بیوگرافی مشکات الزهرا صفی و ماجرای تاریخ سازی در مسابقات تنیس استرالیا + ویدئو

بیوگرافی مشکات الزهرا صفی و ماجرای تاریخ سازی در مسابقات تنیس استرالیا + ویدئو

مشکات الزهرا صفی نماینده ی کشورمان در مسابقات تنیس گرند اسلم جوانان استرالیا با پیروزی در نخستین دیدار خود به دور دوم راه یافت. صفی ۱۷ ساله با این نتیجه، اولین پیروزی تاریخ تنیس زنان ایران را در گرند اسلم جوانان رقم زد. او همچنین نخستین ایرانی است که به جمع ۱۰۰ تنیس‌ باز برتر جوانان جهان راه یافته است.

او در این دیدار موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد نماینده ی کشور میزبان عبور کند.

صفی که در جایگاه ۷۴ رنکینگ جوانان قرار دارد، آنجا نایار از استرالیا نفر ۳۵۲ جوانان جهان را شکست داد.

در ست نخست صفی با نتیجه ۴-۶ مقابل نایار به پیروزی دست یافت و این دیدار در ست دوم با نتیجه ۳ -۶ به سود ایران به پایان رسید.

رقابت‌ های گراند اسلم جوانان استرالیا از روز ۲۹ دی ماه با حضور برترین‌ های تنیس جهان در استرالیا آغاز شده است.

مشکات الزهرا صفی حال پس از پیروزی در دیدار نخست، در دور دوم جدول اصلی انفرادی با برنده ی دیدار بلژیک و قزاقستان بازی می کند. در جدول دو نفره هم با تنیس باز فرانسه هم‌گروه است و در اولین دیدار با تیم مشترک روسیه و آمریکا بازی دارند.

تاریخ سازی دختر تنیس باز ایرانی در رنکینگ جوانان جهان و حضور در گرند اسلم جوانان استرالیا بازتاب زیادی داشته است.

پس از این اتفاق مهم، توئیت انجمن تنیس زنان “WTA” به مناسبت پیروزی مشکات صفی در دور نخست اوپن استرالیا نوشت: «با مشکات‌ الزهرا صفی آشنا شوید. اولین بازیکن ایرانی در جمع ۱۰۰ نفر برتر جوانان جهان که در رده دختران اوپن استرالیا رقابت می‌ کند.»

بیوگرافی مشکات الزهرا صفی تنیسور زن تاریخ ساز

بیوگرافی مشکات الزهرا صفی تنیسور زن تاریخ ساز

مشکات الزهرا صفی‌ پس از پیروزی در نخستین دیدار خود در گرند اسلم جوانان استرالیا گفت: «خیلی خوشحالم که توانستم در این روز عالی برای تنیس ایران، مردم ایران را خوشحال کنم. حس فوق‌ العاده‌ای دارم. از همه ی ایرانی‌ ها بابت حمایت‌ شان از من، ممنون هستم.»

او در ادامه گفت: «از الان خودم را برای مسابقه ی بعدی که پس‌فردا هست، آماده می‌ کنم. امیدوارم که این راه ادامه پیدا کند و درهای جدیدی برای تنیس ایران باز شود.»

این تنیس‌باز جوان ایرانی با تونی آندروویچ، مربی اهل کرواسی، در مسابقات گرند اسلم جوانان استرالیا حضور دارد.

مشکات الزهرا صفی پس از کسب نتایج‌ مطلوب در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال، به رتبه ۷۴ رنکینگ تنیس‌ بازان جوان جهان صعود کرد و با این عملکرد جواز حضور در رقابت‌ های گراند اسلم جوانان ۲۰۲۲ در استرالیا را کسب کرد.

بیوگرافی مشکات الزهرا صفی تنیسور زن تاریخ ساز

مشکات‌ الزهرا صفی متولد سال ۱۳۸۳ در کرج است.

ورزش تنیس را از آکادمی آپت در ایران و زیر نظر دو مربی حرفه‌ای، تونی اندروویچ و وردان لوبیچیک، آغاز کرد.

بعد از چندین سال فعالیت در رده سنی نوجوانان در عرصه تنیس، در طی فقط یک سال، شش مقام قهرمانی در هفت تورنمنت جهانی را از آن خود کرد.

در ژانویه ۲۰۲۲ در رنکینگ برترین‌ های دنیا در رده سنی جوانان که از سوی فدراسیون جهانی تنیس (ITF) اعلام گردید موفق شد با کسب حد نصاب لازم جزء ۱۰۰ تنیسور جوان برتر دنیا معرفی شود.

بیوگرافی مشکات الزهرا صفی تنیسور زن تاریخ ساز

مشکات الزهرا صفی در اول خرداد ۱۴۰۰ از ایران با برتری قاطع مقابل نماینده ترکیه عنوان قهرمانی تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس شیراز را به نام خود کرد.

او با کسب این نتیجه ی درخشان در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال موفق شد برای نخستین بار نام خود را در بین ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا در رده سنی جوانان مطرح کند و با اعلام فدراسیون جهانی در جایگاه ۷۴ دنیا قرار گیرد.

صفی در حالی در بین ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا قرار گرفته است که تاکنون هیچ‌ یک‌ از بازیکنان ایرانی موفق به کسب این عنوان ارزشمند نشده اند.

او همچنین با کسب حد نصاب لازم به عنوان‌ اولین ایرانی موفق به حضور در رقابت های معتبر گرند اسلم جوانان شد.

مشکات الزهرا صفی قبلاً در رنکینگ ۲۱۸ جهانی قرار گرفته بود اما در سال ۲۰۲۲ موفق شد رتبه ۷۴ رنکینگ جهانی را به دست آورد.

او حالا از چهره‌ های مطرح در عرصه ی بین‌ المللی تنیس به شمار می‌ رود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود