بهترین اجناس عتیقه و آنتیک برای دکور خانه

بهترین اجناس عتیقه و آنتیک برای دکور خانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه لوازم زیادی از کوچک تا بزرگ را می توانید در دکور خانه و پذیرایی استفاده کنید. اجناس آنتیک اشیاء نقره ای، قاشق، فنجان، لیوان بزرگ و پارچ نیز از عتیقه های معروفی هستند که در خانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کارهای دست ساز فلزی مانند انواع کلون و لولاها، سه پایه ی اجاق، ظروف آشپزی قدیمی نیز جزو اشیاء عتیقه و قیمتی به شمار می روند که دکور خانه را شیک و جداب می کند. استفاده از لوازم قدیمی و عتیقه با استفاده و ترکیب لوازم مدرن در خانه می تواند طراحی و سبک متفاوتی در فضای خانه ایجاد کند.

لوازم آنتیک و عتیقه باعث حس اصالت و حس صمیمیت در دکور و فضای خانه می شود. امروزه در خانه و حتی کافه ها و فضاهایی که می خواهید حس اعتماد و صمیمیت را انتقال کنید می توانید از لوازم عتیقه استفاده کنید. میز و مبلمان عتیقه، گرامافون و ساز های قدیمی و حتی میز های تزیینی جز لوازمی هستند که می توانید در دکور خانه از آن استفاده کنید.

تعریف کردن اشیا عتیقه کار دشواری است، به طور معمول به لوازمی که در زمان های گذشته، به دست هنرمندانی ظریف کار  و همچنین ماهر ساخته و طراحی شده باشند، عنوان  عتیقه داده می شود. البته مردم می توانند هر شیء قدیمی یا کهنه ای را عتیقه بنامند.

عتیقه می تواند هر چیزی مثل  مبلمان، ظروف شیشه ای یا سرامیک، ، اسباب بازی، آثار هنری، جواهرات، از کابینت گرفته تا میز، کشو و لوستر، ساعت یا حتی فرش دستبافت باشد.

دسته های زیادی از عتیقه های محبوب وجود دارد که در کوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرد و باعث جذابیت خانه می شود.

عتیقه به اشیای قدیمی گفته می شود که قابل گرداوری در کلکسیون ها باشد. این اشیاء باید حداقل ۱۰۰ سال قدمت داشته باشند و اغلب به دلیل ارزش تاریخی، منحصر به فرد بودن یا پتانسیل سرمایه گذاری خریداری می شوند. هر گونه اثاثیه یا شیء زینتی یا مانند آن که در دوره گذشته تولید شده و به دلیل زیبایی یا کمیاب بودن با ارزش باشد را می توان جز عتیقه شمرد. اجناس آنتیک و عتیقه همانطور که از نامشان پیداست نیاز به مراقبت زیادی دارند، چون علاوه بر زیبایی و قیمت از نظر تاریخی نیز ارزشمند هستند.

 

قبل از شروع چیدمان و تلفیق فضای  سنتی با مدرن باید بدانید که دقیقا می خواهید چه کار کنید و به چه نتیجه برسید. اگر می خواهید دکوراسیون قدیمی و عتیقه با لوازم مدرن داشته باشید باید شروع به خرید و جمع آوری لوازم عتیقه و زیبا متناسب با فضای خانه خود کنید. بعد از انتخاب سبک و خرید دکوراسیون شروع به تلفیق آن ها کنید.

  • یک میز چوبی یا شیشه ای را با پارچه قدیمی بته جقه تلفیق کنید.
  • آباژور آنتیک فرانسوی را روی یک میز مدرن قرار دهید.

در ادامه چند نمونه از وسایل عتیقه و آنتیک  که می تواند خانه شما را زیباتر کنند را معرفی میکنیم:

عتیقه به اشیای قدیمی گفته می شود که قابل گرداوری در کلکسیون ها باشد. این اشیاء باید حداقل 100 سال قدمت داشته باشند

میز آرایش آنتیک فرانسوی

یکی از رایج ترین انواع اشیاء عتیقه در خانه، میز آرایش است. میز آرایش آنتیک فرانسوی علاوه بر جنبه کاربردی جنبه زیبایی و تزیینی هم دارد و جلوه ای خاص و شیک به اتاق شما می دهد. امروزه بسیاری از از افراد علاقمند به جمع آوری اشیاء و اجناس قدیمی هستند.

با ترکیب و تلفیق سبک سنتی و مدرن فضایی با اصالت و سبکی جدید و هارمونی خاصی را می توانیم به دکور خانه خود بدهیم و با استفاده از اشیاء و ظروف عتیقه در خانه حس با ارزش بودن را به فضا خانه خود اضافه کنیم. تلفیق دکوراسیون مدرن با اشیاء عتیقه روشی نو برای رسیدن به یک دکور زیبا است زیرا به فضای خانه کنتراست و عمق می بخشد.

میز آرایش آنتیک را می توانید با تلفیق فضای مدرن و سنتی در اتاق خود قرار دهید. میز آرایش آنتیک ، جزء پر طرفدارترین لوازم لوکسی است که علاقمندان به عتیقه در خانه های خود از آن استفاده میکنند.

