بازداشت دریا بویوکونجو ، قهرمان شنای ترکیه، به دلیل آرزوی مرگ برای اردوغان

بازداشت دریا بویوکونجو ، قهرمان شنای ترکیه، به دلیل آرزوی مرگ برای اردوغان

حکم بازداشت دریا بویوکونجو ، قهرمان سابق شنای ترکیه، به دلیل توهین به اردوغان صادر شد.

دریا بویوکونجو در پست توییتری خود در پی ابتلای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و همسرش که به ویروس کرونا منتشر کرده بود به اتهام توهین به ریاست جمهوری بازداشت شد.

او در این توییت نوشته بود که دارد برای اردوغان به اندازه بیست دیگچه، حلوا می پزد تا وقتش که برسد، بین اهل محل پخش کند.

این توییت به آروزی مرگ رئیس جمهور تعبیر و توهین آمیز تعبیر شده است.

دریا بویوکونجو در پست توییتری خود در پی ابتلای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و همسرش که به ویروس کرونا منتشر کرده بود به اتهام توهین به ریاست جمهوری بازداشت شد.

دفتر دادستانی عمومی استانبول در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌عنوان بخشی از تحقیقاتی که به‌طور رسمی در خصوص پست‌هایی که در رابطه با بیماری رئیس‌جمهور ما جرم محسوب می‌شوند، آغاز شده است، حکم بازداشت دریا بویوکونجو صادر شد.»

اومر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه و بولنت توران، نایب رئیس گروه حزب عدالت و توسعه، واکنش‌های خود را در بیانیه‌های خود به شرح زیر بیان کردند.

دادستانی کل استانبول حکم بازداشت دریا بویوکونجو را صادر کرد که در مورد بیماری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور صحبت کرده بود.

اومر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه در بیانیه خود اظهار داشت: «میلیون ها نفر از کشور ما و سراسر جهان آرزوی سلامتی رئیس جمهور و خانم عزیزش را دارند. از سوی دیگر رویکردهای زشت برخی افراد که بویی از انسانیت نبرده اند را محکوم می کنیم. آنها افرادی هستند که درمان شان غیر ممکن است.»

بازداشت ورزشکار مشهور ترک به خاطر آرزوی مرگ برای اردوغان

دریا بویوکونجو کیست؟

دریا بویوکونجو (Derya Büyükuncu) در سال ۱۹۷۶ در کادیکوی استانبول به دنیا آمد. او به درخواست مادربزرگ و پدربزرگش از ۵ سالگی شنا را در باشگاه ورزشی گالاتاسرای آغاز کرد. وقتی معلمش او را در شنا موفق نیافت، به ورزش دیگری هدایت شد. اما چون شنا را بسیار دوست دارد پس از ۲ سال کاراته در ۷ سالگی به شنا بازگشت.

او از دبیرستان آناتولی کادیکوی فارغ التحصیل شد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا با بورسیه تحصیلی به پایان رساند. فوق لیسانسش را هم آنجا گذراند. او همچنین در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه میشیگان به عنوان دانشگاه دوم تحصیل کرد.

او در ۹ سالگی مدال برنز مسابقات شنای قهرمانی رده های سنی بالکان را در رده سنی ۱۲ سال ۱۹۸۵ به دست آورد و در همان سال در مسابقات شنا که در ترکیه برگزار شد، تمامی رکوردهای ترکیه را برای گروه ۱۰ ساله شکست.

دریا از سال ۱۹۹۲ تاکنون ۶ بار در بازی های المپیک تابستانی شرکت کرده است. او بین سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۲، ۵۰۰ بار رکورد شنا را شکست و ۵۰۰ بار در تیم ملی شرکت کرد. وی در مسابقات شنای قهرمانی رده های سنی بالکان در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب ۵ مدال طلا شد.

قهرمان سابق شنای ترکیه در سال ۲۰۱۰، در مسابقه ‘Yok Böyle Dans’ شرکت کرد. او در مسابقه Survivor که توسط آجون ایلیجالی (Acun Ilıcalı) در سال ۲۰۱۱ تهیه و ارائه شده بود شرکت کرد و اولین نفر انتخاب شد.

بازداشت ورزشکار مشهور ترک به خاطر آرزوی مرگ برای اردوغان

دریا بویوکونجو کجاست ؟

به گفته پلیس ترکیه، از زمان اعلام خبر ابتلای رئیس جمهور به کرونا تا روز گذشته، توییت های ۳۶ کاربر که به این خبر واکنش منفی نشان داده اند، دارای محتوای توهین آمیز تشخیص داده و ۳۱ تن از این کاربران شناسایی شده اند که برای هشت نفرشان قرار بازداشت صادر و چهار نفرشان بازداشت شده اند.

دریا بویوکونجو پس از بازداشت و بازجویی، بلافاصله ترکیه را ترک کرده و به خارج از این کشور سفر کرد.

فدراسیون شنای ترکیه نام این بازیکن را از فهرست ملی پوشان شنای این کشور خط زد  و او دیگر عضو تیم ملی شنای ترکیه نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۱۰ مورد از بزرگ ترین و شوکه کننده ترین رسوایی های تاریخ ورزش را بشناسید

واکنش سزن آکسو به انتقادات رجب طیب اردوغان در ماجرای توهین به مقدسات

دستگیری روزنامه نگار مشهور ترکیه به جرم توهین به اردوغان با روایت یک ضرب المثل!

ماجرای کارزار تغییر نام ترکیه چیست و چرا اردوغان می‌خواهد نام رسمی کشور را تغییر دهد؟

ماجرای «سوفاگیت» و عصبانیت رییس کمیسیون اروپا از نداشتن صندلی در دیدار با اردوغان

شعری که رجب طیب اردوغان در مورد رود ارس خواند چه بود؟ + ویدیو

جنجال تولد نوه جدید رجب طیب اردوغان و دردسر تازه ترکیه برای کاربران توییتر

رجب طیب اردوغان: بازیکن فوتبال دیروز و رییس جمهور جنجالی امروز ترکیه

دستگیری یوتیوبرها در ترکیه به خاطر مصاحبه با مردم درباره بحران اقتصادی این کشور

منبع: haberturk
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود