کمیته اخلاق سرانجام رأی پرونده جنجالی حسین کنعانی زادگان را اعلام کرد

کمیته اخلاق سرانجام رأی پرونده جنجالی حسین کنعانی زادگان را اعلام کرد

پس از قطعیت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، رأی خود را در مورد محمد حسین کنعانی زادگان بدین شرح صادر کرد:

«حسین کنعانی زادگان به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی و محرومیت از دو بازی ملی مسابقه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد.

با توجه به بند یک ماده ۶۳ آیین نامه اخلاق و بند ۴ ماده ۱۰۳ آیین نامه انضباطی محرومیت مندرج در رای فوق بلافاصله به محض صدور اجرا و ارائه درخواست تجدید نظر خواهی مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد بود.

همچنین در صورت داشتن درخواست تجدید نظر خواهی با رعایت تشریفات قانونی مندرج در ماده ۶۳ آیین نامه اخلاق ظرف یک هفته لایحه اعتراضیه خود را به کمیته اخلاق فدراسیون ارسال کند.»

حکم رأی جنجالی پرونده حسین کنعانی زادگان اعلام شد

ماجرای حسین کنعانی زادگان از این قرار بود که حدود یک ماه و اندی پیش چندین فایل صوتی منتسب به او در فضای مجازی منتشر شد؛ در یکی از این فایل ها، کنعانی زادگان از دختری که پشت خط است می خواهد که او را در طول شب در اتوبوس تیم ملی ملاقات کند. در فایل دیگری این بازیکن تیم ملی از دختری درخواست عکس های غیر اخلاقی می کند. این فایل ها واکنش های زیادی را در پی داشت.

برخی از کارشناسان فوتبالی از مردم تقاضا داشتند که در بحبوحه ی تلاش تیم ملی برای صعود به جام جهانی و با توجه به ثابت بودن کنعانی زادگان در ترکیب تیم، موضوع را بزرگ نکنند. برخی دیگر هم از پخش کنندگان این فایل های صوتی گلایه داشتند.

حکم رأی جنجالی پرونده حسین کنعانی زادگان اعلام شد

حتی این فرضیه هم مطرح شد که یکی از بازیکنان تیم ملی که بازیکن ذخیره و هم پستی کنعانی زادگان است این ویس ها را منتشر کرده تا خودش را در ترکیب تیم فیکس کند.

فرضیه دیگر این بود که محمد حسین کنعانی زادگان گرفتار پرستوهای ورزشی شده چرا که فایل های منتشر شده متعلق به حدود ۲ ماه قبل از آن روز بوده و فرد یا افرادی که این ویس ها را در فضای مجازی انتشار داده اند، قصد به حاشیه بردن تیم ملی فوتبال ایران را داشته اند.

حکم رأی جنجالی پرونده حسین کنعانی زادگان اعلام شد

با تمام این اوصاف واکنش قاطبه ی کاربران اینترنت، نقد و نکوهش عمل زشت کنعانی زادگان و لزوم اقداماتی برای عدم تکرار چنین سناریوهایی بود. حالا و با اعلام رأی پرونده حسین کنعانی زادگان، برخی آن را «جریمه سنگین» نامیده اند و برخی دیگر «ناکافی و غیر بازدارنده».

در هر حال امیدواریم بازیکنان تیم ملی شأن و جایگاه خود را بشناسند و بیشتر مراقب رفتار و کردارشان باشند.

بیشتر بخوانید:

رسوایی اخلاقی فوتبالیست مشهور هلندی و کناره گیری از مقامش در باشگاه آژاکس

۱۰ مورد از بزرگ ترین و شوکه کننده ترین رسوایی های تاریخ ورزش را بشناسید

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود