بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازی‌های رومیزی یا همان بردگیم‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی به اندازه‌ای زیاد و متنوع هستند که قطعات آنها در خانه‌ها در حال حاضر تبدیل به یکی از وسایل دکوری شده است؛ اما در چند سال گذشته بهترین آنها برای دورهمی‌های خانوادگی فراتر از مونوپولی و اسکرابل رفته است. خانواده‌ها امروزه برای انتخاب بردگیم هیچ محدودیتی ندارند، به همین خاطر ما فهرستی از بهترین بازی‌های رومیزی خانوادگی را در اینجا گردآوری کرده‌ایم که اگر از ما می‌پرسید به شما می‌گوییم که حداقل باید دو یا سه تا از این بردگیم‌ها را در خانه داشته باشید.

آنها فقط برای اوقات فراغت و یا تعطیلات نوروز و پایان هفته نیستند. بردگیم‌های مناسب دورهمی‌های خانوادگی برای مهیا کردن اوقات خوش بدون در نظر گرفتن زمان سال هستند و خوب است، روی خرید بردگیم و بهترین آنها سرمایه گذاری کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا با این بردگیم‌ها آشنا شوید.

۱- تیکت تو راید (Ticket to Ride)

بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

اگر در جمع خانواده هستید و تازه غذا را تمام کردید و احساس خستگی می‌کنید، اما در عین حال به دنبال بازی‌ای بدون پیچیدگی هستید، تیکت تو راید می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این بازی مانند هر بردگیم دیگر در میان انواع بردگیم و سبک های بازی، تاکتیک‌های خاص خود را دارد اما با این حال نسبت به برخی بردگیم‌ها آسان‌تر انجام می‌شود.

در این بازی، بازیکنان با ایجاد مسیرهای ساخته شده با قطار در سراسر یک قاره امتیاز کسب می‌کنند. مطمئنا هر فردی که بالاترین امتیاز را کسب کند، برنده است. با توجه به این موضوع که برخی مسیرها نسبت به دیگران امتیاز بالاتری دارند، بازیکنان باید سعی کنند این مسیرها را با قطار پر کنند تا بتوانند برنده بازی شوند. بله، این یک بازی رقابتی است، اما نه به حدی که بازیکنان دنبال راه‌های بسیار پیچیده و سخت بروند. همین موضوع باعث می‌شود که تیکت تو راید انتخاب خوبی برای افراد خانواده در سنین مختلف شود.

مانند بسیاری از بهترین بازی های ۴ نفره، می‌توانید Ticket to Ride را با تعدادی اسپین‌آف ارتقا دهید. علاوه بر نسخه اروپایی و نسخه‌هایی که در سراسر آفریقا، ژاپن، فرانسه، آمستردام، کشورهای شمال اروپا و نیویورک وجود دارند، می‌توانید مجموعه‌ای را نیز انتخاب کنید که شامل سفر دریایی نیز می‌شود و شما باید مسیرهای دریایی را نیز بسازید تا برنده شوید. حتی یک نسخه ویژه با نقشه به روز شده، طرح‌های کارت جدید و جعبه‌های پر زرق و برق از این بازی وجود دارد که در آن قطعات بسیار شیک ساخته شدند و واقعا خیره‌کننده است.

۲- کاتان (Catan)

بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

کاتان به دلایل بسیاری به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رومیزی کلاسیک به شمار می‌آید. این بازی کمی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و در عین حال آسان است و می‌توانید با استراتژی درست برنده آن شوید. این بازی که از سال ۱۹۹۵ برای فروش در جهان عرضه شد، در میان بازی‌های رومیزی خانوادگی نیز پای ثابت شده است و در هر خانه‌ای می‌توانید نسخه اصلی و یا ایرانی آن را بیابید.

این بردگیم تماماً در مورد مدیریت منابع است و هدف شما ساختن تمدنی است که بزرگتر و بهتر از تمدن دیگران باشد. با این حال، شما باید دشمنان خود را از محدوده خود دور نگه دارید تا بتوانید این تمدن را بسازید. در این مسیر می‌توانید با دیگر بازیکنان معامله کنید تا راه خود را هموار کنید. مبادله در این بازی یک راه نجات برای برنده شدن و فرار از باخت است.

از آنجایی که مهره‌ها و تمام منابع به طور تصادفی در کنار هم قرار می‌گیرند (و برای استفاده از آنها به شهرهای نزدیک نیاز دارید)، قرار دادن هوشمندانه ساختمان‌ها در این بازی یک ضرورت به شمار می‌آید. این بازی هم نیاز به استراتژی دارد و هم شانس در برنده شدن در آن دخیل است.

تمرکز کاتان بر تجارت باعث می‌شود همه در حال مکالمه و داد و ستد باشند؛ به خصوص زمانی که مبادله منابع ممکن است حریفان شما را به پیروزی نزدیک‌تر کند. این باعث می‌شود که کاتان به یک بازی رومیزی ایده‌آل برای خانواده‌هایی تبدیل شود که می‌خواهند تاکتیک‌های معامله و متقاعد کردن را به فرزند خود بیاموزند.

۳- وینگسپن (Wingspan)

بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

وینگسپن هم زیبا و هم جذاب است و هم، جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رومیزی مدرن برای خانواده‌ها به دست آورده است. در واقع این بازی تا به حال جایزه‌های بسیاری را برده است و یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فروشگاه شده است. این می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب این بازی در دسته بندی ما در این مقاله باشد.

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، در وینگسپن پرندگان در کانون توجه قرار دارند. در واقع، هدف شما این است که هر چه بیشتر افراد را به منطقه حفاظت شده خود جذب کنید. هدف پشت آن واقعاً زیبا است. برای دریافت غذا و تخم مرغ بیشتر کارت‌های پرنده را زمین می‌گذارید و این به شما این امکان را می‌دهد حتی کارت‌های پرنده بیشتری بازی کنید. این بازی به طرز عجیبی اعتیاد آور است.

با این حال، لازم نیست نگران پیچیده بودن آن باشید. ممکن است چند نوبت طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما وینگسپن زمانی آسان می‌شود که شما به همه چیز دست پیدا کنید. به این ترتیب، Wingspan به عنوان یک بازی رومیزی خانوادگی بسیار توصیه می‌شود. به خصوص به دلیل عدم وجود رقابت مستقیم در این بازی – بدون در نظر گرفتن اینکه برنده شوید یا ببازید، از این تجربه بازی با این بازی هیجان انگیز لذت خواهید برد.

۴- کارکاسونه (Carcassonne)

بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

کارکاسونه به دلایل خوبی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رومیزی خانوادگی در نظر گرفته می‌شود. با وجود اینکه این بازی در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های دیجیتالی زیادی در دسترس است، اما چیز خاصی در مورد اجرای بازی در قالب اصلی و فیزیکی آن وجود دارد. شما نمی‌توانید حس و حال تکمیل یک شهر و کسب امتیاز آن را در فضای دیجیتال حس کنید.

این بردگیم که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و برگرفته از نام یک شهر قرون وسطایی است، به این صورت است که باید در طول بازی این شهر با بسازید. در حالی که همه با استفاده از قطعات مقوایی، بخشی از جنوب فرانسه را پر می‌کنند، اما با قرار دادن هوشمندانه درخت‌ها، آدم‌های کوچک چوبی و جاده و زمین امتیاز کسب می‌کنید. چالش این بازی چیست؟ داشتن یک استراتژی در هنگام قرار دادن قطعات.

در زمان انتخاب هر قطعه مقوایی از بازی شانس بسیار دخیل است و قرار دادن یک قطعه برای از بین بردن کنترل یک محل، نیازمند تفکر تاکتیکی است. در نتیجه، Carcassonne یکی از آن بازی‌های نادری است که انتخاب آن آسان است، اما تسلط بر آن واقعاً دشوار است. اگر هنوز آن را انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت آن را خریداری کنید و با خانواده خود بازی کنید.

اگر فرانسه مکان جذاب برای شما در این بازی نیست، شما همچنین می‌توانید نسخه‌های دیگر مجموعه Carcassonne را در سراسر جهان انتخاب کنید. گزینه‌های جایگزین بسیاری وجود دارد و البته نسخه ایرانی آن نیز برای خرید موجود می‌باشد.

۵- مونوپولی (Monopoly)

بهترین بردگیم‌ها مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی

مونوپولی از جمله بردگیم‌هایی است که برای همه شناخته شده است و آن را از سال‌ها پیش با نام روپولی در ایران می‌شناسند. این بازی که در میان بازی‌های کلاسیک بردگیم قرار می‌گیرد، به عنوان انتخاب خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی به شمار می‌آید. اگر بگوییم مونوپولی مشهورترین بردگیم اقتصادی است، اغراق نکرده‌ایم. این بازی برای جمع‌های دو نفره تا هشت نفره مناسب است و در آن بازیکنان باید بتوانند انحصار خانه‌های بازی را به دست آورند و از بازیکنان دیگر اجاره‌های آنچنانی بگیرند و آنها را ورشکسته کنند.

در این بازی تاس مشخص می‌کند که هر فرد باید چه حرکتی را انجام دهد، بنابراین برای برنده شدن در مونوپولی هم نیاز به شانس دارید و هم باید بتوانید از دارایی‌های خود به خوبی استفاده کنید. همه افراد بالای هشت سال می‌توانند در این بازی شرکت کنند. این بازی نسبت به دیگر بازی‌های معرفی شده در این مقاله، زمان بیشتری نیاز دارد و برای مشخص شدن برنده، باید زمان آزاد داشته باشید.

سخن پایانی

بردگیم‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانند جمع‌های خانوادگی را گرم کنند و هیجان و شادی را به آنها بیاورند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چند تا از مشهورترین بردگیم‌های مناسب دروهمی‌های خانوادگی آشنا کنیم تا با توجه به سلیقه خود از بین آنها انتخاب کنید و در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خود سرگرم شوید.

بدون نظر

ورود