چرا برخی افراد در حین برقراری رابطه جنسی یا پس از آن می میرند؟

چرا برخی افراد در حین برقراری رابطه جنسی یا پس از آن می میرند؟

برقراری رابطه جنسی تاثیرات مثبت فیزیکی و روانشناختی متعددی دارد، از جمله کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به داشتن خواب بهتر. رابطه جنسی و ارگاسم باعث تولید هورمون اوکسی توسین می شود که با عنوان هورمون عشق نیز شناخته شده و در ایجاد اعتماد و رابطه نزدیک بین افراد بسیار اهمیت دارد. اما رابطه جنسی یک بخش تاریک نیز دارد: گاهی اوقات افراد در حین رابطه جنسی یا مدت کوتاهی پس از آن می میرند. البته خوشبختانه این اتفاق به ندرت رخ داده و تنها ۰.۶ درصد موارد مرگ ناگهانی مربوط به مرگ در حین رابطه جنسی یا پس از آن است. اما این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

چرا برخی افراد حین برقراری رابطه جنسی می میرند؟

در اغلب موارد، علت مرگ فشار فیزیکی است که در هنگام رابطه جنسی به فرد وارد می شود یا دارویی هایی که برای بهبود رابطه جنسی تجویز می شود (برای مثال داروهایی که برای درمان اختلال نعوظ تجویز می شوند)، یا مواد مخدر مانند کوکایین یا ترکیبی از این دو مورد آخر. با بالا رفتن سن، امکان مرگ در اثر حمله قلبی ناگهانی نیز افزایش می یابد. مطالعات کالبدشکافی صورت گرفته در آلمان روی ۳۲,۰۰۰ مورد مرگ ناگهانی در ۳۳ سال گذشته نشان می دهد که ۰.۲ درصد از این مورد مرگ ناگهانی در هنگام رابطه جنسی رخ داده اند. مرگ ناگهانی اغلب در مردان رخ می دهد (با سن متوسط ۵۹ سال) و اغلب در اثر حمله قلبی است که با نام انسداد میوکاردی (myocardial infarction) نیز شناخته می شود. مطالعات صورت گرفته در مورد مرگ در اثر حمله قلبی و رابطه آن با سکس در ایالات متحده، فرانسه و کره جنوبی نیز نتایج مشابهی را نشان می دهند.

چرا برخی افراد حین برقراری رابطه جنسی می میرند؟

مرگ در هنگام رابطه جنسی تنها در مردان میانسال دیده نمی شود

اخیراً اما محققان دانشگاه سنت جرج لندن دریافته اند که این پدیده تنها به مردان میانسال محدود نمی شود. در این مطالعه به بررسی سکته قلبی ناگهانی در ۶۸۴۷ مورد گزارش شده بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۲۰ پرداخته شده است. از این تعداد، ۱۷ مورد که معادل ۰.۲ درصد موارد است در جریان آمیزش جنسی یا در عرض یک ساعت پس از آن رخ داده است. سن متوسط مردانی که در حین آمیزش جنسی یا بعد از آن مرده بودند نیز ۳۸ سال برآورد شده است و ۳۵ درصد موارد نیز در زنان اتفاق افتاده که بیش از عدد بدست آمده در مطالعات گذشته است. این مرگ ها عموماً در اثر حمله قلبی رخ نداده بود، آن چیزی که معمولاً در مورد مردان مسن تر دیده می شود.

در نیمی از موارد (۵۳ درصد) قلب از لحاظ ساختاری کاملاً سالم بوده و یک ریتم قلبی غیرنرمال ناگهانی که به نام سندرم مرگ آریتمی ناگهانی (SADS) شناخته می شود دلیل مرگ بوده است. دایسکشن آئورتی (Aortic dissection) دومین دلیل مرگ در این افراد بوده است (۱۲ درصد). در این اتفاق یکی از شریالن هایی که خون را از قلب به دیگر اندام های بدن می رساند پاره شده و خون بین لایه های آئورت جریان یافته و تورم و انفجار آن را در پی دارد. دیگر موارد مرگ نیز به خاطر ناهنجاری های ساختاری در قلب مانند کاردیومیوپاتی که مربوط به عضلات قلب است یا شرایط ژنتیکی خاص در قلب بوده اند. با این وجود باید بدانید که خطر مرگ در هنگام رابطه جنسی و پس از آن بسیار پایین است، حتی در افرادی که مشکلات قلبی دارند.

بیشتر بخوانید:

باردار شدن بدون رابطه جنسی ؛ احتمالی که وجود دارد!

۵ اشتباه مردان در رختخواب که رابطه جنسی را برای زنان خراب می کند!

زن در رابطه جنسی واقعاً چه احساسی دارد؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود