مهم است.
  • حتما دستگاهی را بخرید که دارای تایمر باشد تا مواد غذایی نسوزد.
  • ارتفاع لبه سینی باید در حدی باشد که مواد غذایی بیرون نریزد.
  • حتما دستگاه مورد نظر باید برای خروج روغن از دو طرف سینی مجرای مناسب داشته باشد.
  • با توجه به تعداد اعضای خانواده می توانید دستگاهی با سایز دلخواه را انتخاب کنید.
  • توجه به وزن و سایز دستگاه بسیار مهم است. حتما قبل از خرید ببینید که محیط آشپزخانه چقدر فضا دارد.

برندهای معروف تولید کننده گریل

برندهای بسیار معروفی در بازار ایران فروخته می شوند. این برندها امتحان خود را پس داده اند و شما می توانید بدون هیچ دغدغه ای و با اطمینان کامل از کیفیت دستگاه، آنها را بخرید. چند تا از معروف ترین گریل های موجود در بازار ایران از قرار زیر است:

  • بوش (BOSCH)
  • تفال (TEFAL)
  • آریته (ARIETE)
  • دبلیو ام اف (WMF)
  • مودکس (MODEX)
  • کنوود (KENWOOD)

در بین برندهای گفته شده، بوش و تفال محبوبیت بیشتری دارند و در بسیاری از فروشگاه ها می توان انواع با کیفیت این دستگاه ها را مشاهده کرد.

دستگاه گریل را از کجا بخریم؟

بهترین روش برای خرید دستگاه گریل برقی، خرید اینترنتی است. این روزها فروش اینترنتی لوازم خانگی بسیار رونق پیدا کرده است و به سادگی می توانید سایت های بسیاری را پیدا کنید. انتخاب یک سایت معتبر می تواند ساده ترین روش برای خرید انواع دستگاه های گریل باشد. اما اگر می خواهید حضوری بخرید، بورس گریل های زغالی و گازی خیابان مولوی تهران است. برای خرید انواع برقی این دستگاه ها هم باید به نمایندگی های این دستگاه ها سر بزنید که عمدتا در خیابان جمهوری تهران هستند. یا اینکه باید فروشگاه معتبر لوازم خانگی نزدیک به خودتان را پیدا کنید.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود