سکانس سانسور شده فیلم «اخراجی ها ۲» + ویدئو

سکانس سانسور شده فیلم «اخراجی ها ۲» + ویدئو

شهره لرستانی بازیگر فیلم سینمایی اخراجی ها ۲ یکی از سکانس های حذف شده ی این فیلم را منتشر کرد.

لرستانی با انتشار این سکانس در اینستاگرام خود یادی از فیلم اخراجی ها ۲ کرد.

به گفته ی لرستانی دیالوگ پایانی او در این سکانس بداهه بود.

اخراجی‌ ها ، مجموعه فیلمی سه‌ گانه در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌ نمکی است.

اولین قسمت آن در سال ۸۵ ساخته و در سال ۸۶ اکران شد. این فیلم با فروشی بیش از ۲ میلیارد تومان، پر فروش‌ترین فیلم سال ۱۳۸۶ شد.

قسمت دوم اخراجی‌ ها که در سال ۸۷ تولید شد و در نوروز سال ۸۸ به نمایش درآمد، با فروش ۸/۵ میلیارد تومان، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گفت.

قسمت سوم نیز که در سال ۸۹ تولید شد و در اکران نوروزی سال ۹۰ به نمایش درآمد، توانست ۴/۷ میلیارد تومان در سینما فروش داشته باشد. این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم سال ۹۰ را از آن خود کرد.

تهیه کننده ی قسمت های اول و دوم حبیب الله کاسه ساز بود و مسعود ده نمکی خود تهیه کنندگی قسمت سوم را برعهده داشت.

اخراجی های یک و دو روایتی از جنگ ایران و عراق به زبان طنز بود و در اخراجی های سه به به مناسبات سیاسی و اجتماعی پس از جنگ و جامعه امروز پرداخته شده و به نوعی نتیجه ی قصه ی این سه گانه بود.

در مجموعه فیلم اخراجی ها بازیگران مشهور زیادی نقش آفرینی کردند، از جمله: کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، امین حیایی، ارژنگ امیرفضلی، نیوشا ضیغمی، نگار فروزنده، شهره لرستانی، جواد هاشمی، حسام نواب صفوی، محمدرضا شریفی نیا، جواد رضویان، شیلا خداداد، مهران رجبی، لیلا اوتادی، بهنوش بختیاری و نیما شاهرخ شاهی.

فیلم اخراجی‌ ها با سه اعتراض در مورد نقض حق تألیف روبرو شد.

محمدحسین جعفریان، شاعر و مستندساز، عنوان کرد که ده‌نمکی بدون اجازه شعری از او را که متعلق به بیست سال پیش بود را در اخراجی‌ها ۳ استفاده کرده بود. همچنین خبرها و عکس‌هایی منتشر شد که بیانگر کپی‌برداری پوستر فیلم اخراجی‌ها از اثر دیگری بود. از سویی دیگر حمید طالب‌زاده در مصاحبه‌ای عنوان کرده که از ترانه «همه چی آرومه» با اجرای او (ترانه ای از مریم اسدی) نیز بدون کسب اجازه در فیلم اخراجی‌ها استفاده شده‌است.

اخراجی‌ها پس از دو مستند «فقر و فحشا» و «کدام استقلال؟! کدام پیروزی؟!» نخستین فیلم داستانی ده‌ نمکی بود.

ده‌نمکی که متولد سال ۱۳۴۸ در اهر  و دانش‌آموخته ی رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد است، بیشتر به عنوان یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی شناخته می شد و با ساختن سه گانه اخراجی‌ ها به شهرت رسید.

او در دهه ۷۰ از اعضای فعال انصار حزب‌الله بود و در نشریات متعددی مانند یالثارات، شلمچه و جبهه به عنوان روزنامه نگار، سردبیر یا مدیر مسئول فعالیت داشت.

او  از منتقدین دولت های محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و با لحنی گزنده و تند به انتقاد از این دولت‌ها می‌پرداخت.

او در اواخر دوران اصلاحات که از آن به عنوان دورانی تلخ یاد می‌کند، دو فیلم مستند ساخت و سپس همزمان با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد به ساخت مجموعه فیلم‌ سه گانه اخراجی‌ ها پرداخت که با استقبال گسترده ی مردم رو به رو شدند و به فروش کم سابقه ای در تاریخ سینمای ایران دست یافتند.

مسعود ده نمکی پس از اخراجی ها، ۴ فیلم دیگر نیز ساخت: رسوایی یک و دو، معراجی ها و زندانی ها.

او ۲ سریال تلویزیونی هم به نام های دارا و ندار و دادستان ساخته است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • S اسفند ۱, ۱۴۰۰

    ???? عالی