یکی از مهم ترین لوازم برای خانم ها میز آرایش است که جنس، کیفیت و برند آن بسیار مهم است. جنس این میز آرایش تلفیقی از چوب ارزشمند ماهگونی  برنزهای است که باعث دوام بالای این میز و همچنین ظاهر زیبای آن شده است. تاریخ تولید این میز به قرن ۱۹ میلادی برمیگردد در قرن نوزدهم بانوان خانواده های اصیل و سلطنتی از این میزهای آرایش استفاده میکردند و مختص عام مردم نبوده است.

عتیقه به اشیای قدیمی گفته می شود که قابل گرداوری در کلکسیون ها باشد. این اشیاء باید حداقل 100 سال قدمت داشته باشند

بوفه بول فرانسه

گلدان های کوزه ای، آینه های فیروزه ای نقره، لاله عباسی هایی با رنگ لاجوردی، رادیو ترانزیستوری، گرامافون و یا بوفه بول فرانسه همه ما در خانه مان حداقل یکی دو اشیاء این چنینی داریم. حتی اگر این لوازم را نداشته باشید بعید نیست به وسایل عتیقه علاقمند باشید، این اشیاء بوی خوش گذشته را به مشام ما می رسانند.

بوفه بول فرانسه یکی از قدیمی ترین و زیباترین بوفه های فرانسوی است، علت نام گذاری این اسم این است که توسط هنرمندی به نام بول ساخته شده است. این بوفه بول یا میز کنسول فرانسوی برای اولین بار توسط آندره چالز بول هنرمند فرانسوی ساخته شد. این هنرمند از ماهرترین صنعتگران دوره خود بود و به لوئی چهاردهم یا پادشاه خورشید معروف بود.

میز های کنسول در گذشته به عنوان مکانی برای نگهداری و قرار دادن وسایل و اقلام گران بها استفاده می شد و به عبارتی نقش یک گاو صندوق را ایفا می کرد. بوفه بول فرانسه دارای درب شیشه ای از محصولات جذاب آنتیک است. خرید این میز کنسول به کسانی که به عتیقه جات و لوازم قدیمی علاقمند هستند توصیه می شود.

  • جنس این بوفه از برنز های اورجینال، لاک، لاک پشت و چوب آبنوس است.
  • در ابعاد مختلف مثل ۸۰*۴۰*۱۰۰ سانتی متری موجود است.
  • از مواد تزئینی گران بها مثل ورقه های برنج و مسوار، شاخ حیوانات طراحی شده است.

ساعت قمری سه وزنه آنتیک

ساعت از جمله لوازمی است که باعث زیبایی فضای خانه می شود. ساعت قمری سه وزنه آنتیک مناسب فضای کلاسیک می باشد. اگر سبک خانه شما کلاسیک است و به دنبال ساعت هایی شیک و خاص هستید می توانید از این ساعت استفاده کنید. این ساعت دارای سه وزنه می باشد.

در واقع ساعت های وزنه دار از سال ۱۶۵۶ میلادی به بازار آمدند که امروزه با پیشرفت های روز افزون دارای خصوصیات های جالب تری شده اند. می توانید ساعت قمری سه وزنه را روی دیوار اتاق  مدرن یا امروزی استفاده کنید و از ترکیب سبک مدرن و قدیمی لذت ببرید.

  • صفحه این ساعت نقاشی با نماد فرشته های سوراسرافیل می باشد.
  • ارتفاع ساعت قمری سه وزنه ۱۲۰ سانتی متر است.
  • ملودی بصورت پیانویی و ٨ چکش زنگ
  • ٨ روز کوک

ویترین نقاشی فرانسه آنتیک

ویترین چوبی کلاسیک فرانسوی متعلق به قرن ۱۹ میلادی است این ویترین در قرن نوزدهم مورد استفاده عموم قرار گرفت. پایه های این ویترین از جنس برنز می باشد. فضای داخلی این ویترین برای نگهداری و به نمایش گذاشتن اشیاء گران قیمت استفاده میشود.

ویترین چوبی کلاسیک فرانسوی در اکثر خانه های لاکچری دیده می شود. این ویترین در گذشته به ندرت و در مکان های خاص وجود داشته است. در گذشته در کاخ شاهان دوره قاجار و پهلوی از این ویترین برای به نمایش گذاشتن اشیاء گران قیمت آن ها استفاده می شده است. ابعاد این ویترین به گونه ای است که باید به صورتی انتخاب شود که متناسب با فضای داخلی خانه و دکوراسیون آن باشد.

ویترین های فرانسوی متفاوت تر از سایذ ویترین های معمولی هستند. جنس این ویترین جنس چوب مستحکم و با کیفیت ساخته شده است. همچنین پایه های آن از جنس برنز با رنگ طلایی هستند.

لوازم آنتیک و عتیقه را از کجا تهیه کنیم؟

عتیقه‌جات یا برخی از لوازم آنتیک با ارزش را می‌توان در مغازه‌ های عتیقه ‌فروشی یا از طریق وب‌سایت‌ها به صورت آنلاین خریداری کرد. در مجموعه عتیقه فروشی کاریزما آنتیک انواع اجناس ارزشمند و عتیقه ازجمله ظروف سیلور، مجسمه های دکوری، ساعت رومیزی آنتیک، ساعت دیواری، دیوارکوب و … به تعداد محدود و خاص موجود است و شما عزیزان می توانید طبق سلیقه خود کالای مورد نظر را انتخاب  و خریدای کنید. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع عتیقه جات با کارشناسان ما در فروشگاه کاریزما آنتیک تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس: ۰۹۱۲۲۸۰۲۰۹۰

۹ نظر

ورود